About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Monday, April 23, 2012

Terbaik!!! Demo Mansuh PTPTN Di Terengganu. Hampir 20 Ribu Turun Berdemo?

 Mahasiswi Lembu PAS.

18/04/2012 bertempat di Wisma Darul Iman Kuala Terengganu, terdapat kira-kira 20 orang mahasiswa IPT telah berkumpul untuk mendesak kerajaan memansuhkan PTPTN yang mereka gunakan selama tempoh belajar. Namun begitu, 20 orang mahasiswa tersebut telah dibantu sama oleh ahli-ahli PAS bagi memperlihatkan kehadiran pada hari tersebut adalah begitu ramai. Namun ianya masih gagal kerana yang hadir untuk berdemo di tengah panas hanyalah sekitar 40 orang sahaja. Gua ingatkan PAS dapatlah kumpulkan 20 ribu mahasiswa atau anak muda untuk berdemo, tetapi hanya berjaya menarik 20 orang sahaja mahasiswi yang berpurdah. Apapun gua ucapkan tahniah buat pelajar tersebut kerana sanggup manjadi lembu-lembu kepada Parti PAS.


Demo ini juga bukan sahaja mendesak kerajaan persekutuan supaya menghapuskan PTPTN, malahan mengecam kerajaan negeri Terengganu berikutan menarik balik pinjaman ke atas 6 orang pelajar yang sepatutnya menyambung pengajian di Mesir. Hal ini berikutan 6 pelajar tersebut begitu bodoh apabila menjadi lembu kepada Ambiga turut serta dalam himpunan bershit 2.0. Gua ucapkan tahniah kepada kerajaan Terengganu kerana membuat keputusan yang tepat. Duit Yayasan Terengganu adalah duit rakyat dan duit tersebut hanya layak diberikan kepada yang benar-benar ingin belajar. Jika duit tersebut diberikan kepada individu yang tidak bertanggungjawab seperti monkey 6 ekor tersebut beerti ianya satu pembaziran.

 
Pemuda PAS yang menghasut pelajar

Manusia hari ini semakin kufur dengan nikmat yang Allah berikan. Bila diberi betis sudah pasti paha pula dimintanya. Gua tidak pasti dengan kelulusan akademik pelajar yang mendesak kerajaan supaya mansuhkan PTPTN. Bagaimana dengan CGPA mereka ini? adakah 3.50 atau 4.00? Jika itulah CGPA mereka, sudah pasti mereka ini tidak perlu takut dengan PTPTN kerana KPT akan mengubah status pinjaman tersebut kepada biasiswa ataupun pelajar tersebut hanya perlu mebayar separuh sahaja dari yang dipinjam. Mereka yang mendapat CGPA yang tinggi juga sudah pasti tidak perlu takut dengan PTPTN kerana peluang untuk mendapat pekerjaan begitu terbuka luas baik dalam sektor awam mahupun swasta dan ianya akan membantu pelajar tersebut untuk membuat bayaran balik PTPTN tersebut. Apapun gua yakin, yang mendesak supaya kerajaan menghapuskan PTPTN adalah segelintir kecil pelajar yang bodoh dan CGPA dalam linkungan 1.00 hingga 2.00 sahaja. Belajar malas asyik dengan dunia politik maka akademik hancur. Kemudian lawan kerajaan. Macam sial....



-Anwar Ibrahim Memperkenalkan PTPTN-

3 comments:

Anonymous said...

Mahasewel memang sial...

eddie said...

manusia2 ape nak jd... cuba la korang fikir ape yg korang buat tu betul atau tak..l kita di beri akal guna dengan sebaik nya.... jangan sampai negara luar mempelecehkan kita.. ape yg korang buat sekarang nie ibarat korang nie bertindak tidak mengunakkan akal.. pejam mata korang dan kaji balik sush senang ibu bapa kita yg dulu pernah mempwrjuangkan harta bwnd utk bangnkan negara wahl korang mempejuangkn tenaga dan harta korang demi nak tengak negara korang bergolak.. malu la..

TOKGURU86 said...

Ini semua Angkara Anwar Ibrahim