About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Thursday, January 24, 2013

Salam Maulidur Rasul. Masih Ingatkah Kita Dengan Sejarah Pahit 2010?



Kalian masih ingat dengan sepucuk surat di atas? Surat ini telah dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah pentadbiran Lim Guan Eng DAP pada tahun 2010. Apa isi dalam surat tersebut?

Kerajaan negeri Pulau Pinang Lim Guan Eng memutuskan untuk membatalkan Majlis Perarakan Sambutan Maulid Nabi pada tahun 2010 peringkat negeri Pulau Pinang.

Inilah antara kejayaan utama DAP di Pulau Pinang apabila berjaya menafikan sambutan Maulid Nabi Muhammad walaupun ianya telah sekian lama diamalkan di Pulau Pinang sebelum itu.

Dalam isu itu kepimpinan PAS menyokong penuh tindakan yang dibuat oleh kerajaan Lim Guan Eng.   Betapa sedihnya kita selaku umat Muhammad yang selama ini meraikan hari mulia itu telah disekat oleh DAP pada tahun 2010.



Alhamdulillah, ianya hanyalah berlaku di Pulau Pinang. Hari ini, sambutan peringkat kebangsaan telah berjaya dilaksanakan. Perarakan sambil berselawat ke atas junjungan nabi Muhammad berkumandang di sekitar Putrajaya.

Nabi Muhammad terus diingati oleh umatnya pada hari ini walaupun sibuk dengan agenda duniawi. Semoga sambutan seperti ini akan kekal di bumi Malaysia untuk selama-lamanya.

Tiada tuhan yang disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itulah satu-satunya pesuruh Allah. Perjuangan baginda harus dijadikan iktibar untuk umatnya hari ini. Allahuakhbar!!!



Jangan lupa untuk turun beramai-ramai #HB1M peringkat negeri Perak.

No comments: