About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Wednesday, January 2, 2013

Manusia Yang Tidak Bersyukur, Kepala Otak Di Lutut.



Kecoh juak pembangkang bila rebat RM200.00 hanya untuk telefon pintar berharga RM500.00 ke bawah. Hari ini bila kabinet putuskan rebat tersebut untuk semua jenis telefon pintar yang macam-macam harga, juak pembangkang kata ianya masih merugikan pengguna sebab wajib langgan IT dan kena bayar bil bulan-bulan.

Memang sah kepala depe ni letak kat lutut dan tidak pernah syukur dengan apa yang diperolehi. Bagi aku mudah jer. Kalau rasa tidak mampu bayar bil bulan-bulan baik korang jangan guna telefon pintar. Kelebihan telefon pintar adalah untuk mengakses internet di mana-mana sahaja. Kalau rasa ianya tidak sesuai untuk kome yang kedekut nak mampos bayar bil bulan-bulan, janganlah mohon rebat ni.

So.. Kepada yang tidak berminat, silalah guna H/P biasa ajer. Jangan duk pening kepala sangat. Ini pun tak boleh nak fikir ker? Silalah pakai baju yang diukur di badan sendiri. Kalau rasa mampu langgan IT dan lepas nak bayar bulan-bulan ambek lah rebat RM200.00 paling tidak meringankan beban untuk membeli telefon pintar. Kalau rasa poket tidak mampu nak bayar bulan-bulan bil IT, jangan ambil rebat tersebut. Janganlah bodoh sombong.

Depe mesti kata, kalau tak wajib langgan IT dan bagi rebat, kami boleh akses IT dengan wifi percuma di mana kedai makan dan sebagainya. Hermmm.. Kalau macam tu, baik kerajaan bagi bantuan note book, tentu lagi banyak faedah untuk buat kejer. Orang nak suruh beli smartphone dan boleh langgan IT maka kamu boleh akses IT di mana sahaja, bukanya nak suruh belia melepak di kedai makan jer 24 jam.

Tapi aku yakin. Kalau dah nama pencacai, apa yang kerajaan buat semuanya buruk. Bagi RM500 pada orang miskin dikatakan rasuah. Bagi RM100.00 pada budak sekolah dikatakan amaun kecil. Bagi RM250.00 baucer buku pada siswa dikatakan membazir. Tapi kalau Anwar Ibrahim main bontot lelaki sanggup redah hujan berhimpun macam orang gila. Pelik betul dunia sekarang.

No comments: