About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Thursday, February 7, 2013

Seorang Lagi ADUN PAS Bakal Di Pecat?



Aku terbaca satu keratan akhbar yang mana kenyataan telah dikeluarkan oleh ADUN PAS Gaal. Beliau telah menegaskan bahawa orang Islam perlu memilih calon Islam UMNO jika parti lawan meletak calon bukan Islam.

Sebaiknya pengundi Islam dan Melayu memilih calon UMNO berbanding calon PKR yang meletak calon bukan Melayu dan Islam.

Aku malas nak komen panjang tentang kenyataan yang dikeluarkan oleh ADUN PAS Gaal ini. Kalau selama ini puak PAS duk canang kononya UMNO parti yang rasis serta perkauman, kenyataan ADUN PAS ini secara terang menunjukkan PAS adalah parti yang perkauman.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh ADUN PAS Gaal ini seolah-olah mereka tidak ada kepercayaan yang tinggi kepada parti PKR dan DAP dalam Pakatan Rakyat. Baik hanya di depan tetapi di belakang bunuh sesama sendiri.

Sememangnya PAS dari dulu hingga sekarang menggunakan agama untuk membakar api perkauman di kalangan orang Melayu. Mereka menolak secara total orang kafir di Malaysia ini.

Biarpun parti UMNO adalah parti tunjang untuk orang Melayu, tetapi UMNO tidak sama sekali mengkhianati rakan komponen yang lain seperti MCA, MIC, PPP, GERAKAN, dan disebabkan ini jugalah mereka ini bertanding atas tiket Barisan Nasional.

BN percaya dengan formula perkongsian kuasa sejak merdeka hinggalah sekarang. Faktor Malaysia sebuah negara berbilang bangsa, sudah pasti bangsa yang lain juga layak untuk menjadi anggota dalam kabinet tanpa menolak Islam mesti menjadi ketua negara.

Ianya amatlah berbeza dengan puak PAS yang hanya mahu orang Islam sahaja berada dalam kebinet Malaysia. Apakah PAS cuba menafikan hak kaum yang lain dalam bumi Malaysia?

No comments: