About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Sunday, July 1, 2012

Isu Sekolah Agama Rakyat, Melayu Islam Di Belakang Hamidah Osman.






Isu pembinaan Sekolah Agama Rakyat oleh YB Hamidah Osman (ADUN Sungai Rapat) nampaknya semakin rancak. Awal pagi ini, sekumpulan orang Melayu Islam berkumpul di tapak pembinaan SAR tersebut bagi memberi sokongan kepada Hamidah Osman untuk meneruskan pembinaanya.

Mereka yang turun berhimpun pada pagi tadi akan sentiasa berada di belakang YB Hamidah Osman agar pembinaan SAR untuk kepentingan anak-anak orang Islam ini tidak akan diganggu gugat oleh mana-mana pihak yang mempunyai kepentingan politik.

Minggu lepas TG86 ada mendedahkan memorendum yang dihantar kepada YB Hamidah Osman supaya pembinaan SAR tersebut diberhentikan. Di dalam memorendum tersebut terdapat senarai nama yang secara total adalah orang cina. Baca sini.

Pemimpin DAP dan juga PAS antara yang lantang bersuara agar Sekolah Agama Rakyat yang dalam proses pembinaan tersebut di robohkan kononya mereka mendakwa tanah tersebut adalah tanah untuk tapak tapak permainan kanak-kanak. Walhal tanah tersebut telahpun diluluskan oleh Pejabat Tanah Daerah Kinta untuk tujuan pembinaan Sekolah Agama Rakyat.


No comments: