About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Wednesday, October 21, 2015

Ahli Parlimen PAS Sokong Dewan Gantung Lim Kit Siang?


1. Hari ini dewan rakyat kecoh apabila pihak kerajaan mengeluarkan notis usul pergantungan YB Gelang Patah berikutan tuduhan palsu yang beliau buat terhadap Tan Sri Speaker Dewan.

2.  Notis usul tersebut menyebabkan beberapa MP pembangkang seperti Shah Alam, Parit Buntar, Bukit Mertajam dan Batu Gajah bangun mencelah untuk mempertahankan YB Gelang Patah.

3. Seperti biasa, insiden ini diambil peluang oleh media lidah pembangkang untuk memberi gambaran bahawa Tan Sri Speaker seorang yang "double standard".

4. YB Gelang Patah tetap berkeras untuk tidak menarik balik tuduhan palsu ke atas Tan Sri Speaker yang melibatkan 1MDB.

5. Notis usul yang dikemukan oleh YB Pengerang dilihat tidak mengikut prosedur berdasarkan notis amaran yang dikeluarkan oleh Tan Sri Speaker pada 20 Oktober 2015.

6. Walhal itu hanyalah sekadar pemberitahuan usul pergantungan yang tidak memberi apa-apa makna sehinggalah tempoh tarik balik tuduhan YB Gelang Patang terhadap Tan Sri Speaker berakhir.

7. Pemberitahuan usul itu telah menjadikan MP Pembangkang melatah dan minta YB Pengerang hormati kuasa speaker walhal dalam tempoh 2 hari sebelum ini MP Pembangkang juga tidak hormat kuasa speaker.

8. Pergaduhan ini panjang lebar berlaku tetapi MP PAS tidak lansung mengambil bahagian dalam pendebatan notis pemberitahuan usul pergantungan tersebut. Apakah PAS menyokong jika dewan gantung Gelang Patah?

9. Tahniah YB Pengerang atas pemberitahuan usul pergantungan yang dikemukakan. Paling tidak MP pembangkang boleh minta semua ahli dewan hormat kerusi speaker yang mana selama ini merekalah juga yang tidak hormat kerusi speaker dewan.

10. Jerat sudah terkena maaaa.....


4 comments:

Anonymous said...

Ada juga Mr Bean Mahfuz berdiri hendak mencelah, tapi disindir oleh AP BN terus duduk. Mahfuz ni hatinya berpaut pada Amanah dan Lim Kit Siang. Badan saja PAS tapi lubuk hatinya Mat Sabu.

Anonymous said...

Yer, Mr Bean ideologi AMANAH. Tapi dia takut dengan hukum baiah. Sbb tu masih lagi duduk dengan PAS.

Anonymous said...

Dia tu mana ada telur.

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK