About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Friday, November 2, 2012

Kenapa DAP Dengki Dengan Tan Sri Syed Mokhtar? Mungkin Ini Jawapanya.

Yayasan al-Bukhary ditubuhkan pada Mac 1996 sebagai badan kebajikan yang berperanan membantu golongan miskin, menyokong perkembangan seni dan budaya Islam dan juga menggalakkan persefahaman antara peradaban। Antara objektif utama Yayasan al-Bukhary adalah menggalakkan persaudaraan sesama Islam. Yayasan ini terdiri daripada dua buah bahagian. Satu bahagian menjalankan kerja-kerja kebajikan manakala satu bahagian lagi menguruskan penyaluran dana daripada setiap syarikat yang mana Tan Sri Syed Mokhtar ada kepentingan di dalamnya.

Sehingga kini, Yayasan Al-Bukhari membelanjakan lebih RM300 juta bagi aktivito keagamaam, kebudayaan dan pendidikan. Selain itu juga, Yayasan al-Bukhari hanya membiayai pelajar miskin. Antara inisiatif yang dilakukan adalah membiayai pelajar Muslim miskin dari serata ASEAN supaya belajar di Malaysia.

Berikut adalah beberapa perkara yang disumbangkan oleh Yayasan al-Bukhari dan kebanyakkan orang tidak tahu. Cina DAP hari ini berterusan menyerang Tan Sri Syed Mokhtar kononya beliau adalah kroni kepada BN yang mengaut keuntungan seorang diri.

Salahkah bagi seseorang Melayu Islam untuk maju dalam perniagaan? Apakah sumbangan yang beliau wujudkan dalam Yayasan tersebut satu perkara jenayah bagi puak cina DAP?

Kalau dah Cina, cina juga. Memang DAP cemburu dengan kemajuan usahawan Melayu. Kalau boleh, di Malaysia biar Cina yang kawal ekonomi. Mungkin itu hasrat DAP. Mereka kalau boleh inginkan Cina urus beras, gula, roti, air dan segala-galanya supaya Melayu boleh makan beras yang mempunyai baja daripada najis BABI.

Aku tidak sedih jika Cina menyerang Melayu. Sebab ini mungkin lumrah dunia. Sesuatu bangsa tidak mahu bangsa lain lebih daripada mereka walaupun negara ini Melayu pengasasnya. Namun apa yang aku sedih, orang Melayu jugalah yang berkokok bila DAP hentam Tan Sri Syed Mohktar. 

Puak PAS akam takbir setiap kali pemimpin DAP hentam Tan Sri Syed Mokhtar. Lihatlah di mana-mana ceramah. Bila sahaja pemimpin DAP kata "BN hanya mementingkan kroni... Semua projek diberikan kepada Syed Mokhtar.... Sudah sampai masa kita tumbangkan BN agar Syed Mokhtar merana". Maka puak PAS akan sambut.., "TAKBIR'.

Sebenarnya siapa yang bodoh ni? BN ker PAS? Pastinya yang akan untung adalah Cina DAP. Padahal, pada masa yang sama DAP juga antara yang kuat agihkan projek sesama sendiri. Lihat sahaja di Perak waktu mereka memerintah 11 bulan. Tender jahit baju EXCO pun diberikan pada bini sendiri.

Sepatutnya, sebagai orang Muslim berbangsa Melayu, kita patut bangga dengan kebangkitan Tan Sri Syed Mokhtar. Cuba kita lihat dengan lebih rasional. Berapa peluang pekerjaan yang beliau mampu wujudkan melalui BERNAS dan sebagainya. Bukankah ini juga membantu masyarakat?

Apa yang cina DAP nak sebenarnya? Mahu perang? Mahu gaduh? Atau mahu jadi tuan untuk Malaysia? Melayu bukan bodoh. Melayu bukan jahil dalam ekonomi. Aku kadang-kadang malas nak hormat Cina. Tapi ada juga cina yang baik dengan Aku. 

PRU13... Aku akan tolak secara total Cina DAP dan aku akan tolak Melayu PAS yang bodoh melalak untuk DAP. 

1 comment:

Anonymous said...

orang2 Pas yg takbir tu semuanya tak sekolah...bodoh piang tahap dungu mcm keldai..tak tahu mana intan dan mana kaca..tak tahu mana bini dan mana pelacur...semuanya dia pukul rata..