About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Friday, June 14, 2013

Isu Panas!! Presiden PAS Bakal Digulingkan. #PolitikMalaysia

AIDCNews – 14/06/13 – “PAS perlu mencari pemimpin tulen dari dalam,” begitulah komen Awang Abdillah yang difokus menjadi isu utama portal FMT.
Ciri-ciri pemimpin PAS yang digariskan oleh penulis portal itu berbeza sama sekali dengan Kriteria yang dimiliki oleh Presiden parti itu sekarang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
“Ia mampu untuk bercakap tentang peranan sebenar perbankan dan kewangan Islam (dan bukan seperti apa yang sedang diamalkan sekarang)

Banyak tidur dari bekerja

“Ia juga boleh menyatakan pendirian dan pelan untuk pemuliharaan sumber-sumber negara, seperti petroleum, hutan dan alam sekitar serta rancangan pekerjaan, pinjaman pelajar, perumahan, pembangunan infrastruktur dan lain-lain lagi.
“Ia boleh bercakap tentang pelan induk kejuruteraan untuk menangani banjir yang melanda pantai timur Semenanjung Malaysia setiap tahun. Ini adalah isu-isu yang merayu kepada semua lapisan masyarakat,”kata penulis FMT.
Menurutnya, PAS terbukti lemah pada Pilihanraya Umum ke-13 dan paling lemah dalam Pakatan.
“Walaupun kedua-dua DAP dan PKR tidak baik, di mana masing-masing memenangi 38 dan 30 kerusi Parlimen, (namun) PAS hanya mendapat 21 kerusi sahaja daripada 73 yang ditandinginya.
“Mengapa PAS gagal bertarung dengan UUMNO pada PRU 13 ? Sebulan selepas PRU 13, persoalan ini masih menjadi tanda tanya,”katanya.
Menurutnya, pada PRU itu, PAS telah dikunci tanduk oleh UMNO di kebanyakan kawasan orang Melayu dan PAS hanya dapat ‘bertarung’ dengan baik di Kelantan dan Terengganu walaupun (di Terengganu) parti itu gagal mengambil alih kerajaan negeri.
Sepatutnya, kata penulis itu, PAS boleh merebut lebih banyak kerusi di kawasan Melayu apabila menyedari sokongan terhadap UMNO menurun pada Pilihanraya Umum ke-12.
“Tetapi sebaliknya parti itu (PAS) terus bercakap mengenai perkara-perkara agama seperti undang-undang syariah. Mereka gagal untuk menentukan perbezaan antara Islam dan undang-undang syariah, dan warisan sosio-ekonomi serta budaya Melayu.
“Oleh itu, adalah salah bagi PAS menggunakan ajaran Islam sebagai isu politik untuk meraih populariti dalam pilihan raya,”katanya lagi
Menurutnya apabila PAS memberi tumpuan kepada hudud sebagai platform politik, parti itu telah membenarkan UMNO mengekalkan populariti dengan memberi tumpuan terhadap isu-isu ekonomi.
Dan ini sekaligus katanya menyebabkan PAS berada di luar trek apabila ia gagal menangani isu-isu nasional dan ekonomi berkaitan dengan umat Islam.


5 comments:

Anonymous said...

Haji Hadi dan Haron Din adalah halangan paling besar untuk Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri Malaysia.

Anonymous said...

Inilah bukti bahawa rakyat samada penyokong PKR mahupun DAP hanya utamakan dunia bukanya akhirat yang cuba dibawa oleh PAS. Nampaknya ISlam yang cuba dibawa oleh PAS akan luput ditelan zaman..

Ari said...

tak payah kn guling2.tolak jer mesti dia jatuh.dia kn da tua..hehe

Anonymous said...

buang saja pemimpin yg penuh dosa,
ganti dgn org professional pulakkkk,

Anonymous said...

Hey! This is kind of off topic but I need some help from
an established blog. Is it very difficult to set up your own blog?
I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast. I'm thinking about setting up my
own but I'm not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions? Cheers
http://www.reviewsontwitterfollowers.wordpress.com/2013/06/10/getting-more-followers-on-twitter

my web blog - transmitter