About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Saturday, October 20, 2012

PAS Seleweng Ladang Rakyat. Hancur Harapan Peserta.


1. Ladang Rakyat diperkenalkan oleh PAS Kelantan kononya untuk menyaingi FELDA hasil inspirasi Barisan Nasional.

2. Tanah Ladang rakyat asalnya kawasan balak. Balak ditebang oleh Cina Singapore. Ada segelintir pemimpin PAS makan komisyen hasil balak tersebut.

3. Kesan dari pembalakkan, berlaku kes tanah runtuh menyebabkan sungai tercemar. Akibat itu Ladang Rakyat diwujudkan konon untuk basmi kemiskinan rakyat Kelantan dan mengawal ekosistem yang rosak akibat kerja pembalakkan.

4. Sebuah syarikat milik cina diberi tanggungjawab untuk mengurus Ladang Rakyat dan orang Kelantan hanya jadi peserta. Tanah tidak dimiliki oleh peserta. Peserta hanya makan komisyen RM200.00 sebulan. FELDA jauh lebih baik kerana rakyat sendiri urus dan hasil boleh cecah angka ribu ringgit dan tanah menjadi milik kekal peneroka.

5. Sehingga kini masih ramai peserta Ladang Rakyat belum dapat rasa komisyen RM200.00. Sebaliknya syarikat cina yang mengurus makan untung berlipat kali ganda dan ada segelintir politikus PAS dapat komisyen dari syarikat tersebut bagi tujuan politik.

6. Kerana tidak ikhlas untuk bantu rakyat, maka projek Ladang Rakyat PAS ini gagal. Rakyat ditipu dan digula-gulakam oleh pemimpin PAS. Pemimpin PAS kenyang makan komisyen hasil balak yang dikeluarkan oleh Cina Singapore.

7. Kalaulah hasil petroleum diuruskan oleh kerajaan negeri PAS, apakah perkara yang sama akan berlaku. Sebelum rakyat Kelantan bangkit nak tuntut royalti minyak, baik kita tanya Husam Musa.. Mana pergi duit hasil hutan iaitu balak?


2 comments:

Anonymous said...

Husam Musa juga yang kenyang. Rakyat jadi mangsa.

Anonymous said...

Jge buat fitnah.....