About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Thursday, June 7, 2012

Betulkah Ustaz Azhar Idrus Semakin Malampau? Jom Baca.

Azhar Idrus di laman facebook

Seorang beragama kristian bertanyakan pada UAI tentang hubungan cinta antara Kristian dan Islam. Thomas Jackson seorang berugama Kristian mengajukan soalan berikut kepada UIA kerana musykil dengan hubungan dengan pasangan dia yang berugama Islam.

Mungkin soalan itu tidak menjadi persoalan dalam penulisan gua ini bahkan soalan itu amat baik sekali kerana paling tidak Islam ini dirujuk oleh seorang yang berugama kristian. Tetapi yang memusykilkan kita semua berhubung jawapan yang diberikan oleh UIA kepada Thomas.

UIA memberitahu melalui jawapan balas beliau kepada Thomas melalui laman facebook bahawa "Islam dan Kristian bertuhankan Allah". Hal ini bermaksud, orang kristian dan orang Islam menyembah tuhan yang sama.

Gua tidak mahu mengulas lanjut berhubung perkara ini, tetapi para ulamak harus bermusyawarah apakah benar kita sebagai muslim menyembah tuhan yang sama dengan kristian? Apakah Tuhan kristian yang mempunyai anak ini juga digelar Allah? Sekali lagi kita dimusykilkan oleh UAI yang kononya ulamak bagi puak PAS.


17 comments:

Anonymous said...

Azhar Idrus pun dah x betul sejak terlibat dalam politik Pakatan Pembangkang. Dulu saya minta Azhar Idrus. Selalu beli CD dia. Tapi bila banyak mengutuk orang dalam kuliah dan nmpak dipergunakan oleh PR untuk raih undi Melayu, saya mula meragui semangat dakwah beliau.

Anonymous said...

Anon 12:13. Saya setuju dgn kamu. Azhar Idrus dilihat seolah ada kepentingan politik sekarang berbanding dakwah yang ingin disampaikan.

Lebih baik saya menelaah kuliah yang disampaikan oleh Tuan Guru Pondok yang tidak langsung terlibat dengan dunia politik.

Anonymous said...

Hahaha..Blogger + anon2 pencacai otak porno yg teramatla bodo..xkn ko nak UIA ckp bercinta pegang tgn bley sbb Islam style umporno menghalalkan lelaki dan perampuan..kenapela bodo sgt bende mcm ni nk jd isu..

Jejaka said...
This comment has been removed by the author.
Jejaka said...

Betul la islam n kristian tu bertuhan kan allah... Loh korang neh... Cuma yg kristian tuu dia ada bapak tuhan, anak tuhan.. Mcm nabi isa. Konsep trinity... Klu korang x clear... Korang bleh paham gila2 benda neh.. Download dari website WakeUpProject.com Dia try la cari kt youtube or google video documentari ttg THE DIVINE BOOK. Ada 10 episode. Dia buat utk menyedarkan org2 yg x memeluk islam ttg kebenaran islam.. sbb islam kristain kn agama samawi.. mmg sepatutnya menyembah tuhan yg satu.. tapi sbb diaorg dah ada penyelewengan dalam kitab diaorg.. jgn melulu je kata kt ustaz mcm tu... Paham dulu bab2 agama len. Sbb tuu dalam komen tuu dia kata peluk islam... P/S: Weh.. Tgk tau video yg saye cakap tu.. mmg best utk kita tau serba cket ttg agama len...

Jejaka said...

Cian kata mcm tu kt UAI.. :(

Anonymous said...

klu ilmu tu cetek,xyah r komen lelebih..ust azhar nie lebih tahu dari kamu yg jahil nie..lg byk kamu ckp lagi nampak kecetekan ilmu kamu..baik duk diam2..mmg btl kristian pon bertuhankan Allah...saya sokong jejaka

Anonymous said...

Sangat betul apa yang dikatakan UAI..Kristian/Nasrani adalah agama samawi..agama dari langit..setelah nabi Isa dibawa kelangit,mereka menokok tambah dlm agama mereka..ketika itulah agama ini sesat pada majoritinya..walaupun mungkin masih terdapat sebilangan tersangat kecil ahli kitab mereka yang mengamalkan ajaran asal..semua agama mempercayai bahawa alam ini dicipta oleh satu kuasa pencipta..mereka mengakui Allah itu wujud..cuma perbezaan ketara Islam, dan agama lain adalah Islam memohon terus kepada Allah tanpa tawassul kepada dewa2/paderi/sami dll..jadi persamaannya ialah semua agama mempercayai Allah itu satu,dan penokok tambahan kepercayaan yang lain adalah pembezaan agama2..cuma nasihatnya janganlah alim ulama,ustaz2 dihentam dgn isu lapuk(penggunaan kalimah Allah di malaysia ) tp teruskan kerja dakwah/penerangan supaya islam kembali bersinar..sangat tertarik apabila orang kafir pun baca hadis(walaupun xtau taraf hadis itu),amalkan lagi..

Anonymous said...

UAI tak salah...betul cara dakwah beliau....cume kite kena faham btol2 ape mksud tersirat sebalik jwpn beliau...jgnla terlalu taksub dgn politik...takde kene mengena pun...be rasional and positive

Anonymous said...

Salam,apa yg dikatakan UAI adalah btul,..cuba faham jawapan dia dgn betul,ulangi bacaan,sehingga faham.

Anonymous said...

Itulah masalah umat Islam sekarang ni... For your info Islam Dan Kristian sekarang Berbeza dgn kristian dahulu, mmg lah kristian sekarang adalah kristian yg diubah namun adalah jahil sampai bila2 untuk kita sama kn kedudukan Allah dgn agama kristian sekarang... Sesungguhnya agama Allah adalah Agama yg satu Dan tidak Ada agama lain. Allah juga mengatakan agama yg satu itu hanya ISLAM! So kristian bukan agama Allah lh... Wallahualam!

Anonymous said...

Tidak ada agama lain yang diterima Allah melainkan Islam.

Anonymous said...

Siapa yg menyokong kenyataan ustaz diatas harus bertaubat dan mengucap syahadah balik sebab kamu dah tergelincir akidah,allah tak boleh disamakan dengan agama lain tu dah termasuk dlm org yg menyokong pluralism,org yg sokong pluralism akidah dah tergelincir,jgn sebab ustaz tu org kuat pas dan korang jugak org pas apa benda yg keluar dari mulut dia korang setuju,ada pihak lain lagi boleh rujuk,

Anonymous said...

anon 2.38: Saya setuju dgn awk. Bila sudah terlampau taksub, mereka ini hanya mengikut telunjuk guru mereka walaupun al-quran ada untuk rujukan utama. Mereka inilah yang tergolong dalam pemikiran muktazillah.

Anonymous said...

Si lelaki mungkin mengajak aweknya masuk kristian sbb mereka menyembah allah,tuhan yg sama

Anonymous said...

Diam ahh

mankatibq said...

Bila allah berfirman maka aku sempurnakan islam tu maknanya agama selain islam nul n void lah. Mana ada kristian al kitab dah bro