About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Friday, June 22, 2012

BUKAN BERTUJUAN MENIUP API PERKAUMAN, KENAPA PERLUNYA 18 TUNTUTANHINDRAF?


1. Menuntut agar dihentikan pelanggaran perkara yang termaktub dalam Perlembagaan.

2. Menuntut agar diberhentikan polisi perkauman, ekstremisme Islam serta menarik balik hak keistimewaan orang Melayu di negara ini sempena 50 tahun Kemerdakaan Negara.

3. Meluluskan draf undang-undang yang akan melindungi etnik India.

4. Memastikan kesemua 523 sekolah vernakular Tamil di seluruh negara mendapat bantuan penuh kerajaan (peruntukan sebanyak RM20 bilion setahun)

5. Memberikan peluang yang seluas-luasnya atau setidak –tidaknya sama seperti yang diberikan kepada orang Melayu dalam bidang pelajaraan, ekonomi dan pekerjaan (peruntukan sebanyak RM20 bilion setahun)

6. Memastikan etnik India memiliki sekurang-kurangnya 10 peratus daripada ekuiti negara.

7. Menuntut UMNO supaya tidak bertindak sebagai “mandor” kepada MIC yang hampir tidak mempunyai suara dan kuasa didalam kerajaan.

8. Memperuntukan 20 peratus jawatan Ketua Setiausaha dijabatan dan agensi Kerajaan diperuntukan kepada orang India untuk 15 tahun yang akan datang.

9. Menuntut UMNO supaya lebih telus dalam setiap perancangan polisi pentadbiran, pembagunan dan ekonomi yang dicanang.

10. Menghentikan perobohan kuil-kuil Hindu dengan ganti rugi sebanyak RM10 juta bagi setiap 15,000 kuil yang telah dirobohkan dalan tempoh 50 tahun yang lalu dan menuntut agar sebarang pertikaian diantara muslim dan bukan muslim hanya dirujuk di Mahkamah Sivil.

11. Menghentikan tindakan berat sebelah polis terhadap etnik India, memperuntukan bantuan guamam kepada setiap rakyat yang berpendapatan RM3.000 kebawah.

12. Menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat peristiwa Kampung Medan yang dikatakan sebagai pembunuhan beramai-ramai etnik India oleh orang Melayu dan pihak Kerajaan serta menuntut ganti rugi sebanyak RM1juta diberi kepada setiap etnik India yang menjadi mangsa dalam peristiwa tersebut.

13. 70 peratus etnik India yang miskin diberikan pampasan dan tempat tinggal yang selesa.

14. Skim rumah kos rendah adalah tidak boleh diterima samasekali serta penempatan gaji minimum sebanyak RM1000 bagi setiap rakyat.

15. Menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat pelangaraan peruntkan perlembagaan UMNO.

16. Meluluskan undang-undang menghentikan penindasan etnik India disamping memastikan pentadbiran negara yang lebih telus.

17. Meluluskan undang-undang menuntut kebebasan media dan tidak mengenepikan isu-isu mengenai kaun India didalam media.

18. Peruntukan sebanyak 20 peratus kerusi pembangkang kepada etnik India yang dilantik oleh komuniti etnik bagi membela dan mempertahankan nasib kaum mereka.

Sumber: malaysiatvklexpress

Apa masalah dengan kaum India ni Malaysia? Apa lagi yang tidak cukup untuk mereka hingga menuntut perkara-perkara yang tidak wajar. Apakah selama ini anak bini mereka tidak boleh mencari makan di Malaysia? Pernahkah orang Melayu menyekat perayaan mereka? Atau ini adalah hasil hasutan Anwar Ibrahim untuk jadikan orang India sebagai kambing hitam menjelang PRU13?

Namun begitu, gua amat yakin yang tuntutan hindraf ini hanya segelintir India yang mengejar kepentingan dengan Anwar Ibrahim. India-india sebegini tidak lagi memikirkan soal maruah bangsa asalkan perut mereka terisi melalui hasil kotor perjuangan juak penbangkang.

3 comments:

Anonymous said...

Aku sangat setuju dgn tuntuan mereka tapi minta kat mother landnya INDIA.BOLEH DAPAT TAK.TAK DE dlm sejarah dunia kaum majoriti mengikut semua tuntutan minoriti.

Anonymous said...

B.A.B.I = Bapak Anwar Bin Israel ....!

Anonymous said...

Bangang gagak ni..