About Me

My Photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

ANWAR PENGKHIANAT

ANWAR PENGKHIANAT

Vote For BN

Vote For BN

Iklan Berbayar

Iklan Berbayar
MEMBELILAH SECARA ONLINE. JIMAT DAN MURAH.

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Wednesday, October 31, 2012

"R" Senjata Makan Tuan. Hambek Ko Husam!


Balak, Pasir, Bijih Besi, Emas semuanya Husam Musa dan kawan-kawan masuk poket sendiri. Rakyat dapat apa? Nak tutup kesalahan ini, Husam arahkan askar upahan dia wujudkan R desak kerajaan pusat royalti minyak. 

Monday, October 29, 2012

Percanggahan Pendapat Berhubung Isu Syiah Dalam PAS Antara Nik Abduh & Tantawi.


Tantawi kata PAS bukan Syiah. Nik Abduh kata ada segelintir dalam PAS Syiah. Pastu macamner ni? Mana satu yang betul? Ada ker takder syiah dalam PAS? Pening wehhh... Undi BN jer la PRU13 nanti.

MasyaAllah.. Kena Sampai Jadi Begini? Ibadah Korban Disalah Ertikan Kerana Politik Sempit.


Aku setuju jika rakyat Kelantan diberi royalti minyak mengikut undang-undang. Aku setuju jika kerajaan BN cuba pertimbangkan pemberian royalti petroleum jika rakyat Kelantan layak. Aku juga setuju jika rakyat Kelantan tidak dapat royalti dengan sebab yang munasabah.

Tapi untuk apa gambar di atas dirakam oleh segelintir penyokong PAS yang totok? Bukankah korban itu satu ibadah bagi muslim? Kenapa perlu diselitkan dengan agenda politik dunia yang tidak berkesudahan.

Janganlah nampak sangat kita ni menagih tahap gaban duit royalti minyak yang tidak seberapa. Itu hanyalah dunia semata-mata. Punoh puok PAS ni. Kalau boleh, semua tempat hendak di selitkan dengan agenda parti sesat mereka.

R Bachok ni pun kadang-kadang lupa diri. Diaorang masih tidak sedar yang diaorang jadi alat politik kepada PAS. MP mereka  sikit sebanyak menyedari yang PAS hanya alat kepada DAP, tapi pengikut masih bodoh.

Harap gambar seperti di atas hanya berlaku di Kelantan. Janganlah kita ni tunjuk sangat yang kita ni muslim yang fakir dan suka memimta-minta. Umat Islam harus bekerja, ini lebih baik dari semalam. Jangan buang masa dengan agenda parti kotor sebab kita ada Allah maha kuasa. Kalau Allah kata jadi, dia akan jadi.

Harap kerajaan BN yang prihatin dapat merealisasikan harapan anak Kelantan untuk perolehi hak mereka mengikut akta dan undang-undang yang sah. Kalau tidak dapat R kami juga terima janji bersebab. Kami percaya rezeki itu datang dari Allah.

Sumber foto: GAP.

HIDUP MATIKU KERANA ALLAH, DAN AKU SAYANG ISLAM SERTA MELAYU. HIDUP UMNO...

Cakap Berdegar-degar Sokong Parti Islam, Tapi Bakal Bini Tunjuk lurah.


Desas desus di beberapa media hiburan awek dalam gambar di atas adalah perempuan yang bakal dikahwini oleh Aktivis Politik Upahan PAS Hairi Othman. Awek itu dikatakan anak kepada seorang VIP yang bergelar Datuk.

Boleh tahan juga lakon layar Hairie Othman ni. Atas pentas ceramah PAS bukan main kutuk UMNO yang kononya dialah Islam sejati, tapi bakal bini? Hehehehe.. Mantop...

Apapun tahniah buat mereka berdua yang bakal bergelar suami isteri tidak lama lagi. Jangan lupa jemput aku wesss.. Nak juga aku tengok lurah dendam secara live.

Baca lagi sini.

Thursday, October 25, 2012

Surat PTPTN Kepada Adam Adli. Amekk kau!!


Surat ini mungkin boleh ditujukan kepada Adam Adli juga. Cuma perlu tukar ayat "dukacitanya dimaklumkan bahawa PTPTN bersetuju untuk kutip balik hutang yang ko dah pinjam sebab belajar pun malas. Asyik kejer nak bangkang kerajaan. Sila bayar cepat Adam Adli".

Gambar surat di atas TG86 dapat dari salah seorang rakan FB kaum India. Tahniah buat penerima PTPTN yang telah ditukar kepada biasiswa hasil kerja keras sewaktu bergelar mahasiswa.

Asalkan anda score dalam bidang pengajian, pasti PTPTN akan tukarkan status pinjaman kepada biasiswa. Apakah ini kita panggil PTPTN cekik darah mahasiswa?

So... Adam Adli yang selama ini berkokok apa kes? Sebab bodoh? Gagal dalam exam ker? Hermmmm...

Ucapan Ikhlas Dari TOKGURU86.....


All Family In Pakatan Rakyat. What Your Opinion Friends?

Keluarga Ibrahim.



Singh, Nik Mat dan Ngok Family.



Keluarga Lim.



Layakkah mereka ini menuduh UMNO/BN sebagai kronisme? 

4 Jam Sangkut Jammed Bukit 7. Bila Highway Husam Nak Siap?


Setiap kali balik cuti pasti rakyat Kelantan bimbang dengan kesesakan lalu lintas. Paling takut bila masuk sahaja sempadan negeri Kelantan. Kami rakyat Kelantan terpaksa melalui satu jalan sahaja untuk balik ke Kelantan dari KL.

Kami boleh nak balik ikut gerik, tapi kenapa nak pusing jauh kalau kita ada jalan yang lebih dekat. Tapi kalau jalan dekat macam sial baik kami cari jalan lain. Busuk-busuk guna sahaja lebuhraya hala ke Terengganu baru balik Kelantan.

Hari ni kami sekali lagi merempuh kesesakan lalulintas di Bukit 7 untuk balik beraya. Perjalanan yang hanya 7 jam sepatutnya, boleh menjadi 14 jam. Ini semua atas keselesaan lebuhraya Husam Musa. 

Kami yakin, pengguna jalanraya KL ke Kelantan sangat ramai terutama musim perayaan. Sepatutnya Kerajaan negeri Kelantan perlu fikir macamaner nak selesaikan masalah ini. Tapi mustahil untuk mereka selesaikan sebab masalah air pun bengap nak mampos pemimpin PAS Kelantan nak fikir.



Husam Musa apa sudah jadi dengan lebuhraya rakyat? Masih tidak cukup ke derma yang PAS kumpul untuk bina lebuhraya? Hermmm.. Projek kambing Jamnapari pun Husam Musa gagal, inikan pula projek lebuhraya. Orang Kelantan mimpi jer la nak rasa lebuhraya Husam.

Esok kami akan sambut aidiladha di Kampung halaman tercinta iaitu Kelantan Darul Naim. Harap perjalanan hari ini selamat. Kami takut insiden raya puasa berulang. Dek kerana sebuah lori terbalik di Bukit 7, kami terpaksa solat sunat raya di Gua Musang. Kampung kami di Kota Bharu. Ini semua sebab Highway Husam yang lebar dan mempunyai 10 lorong.


Kami menyambut baik usaha kerajaan negeri nak bina lebuhraya. Cuma kami tetap ragui kebolehan EXCO negeri Kelantan. Terbukti banyak projek di Kelantan hanyalah omong kosong. Majlis pecah tanah meriah mengalahkan majlis keraian raja Melayu, tetapi hasilnya ziro atau kosong.

Mungkin sudah sampai masa untuk rakyat Kelantan fikir yang terbaik demi masa depan. Bukan kita mahu menolak perjuangan Islam dalam PAS, tetapi Islam juga mementingkan kemajuan. Kalau masalah air dan jalan PAS payah nak satle, adakah itu kerajaan yang baik?

55 tahun BN perintah Malaysia. Kini siapa yang tidak kenal Malaysia. Jika dulu nenek moyang kita bertarung nyawa atas kapal layar untuk tunaikan haji, hari ini kapal terbang memudahkan kita. Adakah KLIA itu hasil usaha Nik Aziz? Jawapanya Mahathir yang dulu PAS cop beliau mahafiraun.

Nukilan (tokguru86) oghe KB.


Wooo!! Kantoi!! Perusuh BERSIH2.0 Rupanya Minah Urutan Batin.

Massage bang! Massage bang!



Malu erk?

Banyak betul atas dunia ni benda yang kebetulan. Kebetulan tukang urutan batin ini melariskan perniagaan mereka dengan tema yellow colour. BERSIH3.0 pun nak pastikan ramai juak PR turun merusuh baju kuning dijadikan umpan beri secara percuma.

Di sesetengah negara luar, himpunan LGBT atau lesbian, gay, transgender dan biseksual menggunakan tema warna kuning. Kuning sinonim kot dengan seks.

Wat eva. Yang pasti aku tak suka kuning. Sebab bila sebut kuning, ada yang sebut kuning macam taik..

Surat Soros Kepada Anwar Ibrahim.


Macamner Pakatan Pembangkang boleh kata mereka tidak ada apa-apa hubungan dengan penyangak mata wang dunia George Soros. Jika lihat pada surat di atas, nampak jelas ada hubungan kuat antara Anwar dengan Soros.

Jangan berdolal dalih wahai juak PR. Memang sah ketua kamu talibarut yahudi. Anwar Ibrahim dibela yahudi sejak zaman berzaman. Orang macam Anwar memang akan dijadikan alat oleh Yahudi untuk jahanamkan negara.


Wednesday, October 24, 2012

Gambar & Kenyataan. Pembaca Silalah Nilai Sendiri.


Lim Kit Siang DAP juga pernah kata suatu ketika dahulu bahawa ibadah korban hanyalah menganiayai haiwan atau menyiksa binatang. So... Apa beza Abby dan Lim Kit Siang? Pembaca nilailah sendiri.

Wartawan Dakwa Gambar Bogel Melalui Web Cam Sah Rozita Che Wan? Panas!!!!


Zubir Mohd Yunus merupakan seorang wartawan yang aku tidak perlu bagitau dari akhbar mana. Lihat apa kata beliau melalui FB berhubung isu gambar sx iras Rozita Che Wan.


Selagi Rozita tidak membuat laporan polis dan SKMM selagi itulah dia gagal untuk nafikan bahawa dalam gambar tersebut bukan beliau.


Memang mantap body Rozita Che Wan jika dilihat melalui gambar web cam yang telah tersebar minggu lalu. Apa kata anda? Sila tinggalkan komen..

New Update. Alexa Top Ranking Blogger Politik Malaysia.



Dikemaskini sehingga jam 4.30 P.M waktu Malaysia bertarikh 24/10/2012. Kepada blogger yang tidak tersenarai mungkin aku terlepas pandang. Jika berminat untuk aku tolong kemaskini ranking blog anda, sila tinggalkan komen serta link blog anda.

Blogger RBF Online Perlu Baca Ini Berhubung Isu AES.




AES: Mengupas kebenaran
Oleh Muhammad Shaahidullah Shayaa
Timbul pelbagai isu tentang Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di dalam media sejak beberapa hari yang lepas, apabila ahli-ahli politik pembangkang memperbesarkan isu ini dan menjadikannya persis sebuah sarkas.

Kenapa kita begitu kuat mempertahankan pesalah-pesalah trafik? Bukankah kita menggunakan jalanraya setiap hari dan menyedari betapa tingkahlaku sesetengah pengguna-pengguna jalanraya adalah sangat menjengkelkan dan merbahaya?

Memandu melebihi had laju, melanggar lampu insyarat, memotong barisan, memotong di jalan garisan dua selari serta mereka yang memasuki jalan-jalan larangan pada waktu-waktu yang sibuk; ini semua adalah senario harian dalam pengalaman pemanduan kita semua.

Adakah kita ini semata-mata sebuah negara yang dipenuhi pengguna-pengguna jalanraya yang tidak bertimbangrasa sehinggakan kita harus menyuarakan ketidakpuasan hati kita kepada sebuah sistem baru yang boleh memastikan keselamatan jalanraya untuk kita semua?

Pertama sekali, AES telah pun dilaksanakan di seluruh dunia terutamanya di negara-negara membangun seperti Perancis, Jerman, Australia, Singapura dan Amerika Syarikat. Terdapat lebih daripada 90 negara-negara di seluruh dunia yang melaksanakan sistem elektronik yang serupa, dan hasilnya amat memberangsangkan.

Kita ambil contoh Perancis di mana jumlah kematian akibat kemalangan jalanraya telah menurun sebanyak 27 peratus dalam tempoh hanya tiga tahun selepas dilaksanakan. Di Kuwait, kadar kemalangan trafik telah berkurangan sebanyak 48 peratus sementara di Jerman pula, 80 peratus daripada pengguna-pengguna jalanraya telah mula mematuhi peraturan-peraturan jalanraya di kawasan-kawasan yang diletakkan di bawah pengawasan AES.

Sejak fasa pertama pelancarannya di negara kita pada 23 September tahun ini, 14 buah kamera yang telah dipasang di kawasan-kawasan "blackspot" di Perak, Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya telah dilaporkan dapat merakamkan sejumlah 63,558 kesalahan-kesalahan trafik dalam masa lapan hari yang pertama.

Perangkaan ini seharusnya mengingatkan kita semua agar mematuhi undang-undang trafik, bukannya untuk kita menimbulkan satu bentuk perbalahan yang menuduh pihak kerajaan sedang cuba untuk merompak kita semua! Dan tahukah anda bahawa jumlah pemandu yang didapati melakukan kesalahan-kesalahan trafik telah berkurangan lebih daripada separuh sejak minggu lepas?

Pengguna-pengguna jalanraya kini bertambah berwaspada dan lebih mematuhi undang-undang trafik kerana mereka tidak mahu ditangkap melakukan kesalahan oleh kamera berkuasa tinggi yang diletakkan di tepi jalanraya-jalanraya kita. Kenapa ini dianggap sebagai sesuatu yang membebankan rakyat Malaysia?
Kelebihan-Kelebihan AES
Kita perlu diingatkan sekali lagi tentang tujuan dan kelebihan-kelebihan sistem ini.

AES membawa banyak kelebihan-kelebihan, selain daripada objektif utamanya untuk memastikan keselamatan setiap pengguna-pengguna jalanraya. Eloklah kita diingatkan bahawa AES bukanlah sebuah sistem di mana kamera-kamera tersembunyi digunakan oleh pegawai-pegawai polis trafik yang terpaksa bersembunyi di celah semak samun sepanjang lebuhraya-lebuhraya kita. Papan-papan tanda amaran diletakkan berdekatan lokasi-lokasi AES untuk mengingatkan kita agar mematuhi undang-undang. Gambar-gambar kenderaan serta nombor plet pesalah-pesalah akan diproses di pusat kawalan AES dan akan diserahkan kepada JPJ untuk pengeluaran denda atau saman.

Apa yang membingungkan lagi adalah sikap sesetengah anggota masyarakat yang menolak AES sedangkan ianya adalah sebuah sistem yang mengurangkan kebergantungan terhadap pihak polis dalam pengeluaran saman, ini bermakna kita dapat mengurangkan atau menghapuskan rasuah dalam kalangan anggota polis trafik. Bukankah ini apa yang kita aspirasikan bersama? Kita kerap menyelar pihak polis dan menuduh mereka mengamalkan rasuah, dan dengan tiba-tiba, kita menolak pula sebuah sistem yang mampu mengurangkan atau menghapuskan amalan rasuah. Kita menentang amalan rasuah namun pada masa yang sama kita tidak berasa bersalah apabila kita melanggar undang-undang jalanraya?

Satu lagi aspek yang bagus tentang AES adalah ianya membantu mengurangkan jumlah kakitangan yang melaksanakan tugas-tugas ini secara manual sebelum ini, sebagai contoh pegawai-pegawai polis yang bersembunyi di celah semak-samun. Mereka boleh ditugaskan untuk melaksanakan perkhidmatan-perkhidmatan lain yang lebih membawa nilai tambahan sebagai contoh membantu mengurangkan kesesakan lalulintas di sekitar bandaraya. Memang kita tidak suka diperhatikan sewaktu kita memandu, kita juga perlu tahu bahawa pegawai-pegawai polis itu pun tidak suka bersembunyi untuk menangkap anda. Mereka juga ada tugas-tugas lain.

AES mempertingkatkan keberkesanan penguatkuasaan trafik melalui sebuah sistem yang berfungsi 24 jam, di bawah setiap jenis cuaca atau keadaan. Ia juga tidak mendiskriminasi, kerana tidak wujud sebarang interaksi peribadi di antara sistem ini dan pesalah-pesalah, dan ia juga tidak mendiskriminasi antara kenderaan-kenderaan persendirian, komersil mahukan awam.

