About Me

My photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Monday, April 16, 2012

MAHASISWA CGPA 2.0 KE BAWAH BERDEMO MANSUH PTPTN.

Kami bodoh! Kami Malas Belajar! CGPA Kami Hanya Cukup Makan Jer!!
Exam Kami Gagal!! Tapi kami Malas Bayar Hutang!

KUALA LUMPUR 15 April – Tindakan peserta demonstrasi membantah pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dengan meletakkan kalungan bunga pada gambar pemimpin negara dan objek berbentuk batu nisan dianggap biadab dan tidak matang.

Sehubungan itu, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, perbuatan berkenaan adalah hasil pengaruh pembangkang.

Katanya, walaupun beliau turut memperjuangkan kebebasan kepada mahasiswa, namun setiap usaha itu haruslah beradab dan ada batasannya.

“Janganlah membuat sesuatu perkara yang biadab dan tidak matang yang mana, ia melanggar adab serta budaya masyarakat kita.

“Adakah ini hasil daripada usaha pihak pembangkang yang mengatakan kononnya mereka melahirkan pemimpin pelapis yang berwibawa,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian bagi mengulas tindakan peserta demonstrasi anjuran Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) tersebut yang berarak membawa gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dengan kalungan bunga di Dataran Merdeka semalam.

Demonstrasi itu tidak mendapat sambutan apabila kurang 200 mahasiswa terlibat.

Tambah Khairy, pengaruh yang ditunjukkan oleh pembangkang bukannya agar generasi muda membuat sesuatu dengan rasional, beradab dan berhujah dengan baik tetapi sebaliknya.

“Kita tidak menghalang mereka berdemonstrasi, tidak ada masalah. Cuma mereka perlulah membuat sesuatu dengan berhemah, bukannya mengikut sesuka hati yang dipengaruhi oleh kepentingan politik pembangkang.

“Saya yakin, mahasiswa kita majoritinya tidak terpengaruh dengan pembangkang dan hanya kumpulan ini yang menjejaskan imej mahasiswa,” ujarnya.

Khairy berkata, rakyat perlu menilai dan melihat apa yang telah berlaku serta memastikan generasi muda yang dihasilkan nanti tidak berperangai sebegitu.

Sumber: Utusan Online


TG86: Gua juga peminjam PTPTN. Gua juga bekas seorang pelajar yang malas. CGPA gua pun hanya cukup-cukup makan, tetapi gua tidak pernah untuk mendesak kerajaan supaya memansuhkan PTPTN. Gua sebagai muslim tetap percaya jika kita berhutang mesti kita kena bayar. Gua ada ramai kawan yang guna PTPTN untuk terus sambung belajar hinggakan terpaksa menanggung hutang yang begitu banyak. Tetapi bila ditanya adakah mereka tidak takut untuk menanggung hutang? Kebanyakkan menjawab, jika tidak ada PTPTN belum tentu aku boleh beli buku. Aku tidak mampu nak bayar gaji seorang pensyarah. Aku juga tidak mampu nak bayar pegawai keselamatan yang jaga hostel. Banyak perkara yang aku tidak mampu untuk miliki kecuali apa yang disediakan oleh kerajaan. Gua amat yakin dan percaya, kebanyaak yang berdemo untuk medesak kerajaan supaya memansuhkan PTPTN adalah mereka yang gagal dalam pelajaran. Barangkali CGPA pun 2.0 dan ke bawah atau 2.0 hingga 2.5. Mereka ini malas belajar dan asyik dengan berpolitik yang tidak boleh menjamin kerja di masa depan. Sebab itu mereka takut dan bimbang. Bila kerja pun tidak ada, mana mungkin mampu untuk bayar hutang. Mahasiswa Malaysia di lihat sebagai Mahasewel hanya kerana beberapa orang yang bodoh macam MONKEY.

1 comment:

Anonymous said...

Mahasewel anjing kurap Anwar Ibrahim.