About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Friday, December 14, 2012

Hot!! Haji Hadi Awang Bakal Ganti K-Rajagopal Untuk Urus Pasukan Harimau Malaya?

Haji Hadi Samakan Pengadil Dengan SPR.

Kalau aku kata bodoh, juak PAS marah aku. Tetapi hakikatnya Haji Hadi memang bodoh dan ketandusan idea untuk menyerang UMNO/BN. Isu kekalahan Malaysia 0-2 kepada Thailand cuba dikaitkan dengan SPR oleh Haji Hadi.

Haji Hadi seolah-olah makhluk Allah yang tidak percaya kepada rukun iman iaiatu percaya pada Qada dan Qadar. Kita sebagai muslim yang beriman sepetutnya menerima kekalahan semalam dengan redha sebab itu adalah adat perlawanan.

Mungkin tidak dinafikan ada sedikit kecelaruan dari tindakan pengadil semalam, namun jangan salah pengadil 100% kerana pemain juga ada kelemahan mereka sendiri. Waktu kita menang, kenapa kita tidak puji pengadil dan kata pengadil banyak membantu kita?

Al-kisahnya Haji Hadi memang manusia yang tidak pernah redha dengan ketentuan Illahi. Berbalik kepada kenyataan FB yang Haji Hadi tulis. Beliau samakan pertandingan bola semalam dengan pilihanraya.

Haji Hadi kata, SPR ibarat pengadil semalam yang berat sebelah. Fine!! Macamner dengan SPR di Kelantan, Kedah, Selangor, Pulau Pinang dan Perak waktu PRU12? Apakah SPR di 5 negeri tersebut banyak membantu pembangkang hingga mereka menang di sana?

Jawapanya mudah. Haji Hadi bodoh. Bila kemenangan berpihak pada PR, ini semua kehendak illahi kata Haji Hadi. Tetapi bila kemenangan berpihak pada BN, ini semua SPR yang tidak telus. Mudahkan untuk meletakkan kejahilan diri sendiri ke atas orang lain.

1 comment:

Anonymous said...

isy mcm tak taw lak kamu ni TG86...tok tok guru dan yg tidak tok guru yg memimpin PAS sekarang ni memang la bodoh....bodoh piang...lau tidak tkder la nk ngikut telunjuk Cina Ciba dalam DAP dan pompuan paria Bersih tu....apa la lu