AES juga mensasar untuk meningkatkan tahap PERCEPTION OF BEING CAUGHT (POBC) dalam kalangan pengguna-pengguna jalanraya Malaysia demi mengurangkan kadar kemalangan jalanraya. Biasanya, kadar POBC dalam kalangan pengguna jalanraya tempatan adalah 25 peratus pada hari-hari biasa dan 50 peratus pada musim-musim perayaan apabila kempen-kempen keselamatan jalanraya seperti Ops Sikap dijalankan.

Di negara-negara maju di mana pengguna-pengguna jalanraya lebih berdisiplin dan berpengetahuan, kadar POBC mereka adalah di antara 80-90 peratus. Kita masih lagi jauh di belakang, namun kita sedang berada di landasan yang betul. Kita tunggu dan lihat saja apa akan berlaku apabila lebih banyak kamera lagi dipasang di kesemua 817 kawasan-kawasan "blackspot" di seluruh negara.

Kenapa perlu kecoh?
Sesetengah orang mula memanggil AES sebagai "rompakan lebuhraya" dan ada juga yang mahu nama sistem ini ditukar kepada "Saman 1-Malaysia." Ketua Menteri Pulau Pinang menyifatkan AES sebagai satu alat untuk memeras rakyat demi keuntungan dan bukannya berfungsi sebagai satu usaha pencegahan kesalahan-kesalahan trafik.

Setiap perniagaan perlu mendapatkan keuntungan, begitu juga dengan syarikat-syarikat yang telah mendapat kontrak pembekalan dan pengoperasian AES ini. Menurut Kementerian Pengangkutan, pihak kerajaan tidak mengeluarkan walau satu sen pun untuk AES dan syarikat-syarikat tersebut perlu menanggung segala kosnya.

Sekiranya ini benar, maka pihak syarikat perlu mendapatkan pinjaman dari institusi-institusi kewangan untuk membeli kamera-kamera serta teknologi ini, dan sama seperti perniagaan lain, syarikat-syarikat ini perlu mendapatkan pulangan dari pelaburan mereka.

Tiada siapa yang membuat kecoh apabila MyeG Berhad mengenakan sedikit bayaran pemprosesan untuk memproses permohonan-permohonan online seperti saman trafik dan pembaharuan lesen cukai jalan, jadi kenapa segelintir masyarakat menyuarakan kemarahan mereka terhadap kerajaan dan dua buah syarikat ini sedangkan mereka sedang menjalankan model perniagaan yang serupa?

Tidak perlu ada sebarang perbalahan tentang AES sekiranya kita mahu menjadi sebuah masyarakat yang bertamadun, berbudaya dan matang. Kita berharap dengan penuh keyakinan agar dalam jangka panjang, AES akan berkesan dalam mengurangkan kadar kemalangan maut, seperti mana yang terbukti di banyak negara-negara lain di seluruh dunia.

Kini ada kira-kira 20 juta kenderaan berdaftar di negara kita dan kadar kemalangan jalanraya dan kematian akibatnya semakin berkembang setiap tahun.

Memang tidak dapat kita nafikan bahawa pengeluaran saman-saman ini tidak mungkin akan dapat membenteras pemandu-pemandu tidak bertanggungjawab dari mendatangkan bahaya kepada orang lain, namun sebarang usaha yang bertujuan untuk memastikan jalanraya kita selamat digunakan haruslah sentiasa kita sokong.

Muhammad Shaahidullah Shayaa pernah menjadi setiausaha sulit kepada CEO Pemandu Idris Jala. Beliau kini sedang bercuti sabatikal.

TG86: Apapun yang kita mahu lakukan, sudah pasti ada yang pro dan ada yang contra. Sama juga dengan isu AES. Tetapi mungkin kerana terlampau berpolitik maka kita akan melihat AES ini lebih kepada politik tanpa kita hiraukan tentang indeks kemalangan.

Aku tidak kata penulisan RBF itu salah. Dari segi politik memang betul tulisan RBF terutama di Malaysia kerana orang Malaysia paling takut bayar denda kerana kesalahan sendiri. Orang Malaysia masih ramai yang suka langgar peraturan. Maka sebab itu AES tidak sesuai untuk mereka.

Namun sampai bila kita mahu melihat rakyat Malaysia hidup dalam kepura-puraan. Di depan kita dia baik tetapi belakang kita dia buat salah. Hakikatnya, manusia memang sukar untuk terima pembaharuan. Lihat sahaja isu lebuhraya dan putrajaya waktu PM kita Tun M. Siapa yang tidak kata Tun M membazir dan boleh beri kesan negatif kepada PRU akan datang? Namun hakikatnya hari ini anda sendiri dapat melihat.

