About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Friday, April 18, 2008

Aduhai YB Islam!!!

Ahli Parlimen Kota Raja, DR MARIAH MAHMUD
di Kuil MARIAMMAN, Kota Kemuning, Shah Alam
pada 22 MAC 08 lalu.

Selepas pulang dari berjalan-jalan di tepi pantai, aku melayari internet untuk melihat berita-berita terkini tanahair. Click punya click, terbukak la satu laman web yang memaparkan ahli politik wanita, aku enggan mendedahkan parti politik mana. Korang cari la sendiri, nanti org kata aku fitnah la pulak. Maklumla penyokong parti ini sangat taksub pada pemimpinnya.

Aku bukannya apa tapi sangat terkejut la melihat YB ni. Dahla pompuan, berlagak alim tetapi bila dh memegang pangkat dan jawatan yang tinggi hilang la sifat-sifat alim tu. YB ni sanggup meraikan kemenangannya dalam pilihanraya yang lepas di sebuah kuil di Shah Alam. Aku yang jahil ni pun x pernah pegi ke mana kuil atau gereja.

Awak tu dah la pompuan, bergelar ustazah pulak. Sekarang ni pulak ada jawatan yang tinggi dalam masyarakat. Macam ni pemimpin Islam? Kalau takde sangat tempatyang nak buat majlis kesyukuran, meh sini buat kat rumah aku. Ini buat kat kuil Hindu pulak. Betul ke awak ni pemimpin Islam? Takkan cikgu awak dulu x ajar apa kegunaan kuil?

Takpe la mungkin penyokong parti ini menyatakan tidak salah orang Islam meraikan kemenangan di kuil kerana negara ini mempunyai masyarakat berbilang kaum. Tapi kalau YB yang datang bukan dari parti yang berbuat sedemikian, nescaya teruk dah kena bom penyokong parti ini.

Aku menyeru kepada sahabat seperjuangan bangsa, fikir-fikirkan lah dalam melakukan sesuatu tindakan. Yang lepas biarkan ia berlalu, ayuh kita bina tamadun Melayu yang unggul.

"Kita sudah tiada masa, majulah dengan maha perkasa".

3 comments:

Pencatatsepi said...

biasa org mcm ni. yg tolong bakar lilin pun ada. cerdik tak leh nak ajar. sekolah bertingkat2. bodoh berlapis2.

Matt said...

bukan apa , je nak tunjuk lagak perihatin kpd penyokong/pengundi. kuasa punya hal semua boleh .ni belajar dari guru barat - tindakan halalkan cara .

Anonymous said...

Islam tidak melarang kita berjumpa dengan orang bukan islam walaupun ditempat kuil mereka sekalipun...dengan syarat bukannya kita menjayakan kerja2 ibadah mereka. Mcmana ISLAM nak terus HIDUP di BUMI Malaysia ni? Tanya la diri kita dulu... BODOH le kita nanti bila ALLAH tanya nanti mcmnana kita menghidupkan syiar Islam, tapi kita jawab kita pun tak tahu....