About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Friday, October 12, 2012

Siri Pendedahan Video Sulit Pemimpin PR Perak Tertangguh... Baca Ini Dulu...


Maaf.. Surat ini imejnya tidak jelas untuk dibaca secara terus. Namun, sebagai blogger yang betul benci dengan sifat hipokrit Nizar Jamaluddin (Adun PAS Pasir Panjang) atau mantan MB Perak gua akan cuba terjemahkan kembali surat ini untuk bacaan anda.

PENGARAH
UNIT PERANCANG EKONOMI NEGERI PERAK
PERAK.

Yang Dihormati Tuan,

PERMOHONAN PERUNTUKKAN KHAS Y.B AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI UNTUK CADANGAN PENYELENGARAAN MEMBAIKI JALAN ROSAK DAN MENAIK TARAF JALAN DI LORONG MUNDUR PARIT 7 LEKIR.

Dengan segala hormatnya perkara diatas dirujuk;

2. Dipanjangkan permohonan jawatankuasa.................. PERUNTUKKAN KHAS Y.B AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI UNTUK CADANGAN PENYELENGARAAN MEMBAIKI JALAN ROSAK DAN MENAIK TARAF JALAN DI LORONG MUNDUR PARIT 7 LEKIR.

3. Pihak pentadbiran ini mengesyorkan SIPCOMZU ENTERPRISE beralamat"..................... Untuk menjalankan tugas tersebut.

Saya yang menjalankan tugasan

HAMIZUN AHMAD
Pegawai Khas 
ADUN Pasir Panjang.

Itulah secara ringkasnya maksud surat yang terdapat dalam gambar tersebut. Cerita ini berlaku sewaktu Nizar menjadi MB Perak dan ADUN Pasir Panjang. Nizar yang selama ini terpekik di pentas ceramah dengan menuduh UMNO kroni dan rasuah tetapi punggungya juga tercalit taik.

Hari ini Nizar bising jika tender projek yang kerajaan keluarkan tidak dibuat secara terbuka. Nizar mulalah menuduh UMNO mahukan projek tersebut boleh dimiliki oleh kroni sahaja. Tetapi Nizar lupa, sewaktu 11 bulan jadi MB dialah yang mengamalkan dasar kronisme dalam urusan agihan projek.

Berdasarkan isi surat di atas, terbukti Nizar salah menggunakan kuasa beliau sebagai MB untuk melantik terus kontraktor bagi menjalankan membaiki jalan di Lekir kawasan Pasir Panjang. Apakah Nizar perolehi komisen dari kontraktor tersebut bagi urusan pilihanraya di dalam DUN Pasir Panjang? Sepatutnya tender tersebut perlu juga dibuka kepada kontraktor lain agar dapat UPEN negeri membuat pilihan kontraktor yang terbaik.

Jadi... Siapa sebenarnya yang mengamalkan dasar kronisme dalam agihan projek? Nizar jang an hipokrit... 1 jari telunjuk Nizar hala pada orang UMNO, tiga lagi jari tunjuk pada batang tubuh dia sendiri.

1 comment:

Anonymous said...

Apa yg kroninya.Kontraktor yg dicadang itu adalah kontraktor yg terpilih dari beberapa kontraktor yg menghantar sebut harga.