About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Sunday, April 21, 2013

PKR Cabang Lumut Tumbang. 13 Ketua Ranting Keluar Parti Kecewa Kerana Anwar Ibrahim. #GE13 #TolakPR

Tidak sampai tempoh 24 jam selepas penamaan calon semalam, Ketua Cabang PKR Lumut M.P Shamugum bersama 13 orang Ketua Ranting PKR telah umum keluar parti. 

Berikutan itu juga, mereka telah mengarahkan 36 bilik gerakan PKR di semua PDM tutup sekaligus tidak akan beroperasi sepanjang tempoh PRU13 ini.

Tindakan keluar parti secara ramai-ramai ini adalah berikutan kekecewaan mereka terhadap kepimpinan PKR pusat yang telah mencalonkan orang luar bagi mewakili PKR di Parlimen Lumut dan DUN Pangkor.

Parlimen Lumut, Anwar telah memilih Kapten Bersara TLDM Imran (ahli PAS) manakala bagi DUN Pangkor Saifullah Pemimpin PKR Pusat.

PKR Lumut kini menemui jalan buntu untuk bergerak sepanjang tempoh PRU13 bagi berkempen dan juga meraih undi di kalangan pengundi sekitar Lumut.


Jelaslah bahawa PKR sememangnya layak kita gelarkan parti mereka sebagai Parti Keluar Ramai. Insyallah dengan isu ini, UMNO/BN bakal menawan kembali kerusi Pasir Panjang dan mengekalkan kerusi Parlimen Lumut dan DUN Pangkor.

Difahamkan juga, jentera PAS hanya akan bantu calon Pasir Panjang dan tidak akan bekerjasama dengan calon PKR kerana masalah dalaman yang dialami mereka boleh merencatkan gerak kerja PAS.

Selama ini kononya mereka canang PKR, PAS dan DAP adalah Pakatan, namun jelas sekarang bahawa Pakatan mereka hanyalah sandiwara. Kiblat mereka berbeza sama sekali.

Aku ada cerita menarik pasal calon PAS Pasir Panjang. Aku akan ceritakan dalam artikel lain. Cuma aku nak tanya calon tersebut, berapa jumlah tender Netbook 1 Malaysia? UiTM Sri Iskandar dah bagi cuti ker pada suami?






No comments: