About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Monday, February 25, 2013

Kenyataan Nik Aziz Semakin Melampau Bila Samakan BR1M Dengan Hampas Kelapa.


Pertama sekali blogger nak tanya pada Nik Aziz, dia kenal atau tidak antara hampas kelapa dengan wang ringgit bernilai RM500.00?

Jika dikira, dari RM500.00 banyak barang keperluan yang kita boleh beli untuk mengisi perut. Berbanding hampas kelapa hanyalah makanan ruji kepada ayam dan itik.

3 BERADIK

Gambar di atas blogger ambil dalam Utusan Malaysia yang mana ianya diambil di negeri Kelantan pentadbiran Nik Aziz.

Mungkin betul RM500.00 itu ibarat hampas kelapa, tetapi bagi orang seperti Nik Aziz yang kaya raya berstatus menteri besar.

Apakah Nik Aziz fikir nikmat RM500.00 yang di rasai oleh keluarga seperti dalam gambar di atas. Bukankah RM500.00 itu cukup bernilai bagi mereka. 

Orang seperti Nik Aziz mungkin boleh main campak-campak jer duit 500.00 ringgit, tapi bagi orang yang daif, RM0.50 pun sangat bernilai untuk mereka.

Pesan aku pada Nik Aziz, kalaupun kamu kaya raya, janganlah sampai menghina apa yang orang daif perolehi. RM500 itu kecil bagi orang yang kaya seperti Nik Aziz, tapi besar nilainya bagi orang yang miskin.


Nik Aziz kena ingat, bukan semua rakyat di Kelantan miliki harta bernilai RM10 juta seperti beliau. Amatlah wajar Nik Aziz samakan RM500.00 dengan hampas kelapa sebab Nik Aziz miliki harta yang begitu banyak, tapi tidak bagi rakyat yang miskin.

Apapun yang Nik Aziz nak cakap, blogger nak berpesan pada beliau. Itik dan ayam pun reti bersyukur kalau kita bagi makan hampas. 

2 comments:

Anonymous said...

tnjukan bukti yg valid...xyah jd blogger kalo nak tipu mklmat....najib mahathir brapa plak kekayaan nya..

Anonymous said...

hahahaha.. cuak derr anon 3;01