Aku tidak dapat menolak mungkin ada penolakan kepda BN bila kerajaan laksana AES, tetapi masih ramai yang naik basikal, motosikal akan terus undi BN. 

Masa sekarang tidak sesuai laksana AES kerana PRU13 dah hampir? Jadi lepas PRU13 adalah waktu sesuai pasang AES? hahaha.. rakyat masa tu akan cakap.. tengok? menyesal bagi undi pada BN.. sekarang pasang AES kaut duit rakyat.. So PRU14 apa nasib BN? sama jer kan?

Mendidik rakyat untuk mematuhi peraturan jalan raya bukan satu perkara yang mudah, namun kalau kita tidak pernah untuk mencuba sampai bila-bila lori akan langgar bas, motosikal kena langgar di trafik light dan sebagainya.

Tidak dapat kita nafikan pasti akan ada kos melepas jika AES dilaksanakan, namun jika kos melepas ini kita takut samalah seolah-olah kita takut bina Putrajaya dan melepaskan alam sekitar yang menghijau di sana suatu ketika dahulu.

Ikhlas dari TokGuru86.

Gambar Aliff Aziz Bercium Sakan Dengan Perempuan Mana Ni??

alif aziz bercium

alif aziz bercium

alif aziz bercium

Hebat sungguh Aliff Aziz. Siapa perempuan itu? Hanya Aliff sajer yang mampu jawabkan? 

Foto: ohartis.com

Kad Diskaun Siswa 1Malaysia Diterima Di Marrybrown.


Aku saje nak try makan di Marrybrown. Ternampak premis kedai tersebut menampal Kad Diskaun Siswa yang diperkenalkan oleh kerajaan BN diterima di situ. Setiap pembelian akan dapat diskaun.

Tahniah buat kerajaan. Kad Diskaun yang diperkenalkan mungkin selepas ini boleh juga diperluaskan kepada penjawat awam pula. Perkara baik tidak salah diteruskan dan diperluaskan.


Ucapan tahniah juga kepada premis-premis perniagaan yang menyambut baik usaha kerajaan ini seperti Marrybrown. Kerajaan hanya melancarkan kad ini namun berjaya atau tidak bergantung juga kepada premis-premis perniagaan yang lain.

Lucu!! 18 Orang Hadir Termasuk Ahli Panel Dalam Program Wacana Anjuran PAS.


Gambar poster di atas kelihatan 3 orang ahli panel yang terlibat merupakan orang kuat PAS. Program berlansung pada 20/10/2012 bertempat di Balai Islam Lundang Kota Bharu Kelantan.


Sengaja aku bulatkan merah untuk memudahkan pembaca mengiran sendiri jumlah kehadiran sebenar dalam program tersebut. Betul kan 18 orang termasuk ahli panel? 

Rakyat dah tahu, kalau datang pun asyik dengar fitnah jer.. Nak dengar fitnah pun kena bayar RM20.00 sebagai tiket untuk masuk.

Sampai masa la kot PAS Kelantan akan tumbang. 


Gambar Daud Su Botakkan Kepala Bayar Naza TRW Juara Piala Malaysia.


Sejurus kemenangan piala Malaysia oleh Pahlawan Merah Kelantan kendalian Tan Sri Dato Seri Annuar Musa, pemain pertahanan Kelantan yang kerap kali mengutip kad merah setiap kali perlawan Daud Su telah membayar naza beliau dengan membotakkan kepala.

Baca lagi tentang berita TRW di sini.

Awas Azmin Ali!! Anda Hampir Masuk Perangkap Khalid Ibrahim!



Tahniah kepada PKNS Property yang akhirnya merasmikan PROJEK DATUM JELATEK yang sudah tertangguh agak lama. Almaklum, di kalangan pemimpin PKR sendiri masih tertanya-tanya tentang SIAPA yang mendapat habuan yang paling mewah. Banyaklah nama disebut. Tapi antara yang dikatakan paling INFLUENTIAL adalah YB Bukit Antarabangsa dan YB Hulu Klang. Amaun? Boleh tahan.

Ini juga adalah antara senjata yang ada di dalam tangan Faekah. Semua details ada. Tarikh. Bank statement. Tinggal nak reveal sahaja.

Baca lagi di sini
http://gelagatanwar.wordpress.com/2012/10/18/projek-datum-jelatek-jerangkap-samar-untuk-azmin/

Tuesday, October 23, 2012

Berarak Sambil Berbogel. Lelaki Perempuan Perjuang #LGBT.


Mungkin ini hanya satu kebetulan. Cerita Anwar Ibrahim ini banyak kerana kebetulan. Kebetulan lelaki yang bantai pelacur cina itu sama dengan muka Anwar Ibrahim. Membezakan lelaki tersebut dengan Anwar hanya perut sahaja.

Kebetulan juga lelaki yang sama muka dengan Anwar itu kawan baik juga dengan Eskay. Kebetulan juga pada masa tersebut Anwar tidak aktifkan facebook dan twiternya. Ini semua kebetulan. Mana mungkin si Anwar yang warak itu nak buat kerja terkutuk.

Perhimpunan LGBT Negara luar

Mana mungkin Anwar Ibrahim suka LGBT sebab Anwar memang warak. Tiada seorang atas muka bomi ini boleh tandingi iman dan akhlak Anwar Ibrahim. Mustahilah Anwar nak main bontot Saiful. Mungkin kebetulan DNA Anwar sama dengan sperma lelaki lain yang masuk dalam dubur Saiful. Semuanya hanya kebetulan.

Kebetulan pula Anwar gemar dengan warna pelangi yang juga kegemaran kumpulan LGBT seluruh dunia. Banyak betul kebetulan dalam hidup Anwar Ibrahim. Harap-harap PRU13 nanti kebetulan Anwar dan kumpulanya kalah teruk.

Kredit foto: blog jawaber6

PAS Anjur Ceramah Guna Slogan "JANJI DITEPATI".



Slogan "Janji Ditepati" yang mula diterima rakyat kerana hasil usaha BN mula digunakan oleh juak PAS. Muka tembok adalah perkataan yang paling sesuai diberikan kepada juak PAS. Janji apa yang PAS tepati untuk pengundi mereka? Harkk tuiihh.. 

Idham Lim orang kuat PAS Perak merupakan penceramah untuk menipu pengundi malam esok. Dikatakan Idham Lim bakal bertanding di Kuala Kangsar pada PRU13 atas tiket PAS. 


Monday, October 22, 2012

Bacalah Artikel Ini Khas Untuk Oghe Klate Serta Penyokong Setio The Red Warrior.


Pertama sekali tahniah diucapkan kepada RBF Online yang berjaya mengupas baik tentang isu ini. Harap anak Kelantan perlu berlapang dada untuk membaca artikel yang RBF tulis. Sila klik sini untuk baca.

Kamera AES Dilanggar.


Kredit foto from blogger 1Malaysia. Apa sudah jadi? Sengaja langgar atau memang terlanggar. Apakah ini signal bahawa AES tidak sesuai diletakkan di kawasan ini kerana menghalang lalu lintas?

Aku pun tatau apa kesudahnya dengan isu AES. Ada benarnya kerajaan kena kaji sebab ini melibatkan semua rakyat. Cuma aku musykil dengan AEs bukan apa, kenapa dia punya flash terang sangat? Boleh menyebabkan pemandu terkejut di lebuh raya.

Apapun aku tetap sokong BN.

Banner Tak Nak Najib Berkibar Di Stadium Shah Alam Final #pialamalaysia


Bimbang dengan kebangkitan Gelombang Merah UMNO di Kelantan, trooper Pro PR mengguna pelbagai helah untuk menipu pengundi. Mereka sedar usaha Tan Sri Annuar Musa dalam mengurus TRW yang sedikit sebanyak memberi tempias kepada politik negeri Kelantan.

"Tak Nak Najib" tulisan yang tertera pada banner rekaan juak PR menggunakan teknologi photoshop. Banner asal adalah banner yang tertulis "GELOMBANG MERAH".

Kenapa perlu tipu dalam media maya? tidak cukup lagikah menipu rakyat di atas pentas ceramah? Inilah mainan juak PR. Mereka akan terus menipu untuk menang PRU13. Kalau tidak menipu itu bukan Pakatan Pembangkang.

Apapun tahniah buat TRW atas misi treble mereka yang telah tercapai. Tahniah juga buat Ketua UMNO Bahagian Ketereh Tan Sri Annuar Musa yang berjaya membuat perubahan dalam arena bola sepak Kelantan.

