About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Wednesday, June 18, 2008

HARGA MINYAK DIMAINKAN OLEH SPEKULATOR YAHUDI

Idris Jala (Pengarah Urusan MAS) menyatakan bahawa harga minyak dunia sebanyak USD$135 adalah tidak realilistik. "Mereka ini spekulator membeli saham pasaran hadapan yg akhirnya menyebabkan berlakunya pengurangan bekalan minyak". Idris menyatakan ada dua cara untuk mengetahui bagaimana bekalan minyak kurang.





"Pertama, lihat pada kapal minyak di laut, kalau hanya terapung di laut sahaja. Itu bermakna tiada proses minyak dan pengagihan minyak berlaku. Jika sebaliknya, maka bekalan minyak mencukupi".



"Kedua, pergi ke stesen minyak. Jika ada barisan panjang, itu bermakna ada kekurangan minyak. Sekali lagi, perkara ini tidak berlaku. Ini bermakna minyak cukup".






"Sebagai bekas pekerja dalam indusri minyak, saya memberitahu anda bahawa tidak berlaku kekurangan bekalan minyak". Idris juga menyatakan penganalisa dan syarikat kewangan yg membuat kenyataan bahawa bekalan minyak kurang juga adalah terdiri daripada pedagang & pelabur saham minyak. Bila ditanya berapakah harga minyak yg sepatutnya, Idris menyatakan harga sebenar tanpa spekulasi ialah USD$40.
Idris menyatakan dia tidak percaya spekulator yg meniagakan saham secara atas angin. Idris adalah bekas Senior Eksekutif Shell di London dan The Hague selama hampir 20 tahun. "Semasa di Shell, ada spekulator cuba memujuk bos saya supaya membeli saham Enron (sebuah syarikat minyak di US), tetapi sy memberitahu bos sy agar menolaknya kerana kita melakukan transaksi (saham) yg tidak boleh disentuh secara nyata".

Tindakan Idris itu tepat kerana Enron adalah syarikat minyak yg telah jatuh teruk sejak 4 tahun yg lepas dan sedang menghadapi masalah penipuan akaun kewangan yg besar.


(Sumber: "Idris: There's No Global Fuel Shortage", The Star, 5 Jun 2008)

Komen;

Ini menunjukkan bahawa spekulator sekali lagi menjadi penyebab kepada kenaikan harga minyak dan makanan. Strategi ini sudah jelas tertulis dalam Protokol Ke-3. Sepuluh tahun lepas spekulator matawang seperti Soros sudah menyerang bursa saham Malaysia dan beberapa buah negara Asia. pada 1998, mereka mengikuti apa yg tertulis dalam Protokol 20 Zionis. Pada 2008, sekali lagi mereka menyerang harga, kali ini minyak dan makanan.
Persoalannya, apakah Yahudi seperti Soros tidak terlibat sama pada kali ini? Apabila kerajaan mahu ditukar secara demokrasi, maka Yahudio melakukan pelbagai rancangan agar agen Yahudi seperti Anwar Ibrahim dapat menjadi PM. Dahulunya mereka menukar regim sesebuah negara atas alasan demokrasi dan ketidakstabilan ekonomi. Kini mereka mahu kerajaan ditukar atas alasan harga minyak. Kalau kita cepat melatah, kita akan masuk ke dalam perangkap mereka.


Oleh itu, fikir-fikirkanlah....







1 comment:

Cheguman said...

Saya bukan fanatik Paklah tetapi tidakkah suasana sekarang memberi peluang kepada Anwar untuk berkuasa?