About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Sunday, January 1, 2012

TERKINI!! HUJAN BERTERUSAN PUNCA BANJIR DI PASIR PUTEH KELANTAN!!



Hari ini gua ke Kelantan bersama rakan sejawat. Kebetulan melalui jalan raya yang dilimpahi air banjir iaitu di Pasir Puteh Kelantan. Memang menyedihkan melihat keadaan beberapa rumah yang dilimpahi air. Inilah kuasa Allah. Gua sempat bersembang dengan beberapa orang pakcik di sekitar kawasan banjir tersebut dan bertanyakan ada atau tidak sumbangan banjir daripada wakil rakyat kawasan tersebut? Baca dialog temubual gua dengan pakcik tersebut di bawah.


Keadaan air yang semakin surut.


Jalan yang dilimpahi air banjir.


Lagi gambar rumah dilimpahi air.


Keadaan semakin surut.


TG: Assalamualaikum Pakcik.
PK: Waalaikumussale.
TG: Bila lagi banjir?
PK: Gelak doh smale. Dale pukul 12.30 male.
TG: Paras air macamaner?
PK: Pah ko atah rumoh la awe weh. Rumoh pokcik sele abih lembek nge karpet.
TG: Teruk sangat yer. Ada ker mana-mana pihak bagi bantuan?
PK: Bantue tak dop awe weh. Setakat maghi jengok tu ado la.
TG: Siapa yang jenguk?
PK: Tok Wakil PAS. Namo pun pokcik tok kenal mano. Tapi ado la maghi tadi meta.
TG: Owh. Ok lah pakcik, kami nak beransur dulu. Terima kasih yer sudi berbual dengan saya. Assalamualaikum..
PK: Bengheh awe. Waalaikumusallam.

Berikut adalah rakaman perbualan gua dengan seorang pakcik yang merupakan mangsa banjir di Pasir Puteh Kelantan. Sebenarnya banyak lagi yang kami berbual, tetapi cukuplah sekadar gua membuat ringkasan perbualan antara kami. Gua juga difahamkan ada bantuan PDRM dalam operasi menyelamatkan mangsa banjir yang terpaksa dipindahkan ke pusat pemindahan. Bagus juga PDRM yer yang sanggup memberi bantuan kepada mereka yang dalam keadaan susah. Inilah tanggungjawab. Jika di Tanjung Malim PDRM sedang di asak oleh juak PKR yang kononya berlaku kejam kepada mahasiswa, tetapi di Kelantan PDRM bertungkus lumus melaksanakan operasi menyelamat mangsa banjir. Murninya PDRM kita. Tahniah buat PDRM gua ucapkan.



Gambar hiasan.


p/s: Buat wakil rakyat PAS, kalau setakat jenguk perut rakyat x kenyang. Tahniah PDRM


No comments: