About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Tuesday, July 14, 2009

Maria Bertha Hertogh

Tertarik betul tok membaca cerita Natrah @ Maria Bertha Hertogh, yang cukup popular diperkatakan di dalam blog-blog.
Cuma di sini tok nk menyentuh sedikit mengenai 'Rusuhan Natrah' yang telah mengorbankan 18 nyawa dan beratus-ratus lagi cedera.
Yang agak anehnya mengenai Rusuhan Natrah ialah apabila kes ini dipolitikkan. UMNO dikatakan gagal memainkan peranannya sehingga Natrah berjaya dimurtadkan. Kenapa UMNO pula yang dipersalahkan?
Tidakkah umum tahu bahawa isu Natrah merupakan isu antarabangsa dan kesnya ditentukan oleh mahkamah dan oleh kerana kes ini dipolitikkan jugalah Natrah sehingga ke akhir hayatnya telah hidup dalam ketakutan dan trauma kerana bimbang waris-waris mereka yang terkorban dalam Rusuhan Natrah akan datang untuk mengancam keselamatan Natrah.
Yang lalu biarkan ianya berlalu, moga-moga peristiwa seperti ini tidak akan berulang lagi.

1 comment:

C L J said...

Mashaallah..... serba pun dipolitikkan. Bukankah kesah Natrah itu dalam sejarahnya adalah wadah kegagalan perjuangan bangsa kita dalam mempertahankan umat? Adakah kita masih mahu terus terusan bersengketa dan terus terusan mencipta kegagalan kegagalan yang lebih besar dan parah lagi. Kes Natrah diputuskan oleh mahkamah di Singapura waktu ia bukan didalam takluk kuasa Tanah Melayu pun. Kuasa penjajah Inggeris sepertilah kesah perjanjian bekalan air yang sehingga kini masih mencengkam kita. Itu pun dijadikan isu untuk menghentam Kerajaan Malaysia sepertilah kalau mereka yang mengambil alih kuasa masaalah itu akan dapat diselesaikan. Marilah kita bersatu dari sini untuk kemenangan bersama di hadapan. Biarlah kemenangan di hadapan menghapuskira ketewasan masa silam.Inshaallah.