About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Sunday, January 8, 2012

PANAS!!! HASSAN ALI DI PECAT DARI PAS SEBAB LAKSANAKAN HUKUM ISLAM?


KUALA LUMPUR, 8 Jan: PAS Pusat dalam mesyuarat yang diadakan pada hari ini, telah membuat keputusan berdasarkan Fasal 82(9) iaitu memecat keahlian YB Dato' Dr Hasan Mohd Ali sebagai ahli PAS berkuatkuasa serta merta.

KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PAS

Setelah mempertimbangkan segala pandangan yang diberikan oleh ahli-ahli jawatankuasa PAS Pusat dalam mesyuarat yang diadakan pada hari ini, PAS Pusat telah membuat keputusan berdasarkan Fasal 82(9) iaitu memecat keahlian YB Dato' Dr Hasan Mohd Ali sebagai ahli PAS berkuatkuasa serta merta.

Keputusan ini dibuat berdasarkan kepada tindakan-tindakan YB Dato' Hasan Ali yang menyalahi dan merugikan kepentingan Parti sebagaimana yang diperuntukkan dalam Perlembagaan PAS.

Abdul Hadi Awang,
Presiden PAS



Gua ulang balik ayat Presiden PAS di atas yang berbunyi "Keputusan ini dibuat berdasarkan kepada tindakan-tindakan YB Dato' Hasan Ali yang menyalahi dan merugikan kepentingan Parti sebagaimana yang diperuntukkan dalam Perlembagaan PAS". Jelas bahawa PAS amat memusuhi Hassan Ali yang selama ini menjalankan tugas sebagai EXCO Agama di Selangor dengan begitu baik. Usaha murni Hassan Ali dalam membantah jualan arak secara terbuka di Selangor serta menghalang gerakan murtad di Selangor nampaknya amat merugikan PAS. PAS bukan lagi menjadikan syiar Islam sebagai fokus dalam memancing undi untuk PRU13. Apapun gua tetap menyokong tindakan Hassan Ali yang punyai prinsip dalam perjuangan.

No comments: