About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Monday, July 2, 2012

Artis Tempatan Dapat Tawaran RM10k Untuk Berasmara Dengan VVIP.


PELAKON Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia ke-24, Siti Shahrizah Saifuddin atau Eja mendedahkan, dia pernah menerima pelawaan golongan kenamaan atau VIP yang sanggup memberinya RM10,000 semata-mata mahu bersamanya.

Katanya, pengalaman itu dilalui ketika mula bergelar artis 15 tahun lalu apabila pertemuan dengan VIP itu diatur orang tengah yang ditugaskan untuk mengajaknya makan malam.

“Apabila mendapat tahu dia sanggup memberi wang sebanyak itu semata-mata untuk berjumpa, saya tertanya mesti ada agenda tersembunyi. Namun, saya menolak pelawaan itu secara baik dan tidak mahu ia diperbesarkan.

“Dalam perkara ini, saya fikir tidak perlu salahkan satu pihak kerana jika artis itu tidak melayan, mustahil perbuatan menjual maruah diri boleh berlaku. Atas punca itu, kedua-dua pihak perlu dipersalahkan jika artis terpedaya,” katanya.

Diperdaya dengan wang ringgit, Eja berpandangan ia bukan persoalan kerana yang membimbangkan adalah maruah diri yang harus dipertahankan.

Sebagai artis berpengalaman, Eja juga menyatakan pernah terdengar situasi ini berlaku pada artis lain yang mungkin dianggap gosip.

“Artis boleh baik dengan sesiapa saja tapi jangan melampaui batas. Sudah tentu ramai mahu mendekati artis muda yang masih cantik, tapi artis perlu tetapkan matlamat diri ketika masuk dalam bidang seni.

“Jika ikhlas dan jujur, artis itu dapat bertahan lama. Saya masih ingat pesanan arwah Hani Mohsin, jangan jual diri atau rupa, tapi kerja kerana seni dan jangan popular dengan cara mudah tapi konsisten,” katanya.


No comments: