About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Tuesday, December 13, 2011

DEDAH!! DASAR POPULIST DAP PANCING UNDI PENJAWAT AWAM.

Gaji LGE yang melampau...


SMS dapat petang semalam, tapi gua tak sempat nak berkongsi dalam blog. Sibuk bawak anak pergi bercuti. Anak gua dah tido awal malam ni, so boleh ler curik masa sket nak menulis malam ni. Bini bagi izin untuk gua tidak ganggu dia malam ni, lagipun lampu sudah merah. hahahaha.

Gua dapat SMS dari seorang rakan yang sekarang ni merupakan penjawat awam di Pulau Pinang. Dalam SMS itu gua tidak pasti yang menghantar itu ingin melahirkan rasa terkilan ataupun gembira.

SMS 1. " Maklumat dari perhimpunan bulanan Pentadbiran negeri pada 12 Disember 2011. Lim Guan Eng telah umumkan penjawat awam negeri dan PBT akan ditambah lagi jumlah bayaran khas atau bonus untuk tahun ini. Jika sebelum ini bayaran minima adalah RM500, tetapi dasar terbaru LGE dinaikkan kepada RM800. Pergh!!! Kaya la PBT Pulau Pinang. Bayaran ini akan dibayar bersama gaji pada bulan Disember ini "

SMS 2. Kalau ini bukan budget pilihanraya, maka kenapa tidak? Kita ada banyak sumber dalaman di Pulau Pinang. Ini arahan LGE kepada penguatkuasa agar "go slow please"

2 SMS ini jelas bahawa LGE telah menggunakan sumber pendapatan dalaman di Pulau Pinang sebagai dana untuk memancing undi bagi menghadapi PRU yang akan datang. Persoalanya, adakah hasil rakyat yang bukan penjawat awam LGE guna untuk projek PRU ini? bila kerajaan pusat umumkan BR1M, bantuan pelajar sekolah RM100.00, kenaikan gaji baru pada penjawat awam, LGE bantai FED GOV kononya ini adalah budget PRU kerajaan BN. Kalau dia yang buat, budget apa? Budget lancau dia ker? Harkk Tuiihh!! Kata dulang paku serpih.


Kawasan mana lagi kita nak rampas?

Terima kasih buat sahabat gua yang sudi bagi sms tersebut untuk dijadikan bahan gua menulis blog. Inilah dasar populist LGE yang cuba meraih undi penjawat awam Pulau Pinang. Rampas tanah Melayu, dapat duit beli undi Melayu. Hahahaha. Cina kenakan Melayu. Steady!!!


p/s: Anak raba nenen, bapak usir Melayu. FUCK Anwar!

No comments: