About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Monday, October 19, 2015

Panas!! DAP dan PKR Bergaduh di Dewan Parlimen.

Mana ahli parlimen PAS?

1. Alhamdulillah. Sidang dewan rakyat hari pertama dilihat berjalan dengan lancar walaupun dijalankan di dewan negara berikutan dewan rakyat dalam proses baik pulih.

2. Komitmen kehadiran ahli parlimen baik dari pihak pembangkang dan kerajaan pada hari pertama ini boleh dipuji kerana dewan hampir penuh.

3. Seperti biasa, diruangan lobi parlimen pastinya akan dipenuhi oleh rakan-rakan media yang setia menanti mana-mana ahli parlimen untuk mendapatkan berita-berita yang terkini.

4. Tahniah juga buat pegawai-pegawai kerajaan yang telah diarahkan bertugas ke parlimen bagi mewakili kementerian dan agensi masing-masing kerana bersungguh-sungguh memberi komitmen atas dasar amanah yang dipikul.

5. Usul yang paling hangat dibahaskan dalam parlimen hari ini ialah usul yang melibatkan perlantikan Pengerusi PAC (Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara) yang mana telah mencuri tumpuan banyak pihak.

6. Seperti biasa, dipihak pembangkang isu ini akan menjadi "killer point" untuk mereka menyerang kerajaan agar mereka dilihat sebagai hero kepada rakyat. Walhal proses memilih pengerusi PAC adalah perkara biasa dan tidak perlu dipolitikan.

7. Apapun, tahniah diucapkan kepada YB Rompin yang telah dipilih sebagai Pengerusi PAC yang baru apabila majoriti dewan bersetuju menerima usul tersebut. Semoga amanah yang diberikan itu digalas sebaik mungkin tanpa kenal erti kawan atau lawan. Salah tetap salah.

8. Sedikit terkilan sepanjang berada diruang legar parlimen bila melihat ahli parlimen baik dari kerajaan mahupun pembangkang yang lebih banyak berada di luar berbanding di dalam dewan. Ini menyentuh soal integriti. Kalian dipilih oleh rakyat untuk bersidang di dalam dewan bukanya untuk bersembang diluar. 

9. Barangkali menjadi tradisi puak DAP (rujuk kes DAP Segambut dan Puchong) bersikap kurang ajar dalam dewan parlimen yang cuba menggangu proses penghujahan usul menyebabkan mereka diminta untuk keluar dewan. Apakah ini suatu permulaan kepada huru hara yang bakal mereka lakukan pada 23 Oktober ini?

10. Hari ini, ahli parlimen PAS seolah-olah tidak wujud kerana lebih suka berdiam diri dalam setiap usul yang dibahaskan. Apakah ini petanda yang PAS tidak memihak kepada Pakatan Pembangkang dan memihak kepada BN secara diam? Atau PAS memang kehilangan telur selepas wujudnya AMANAH?

11. Berhubung usul undi tidak percaya yang dibuat oleh YB PJS, kelihatan DAP dan PKR seolah-olah tidak sepakat menyebabkan berlaku pergaduhan kecil antara kedua-dua pihak menyebabkan usul tersebut telah ditarik balik oleh Wan Azizah selaku Ketua Pembangkang.

12. Kebarangkalian sidang parlimen esok dan hari mendatang lebih panas dan bakal ada lakonan aksi dari pihak pembangkang termasuklah akan keluar dewan secara beramai untuk boikot sidang dewan rakyat. 

13. Apapun, pemerhatian penulis hari ini dapat membuat kesimpulan bahawa yang mendominasi pendebatan dipihak pembangkang adalah ahli parlimen DAP bahkan wajar jika penulis katakan bahawa Wan Azizah hanyalah ketua boneka yang tidak berfungsi.

14. Esok hari  kedua penulis akan berada di sana untuk jadi paparazi. Penulis nak snap gambar curi mana-mana ahli parlimen yang suka curi tulang.

2 comments:

Anonymous said...

Sememangnya layak gelarkan wan jijah sebagai alat atau kuda DAP jer... HIDUP PAN Mat Sabu!!

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK