About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Monday, January 23, 2012

PERLU BACA!! APA KEWAJARAN IBRAHIM ALI DIHALANG MASUK SELANGOR?


Tahniah Ibrahim Ali. Anda memang pejuang bagi orang Melayu dan Islam. Akibat kelantangan Ibrahim Ali mengkritik keras tindakan kerajaan selangor yang meminda portfolio agama, menyebabkan Khalid Gagap akan mengambil tindakan untuk tidak membenarkan Ibrahim Ali memasuki negeri Selangor. Setiausaha Politik kepada Khalid Gagap Faekah Husin berkata kepada Malaysiakini yang pihak kerajaan negeri Selangor tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan sedemikian terhadap Ibrahim Ali kerana keceluparan beliau mempertikaikan tindakan bodoh Khalid gagap yang meminda portfolio agama di Selangor.

"Ibrahim Ali semalam dilaporkan berkata, pengambil alihan portfolio hal ehwal Islam Selangor oleh Khalid bertujuan untuk memberi jalan kepada kegiatan "tidak bermoral" dan memelihara kepentingan kumpulan ahli perniagaan menjelang pilihan raya. Ibrahim menjelaskan, pemecatan Hasan dan pengambil alihan portfolio berkenaan merupakan "tamparan hebat" kepada PAS, dan menggelarnya "kekalahan untuk Islam dan kemenangan untuk liwat", lapor sebuah portal berita."

Hanya disebabkan itu Khalid Gagap bakal mengambil langkah untuk menghalang kemasukan Ibrahim Ali ke negeri Selangor. Gua melihat ini adalah satu tindakan yang tidak wajar dibuat oleh Khalid Gagap. Bagi pengamatan gua, sesiapa sahaja rakyat berhak untuk mempertikaikan mana-mana tindakan yang dibuat oleh kerajaan negeri mahupun pusat jika ianya dilihat tidak betul. Tindakan Ibrahim Ali mengutuk keras perubahan portfolio Agama Islam oleh Khalid Gagap atas dasar untuk memperjuangkan nasib agama Islam dan bangsa Melayu terutama di negeri Selangor. Terlupakah kita kenapa Hassan Ali dipecat sebagai ahli PAS dan lucutkan sebagai exco agama Islam di negeri Selangor? Akibat kerja kuat beliau menyiasat isu murtad di Selangor dan menghalang penjualan arak secara terbuka di Selangor, Khalid Gagap mengambil keputusan untuk melucutkan jawatan Hassan Ali sebagai exco.

Berbalik kepada kes Ibrahim Ali yang bakal dihalang untuk masuk ke Selangor hanya kerana mengkritik tindakan Khalid Gagap. Sepanjang pemerintahan UMNO/BN di Malaysia ini, begitu ramai dasar atau langkah yang dilaksanakan oleh kerajaan Malaysia dipertikai keras oleh juak pembangkang. Gua nak cabar juak pembangkang, sila senaraikan siapakah diantara mereka yang pernah dihalang untuk tinggal di Malaysia oleh kerajaan BN walaupun pernah pertikai dasar kerajaan. Sudah pasti anda tidak ada jawapan kepada perkara ini. Kalau benar sekalipun kerajaan BN kejam seperti yang dilabelkan oleh Anwar BABI, belum pernah individu disekat dari berlegar-legar di dalam negara. Bahkan Namawee Sial yang pernah menghina lagu negaraku pun masih dilayan dengan begitu baik.

Anwar Pernah Pertikai Mahkamah.

Lupakah rakyat Malaysia dengan kes perbicaraan liwat Anwar dengan mangsanya Saiful Bukhari yang diheret selama 3 tahun 6 bulan, dan akhirnya kes tersebut memihak kepada Anwar. Selama tempoh 3 tahun 6 bulan itulah Anwar Ibrahim dan juak beliau telah mempertikaikan sistem perundangan negara Malaysia. Seminggu sebelum keputusan Anwar dibaca oleh hakim negara, PR telah menjalankan kempen bebas Anwar 901 yang mana Anwar telah canang dalam setiap ceramah bahawa Mahkamah adalah milik UMNO. Bukankah ini juga dipanggil satu pertikaian yang keras terhadap sistem perundangan negara? Tetapi kenapa YAB PM tidak pernah walau sekali untuk mengarahkan pihak berkuasa supaya menghalang Anwar untuk berlegar di Malaysia.


BANGI, 27 Disember 2011 – Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman menyifatkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Paderi Dr Eu Hong Eng ketika perayaan Krismas pada 25 Disember lalu yang mempersoalkan Artikel 153 Perlembagaan Malaysia adalah bersifat melampau dan besar kepala.

Laporan sinar harian di atas membuktikan seorang Paderi mempertikaikan artikel 153 dalam perlembagaan persekutuan yang mana gua kira satu pertiakaian yang cukup keras bagi negara kita terutama dikalangan bangsa Melayu, namun adakah paderi tersebut dihalang kebebasan beliau? Jawapannya juga tidak. Tetapi Ibrahim Ali yang hanya mempertikaikan tindakan Khalid Gagap meminda portfolio agama menyebabkan beliau akan dihalang masuk ke negeri Selangor. Adakah ini yang dikatakan kewajaran dalam tindakan kerajaan negeri Selangor? Tindakan ini adalah tindakan bingai pertama kali gua tengok.



p/s: Anwar Bebas tetapi liwat berlaku suka sama suka. FUCK YOU ANWAR!!

No comments: