About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Saturday, April 28, 2012

#bersih 3.0. Pengunjung Datang Melihat Monyet Kuning Menjadikan Jalan Sesak.

Pengunjung Termasuk Warga Asing
Gambar di atas adalah sebilangan besar yang hadir ke Dataran Merdeka malam ini. Mereka ini bukanya penyokong BERSIH 3.0 tetapi sekadar hadir kebetulan malam minggu untuk melihat monyet-monyet kuning berteriakkan di Dataran. Kesesakkan lalu lintas sekitar Dataran Merdeka berikutan ramai yang berdiri di bahu jalan semata-mata untuk melihat segelintir anak muda yang bodoh berteriakkan kononya perjuangkan kebebasan. Jelas BERSIH 3.0 pada malam ini telah menyusahkan pengguna jalanraya untuk melalui kawasan tersebut apabila pihak berkuasa terpaksa menutup beberapa laluan utama demi keselamatan.
Penyokong Bersih Ortodok
BERSIH 3.0 ini dilihat sebagai satu tarikan baru untuk sektor pelancongan domestik apabila begitu ramai yang berhenti motosikal dan kereta untuk menyaksikan persembahan mereka pada malam ini. Sehubungan ini gua sarankan kepada Kementerian Pelancongan Malaysia boleh menjadikan BERSIH ini sebagai takwim tahunan melawat Malaysia. Ianya tidak ubah seperti orang ramai menyaksikan monyet membuat persembahan di zoo negara. Kesimpulanya... BERSIH gagal dalam mengumpul orang untuk malam ini sebaliknya yang ramai adalah pengunjung tempatan yang menjadi penonton tanpa sebarang bayaran. Selamat maju jaya PDRM dalam menjalankan tugas.

2 comments:

Anonymous said...

hehehehe.. Steady statement tokguru. Kera dan monyet. Termasuk babi juga yg sedang buat persembahan...

Anonymous said...

mesti seronok suasana KL malam ni sbb ada persembahan percuma kan tokguru? Rugi la aku tak dapat pergi. Teringin juga tengok manusia yang bodoh dalam Malaysia ni.