About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Monday, May 19, 2008

Kemelut dalaman PR!

Apa nak jadi dh dengan Pakatan Rakyat (PR) ni, belum apa-apa lagi sudah main tarik tali nak duduk kerusi PM. Depa ingat rakyat Malaysia nak bagi ke kerusi tu kat gabungan parti-parti retorik ni. Daripada bagi kat depa, baik bagi kat Tok Limbong jd PM.


Petikan dalam satu artikel;


Setiausaha Persatuan Anak Terengganu di Perantauan, Suhaimi Embong, meramalkan bahawa Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang akan menjadi Perdana Menteri yang pertama sekiranya kerajaan Pakatan Rakyat berjaya ditubuhkan kelak.Beliau mengatakan demikian dalam tulisannya, Kalam Perantau – 16 September, Pembentukan Kerajaan Pakatan Rakyat, yang disiarkan secara tetap oleh Buletin Online.


Katanya Anwar tidak wajar menjadikan politik Malaysia ini sebagai politik keluarga. Beliau boleh memilih rakannya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Presiden PAS yang telah berpengalaman menjadi Menteri Besar Terengganu sebagai Perdana Menteri sementara seperti yang dilakukan oleh AKP di Turki.


Menurutnya lagi, Ahli Parlimen (Bebas-Pasir Mas), Dato’ Ibrahim Ali juga mencadangkan kepada parlimen baru-baru ini, agar kerajaan yang mengalami krisis kepimpinan hari ini menukar kepimpinan negara. "Saya nak cadangkan jika rakyat sokong Yang Amat Berhormat Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang sebagai Perdana Menteri Malaysia," katanya bersungguh-sungguh.
Komen Tok Limbong
Cuba kita tengok dengan lebih jauh, PR rakyat baru sahaja dibentuk. PR pulak dibentuk selepas pilihanraya atau dengan lebih jelas PR tidak bertanding dalam pilihanraya. Yang bertanding dalam pilihanraya ialah parti-parti dalam PR iaitu PKR, DAP & PAS. Oleh itu PR tidak dipilih oleh rakyat, PR tiada dalam kertas undi, logo PR tiada dalam kertas undi. Ini berbeza dengan BN kerana BN mempunyai logo dalam kertas undi, jadi rakyat memilih BN dengan memangkah BN. PR menggembar-gemburkan PR pilihan rakyat tetapi ianya dusta semata-mata kerana tiada dalam kertas undi. PR telah mempergunakan rakyat sahaja. Jadi PR tidak layak untuk menjadi kerajaan dibumi Melayu ini.
Jika dilihat dalam artikel di atas, sekiranya benar PR ingin memimpin negara, parti ini sudah keliru untuk memilih pemimpin. Sudah timbul nama Hj. Hadi dengan Anwar Ibrahim untuk jadi PM. Itu belum menguasai parlimen lagi, bayangkan jika mereka menguasai parlimen tentu berebut-rebut nak jadi PM. Bukan saja 2 orang ni shj, budak hitam Karpal dengan apek tua Kit Siang pun tentu ada cita-cita yang sama juga. Apa akan jadi pada rakyat jika perkara ini berlaku?
Sedarlah wahai semua rakan-rakan, kita telah dipergunakan untuk kepentingan politik sahaja. Bukan selama ini kita selamat di bumi ini! 51 tahun kita melangkah gagah ke hadapan, kiranya PR mengambil-alih tampuk pimpinan pastinya negara ini akan kembali ke zaman permulaan kemerdekaan di mana kita baru belajar untuk memimpin negara. Adakah kita sanggup dengan risiko ini? Kenapa tidak kita persoalkan perjuangan PR, adakan ikhlas perjuangan mereka? Baru sahaja mentadbir Selangor, pelbagai huru-hara telah di buat. Inikan pulak hendak mentadbir negara yang permai ini. Sanggup kah kita 5 tahun mendatang, Malaysia muncul 'gagah' sebagai pengeksport utama babi dunia?
Fikir-fikirkanlah wahai sahabatku, ayuh lah kita martabatkan maruah bangsa.. Kita hanya tinggal kuasa yang akan menentukan bangsa..

1 comment:

Cheguman said...

Semasa kempen PRU 12:
Hj Hadi umum dalam media, PAS tidak ada kerjasama dengan DAP. Dalam masa yang sama DAP juga membuat pengumuman yang sama bahawa DAP tidak bekerjasama dengan PAS. Maka sebahagian rakyat pun percaya pada to' guru lalu mengundi PAS. Begitu juga orang Cina dan India pun beri undi pada DAP sebab percaya pada kata-kata DAP.

Ternyata PR adalah akronim pada Pengkhianat Rakyat.

Anwar peduli apa itu semua? Janji hati puas dapat tunjukkan pada dunia bahawa "Lihatlah, betapa hebatnya aku. Jangan coba-coba... Lawan tetap lawan. Biar tergadai agama dan bangsa. Biarlah menang jadi abu kalah jadi arang."

Maka tanpa segan silu PKR mencanangkan kepada dunia bahawa 30ahli parlimen Sabah & Sarawak akan lompat parti. Apa? Anwar ingat orang Sabah & Sarawak tak ada maruah dan harga diri? Boleh dijual beli sesuka hati? Hello... tolong sikit aaa...