About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Tuesday, April 26, 2011

Kes Cerai di Kelantan Tertinggi


Oleh: Anak Kelantan Jati

Salam. Sekali sekala menjenguk perkembangan serambi Mekah kononya di bawah pentadbiran PAS. Benarkah Kelantan semakin maju dan masalah akhlak semakin terbela? Faktanya, 200 000 ribu anak Kelantan terpaksa mencari rezeki di negeri luar. Kenapa? PAS gagal wujudkan peluang kerja di Kelantan.

Terbaru Utusan Malaysia melaporkan negeri Serambi Mekah ini menjadi antara negeri tertinggi dalam kes perceraian berdasarkan statistik dikeluarkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pada 2008.

Perkara itu didedahkan sendiri oleh Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan negeri, Wan Ubaidah Omar yang hanya sekadar menyatakan Kerajaan Pas Kelantan merasa amat dukacita dengan perkembangan tersebut.

Kata Wan Ubaidah: "Statistik yang dikeluarkan Jakim pada 2008 mencatatkan Kelantan berada di tempat ketiga dengan jumlah kes sebanyak 1,386." Hal ini berpunca kurangnya penghayatan agama dikalangan ibu bapa.

Apa sudah jadi dengan PAS Kelantan? Sibuk mentarbiyah DAP hinggakan anak sendiri diabaikan. hehehehe. Statistik penceraian tersebut termasuklah kes beberapa orang pemimpin PAS.

Kes HIV dan anak luar nikah juga mencatatkan jumlah yang paling tinggi di negeri Kelantan. Tahniah PAS. Laungan Takbir hanya sekadar polimik dipentas ceramah tetapi usaha pelaksanaan PAS masih gagal. PAS ibarat ayam jantan berkokok tetapi bontot banyak taik. hehehehe

p/s: Pakatan PAS dan DAP akan membawa kehancuran Islam.

No comments: