About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Sunday, November 4, 2012

Gempar!! Nurul Izzah Binti Anwar Buka Tudung!!



SUBANG JAYA: Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar menegaskan bahawa sebarang peruntukan undang-undang berkaitan kebebasan beragama harus dilaksanakan secara adil tanpa mengira agama termasuk Islam.

Kata beliau, seharusnya tidak wujud sebarang desakan beragama sehingga membezakan antara agama Islam dan agama lain.

“Tiada desakan dalam beragama...mana boleh kita kata ‘maaf ini (kebebasan beragama) hanya untuk bukan Islam sahaja’, ia seharusnya dilaksanakan sama rata,” katanya ketika menjadi panel forum 'Islamic State: Which version; Who’s responsibility?’ anjuran Gereja Full Gospel Tabernacle di Subang hari ini.

Beliau menjawab soalan penonton yang bertanyakan pendapatnya tentang kewajaran kaum Melayu diberikan kebebasan beragama seperti yang dinikmati oleh golongan bukan Islam.

Perkara 11 (4) Perlembagaan Persekutuan memberi kuasa kepada kerajaan negeri atau kerajaaan persekutuan untuk menggubal undang-undang bagi mengawal atau menyekat penganut agama bukan Islam menyebarkan atau mengembangkan ajaran atau kepercayaan mereka kepada orang-orang Islam.

Walau bagaimanapun permohonan orang Islam untuk tukar agama masih tertakluk di bawah bidang kuasa Mahkamah Syariah berdasarkan Seksyen 61(3)(b)(x) Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri.

Sementara itu Izzah turut mempertikaikan undang-undang yang digunakan pihak berkuasa di negara ini dalam menangani gejala Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual (LGBT).

Menurutnya, selain daripada tempat awam, pihak berkuasa tidak wajar untuk mengambil tindakan terhadap mereka yang terlibat dengan gejala tersebut.

Menyifatkannya sebagai tidak menghormati privasi seseorang, tindakan tersebut juga katanya tidak membawa  sebarang nilai Islam.

“Dalam Islam terdapat sekatan berhubung isu LGBT ini. Tapi apa yang penting ialah kita tidak menjadikan golongan ini sebagai mangsa. Kita harus terima mereka ini.

“Sebagai seorang Muslim, saya boleh terima (LGBT). Pada saya, sesiapa yang melakukan orientasi seks mereka di tempat peribadi, kita tidak boleh mengambil tindakan (terhadapnya). Sebagai seorang muslim, saya tidak boleh menerima ini.

“Pelaksanaan (undang-undang ketika ini) tidak menghormati (pelaku) dan tidak membawa sebarang makna dari segi Islam dan juga mana-mana agama.Kita (Muslim) ada sekatan-sekatan tertentu, tetapi ia tidak seharusnya menceroboh ruang privasi,” tegas beliau.

Sumber: antarapos

Fahaman pluralisme agama Nurul Izzah semakin ketara. Ke mana tumpahnya kuah kalau bukan ke nasi. Ilmu plural Anwar Ibrahim sudah meresapi dalam jiwa anak kandung beliau. Nurul Izzah beranggapan perkara 11(4) dalam perlembagaan persekutuan ini tidak adil untuk agama lain.

Pembaca tahu apa yang tercatat dalam perkara 11(4)? Perkara tersebut menegaskan agama lain tidak boleh disebarkan kepada orang Islam tetapi Islam boleh didakwahkan kepada orang bukan Islam. Lebih mudah perkara 11(4) tidak membenarkan orang Islam untuk murtad.

Namun Izzah merasakan ianya tidak adil. Izzah kalau boleh agama kristian, hindu, buddha dibenarkan untuk didakwahkan kepada orang Islam. Aku nak tanya, Izzah ni muslim atau kristian?

Izzah tahu atau tidak apa yang dituntut dan disebut dalam Quran? Atau Izzah tidak menjadikan Quran sebagai panduan hidup? Bukankah dalam Quran juga melarang orang Islam untuk murtad atau keluar dari Agama Allah iaitu Islam, dan bukankah dalam Quran juga menyebut hanya Islam agama yang diterima Allah.

Bagi aku, kenyataan yang dikeluarkan oleh Nurul Izzah lebih kepada memancing undi bukan Islam hingga sanggup ketepikan soal akidah Islam. Kalau beginilah cara Nurul Izzah berpolitik, aku sarankan beliau untuk buka tudung dan teruskan berpolitik. Fizikal nampak murni, tapi hati hitam.

Izzah juga mengajak supaya rakyat menerima kaum LGBT. Apa LGBT? Lesbian, Gay, Biseksual, Transgender. Izzah mungkin tidak pernah tahu tentang cerita kaum nabi Lut A.S. Bagaimana Allah menurunkan bala terhadap kaum baginda kerana berkelakuan pelik iaitu mengadakan hubungan sejenis lelaki sama lelaki.

Payah bila manusia terlalu gilakan kuasa. Mimpi nak jadi menteri. Angan-angan tinggi nak duduk Putrajaya. Semua perkara nak digadaikanya termasuk Agama Allah. 


6 comments:

Anonymous said...

Aku sarankan Izzah ni bogel jer waktu berkempen depan non muslim. Buat tarian tiang sambil minum arak. Lagi senang pancing undi.

Anonymous said...

Kalau Nurul izzah bogel, aku pun akan lompat sokong PR. Kakakaka

Anonymous said...

Buat malu orang pakai tudung je. Gaining power is numero uno to these weirdos. Sanggup mengeluarkan ayat-ayat yang tak termasuk akal umat Islam mendengarnya. Memang betul kuah tumpah ke nasi. Kuah dan nasi ini bakal (telahpun) menghuru-harakan orang Melayu dan Islam di negara ini.

strangerKL said...

Ada yang kaki kipas dan nal tengok pmbangkang menang tetap ckp orang umno manipulate apa dia cakap..umno tu agama ke bodoh? Kalau anwar betul dan dianiaya jgn harap aku bagi peluang pada kerajaan..bodoh sial org yabg jual agama ni

Anonymous said...

Bro..mane video sex mp perak ko gembur2kan aritu?setakat fitnah xyahla beb nak cite pasal orang lain bab agama

Anonymous said...

admin cba komen pulak sal bini PM yg x ttup aurat tu..please admin..admin kan lantang brsuara...kena la adil admin...1 malaysia kan..hihihi