Blogger Seks. Alvin Tan Dan Vivian Lee Dedah Gambar Baru.


Pasangan ‘Sexcapade’, Alvin Tan dan Vivian Lee bukan sahaja memeranjatkan satu negara, namun mereka masih menjadi tumpuan media sehingga kini. Statistik menunjukkan orang ramai tetap tertarik dengan kisah sensasi pasangan ini.

Baca lagi di sini

What?? Anwar Ibrahim Ada Jawatan Dalam Kabinet Jika BN Menang PRU13?


Aku terjumpa salah seorang pelayar facebook yang meninggalkan komen dalam blog MPP Online. Blog MPP yang mengeluarkan artikel bertajuk Anwar diserang penyakit gila babi telah menarik minat Zahari Bin Mat Taib untuk meninggalkan komen.

Komen beliau cukup mudah dan padat. "lepas PRU nanti pastinya BN akan menang. Pentadbiran Datuk Seri Najib jangan ketepikan Ketua pembangkang Dalam Kabinat kerana pembangkang pun ada guna juga dalam negara demokrasi. Datuk Najib lantiklah Anwar Ibrahim jadi Menteri Khas di Jabatan Perdana Menteri dalam hal ehwal Pembentukan Moral Dan Pencegahan Maksiat Liwat dan Zina".

Simple komen tapi sangat tajam maknaya. Aku pun setuju sangat dengan komen tersebut jika kita ingin melihat anak kita maju dalam LGBT. Kawen laki sama laki. Main bontot dan sebagainya.

Harap-harap juak penyokong Anwar membaca komen yang ditulis oleh Zahari Mat Taib. Biar juak PR ni sedar yang Pak Syeikh Juburi memang kaki zina. Harap mulut jer manis tapi bontot masam macam limau.

Sunday, October 21, 2012

Saturday, October 20, 2012

Tahniah Kelantan FA. Kelantan tundukkan ATM 3-2 #pialamalaysia2012.

Tahniah buat semua pemain Kelantan. Tahniah juga buat Tan Sri Dato Seri Annuar Musa, Presiden KAFA. Tahniah juga buat seluruh penyokong TRW. Kemenangan Kelantan membawa seribu makna kepada penyatuan orang Kelantan di dalam stadium. Kelantan berjaya menewaskan pasukan ATM dengan jaringan 3 gol berbalas 2 dalam kasi yang penuh dramatik. Kepada Tan Sri Annuar Musa yang tidak dapat bersama dengan anak buah beliau pada malam ini keraja berada di Makkah untuk tunaikan ibadah haji, semoga mendapat haji yang mabrur.

Misi treble yang disasarkan oleh TRW berjaya disempurnakan melalui dua jaringan oleh MatYo dan satu oleh Indera Putra. Walaubagaimanapun, tahniah juga buat ATM yang menunjukkan permaianan yang menarik sepanjang musim liga.

Kelantan steady...

Gosip Hangat. Nealofa Cuba Pikat Matyo #TRW


Matyo dah kawen la Nealofa. Aku ni yang masih bujang. Tapi aku kaki bangku la. Kaki bangku tidak halang untuk hebat di atas ran....ng.. Hahaha

TokGuru86 Tidak Faham Apa Makna Gambar SX Ini. Siapa Boleh Jelaskan?


Aku tak faham bahasa mandarin. Apa yang berlaku yer? Pasangan seks ini melekat ker? 

PAS Seleweng Ladang Rakyat. Hancur Harapan Peserta.


1. Ladang Rakyat diperkenalkan oleh PAS Kelantan kononya untuk menyaingi FELDA hasil inspirasi Barisan Nasional.

2. Tanah Ladang rakyat asalnya kawasan balak. Balak ditebang oleh Cina Singapore. Ada segelintir pemimpin PAS makan komisyen hasil balak tersebut.

3. Kesan dari pembalakkan, berlaku kes tanah runtuh menyebabkan sungai tercemar. Akibat itu Ladang Rakyat diwujudkan konon untuk basmi kemiskinan rakyat Kelantan dan mengawal ekosistem yang rosak akibat kerja pembalakkan.

4. Sebuah syarikat milik cina diberi tanggungjawab untuk mengurus Ladang Rakyat dan orang Kelantan hanya jadi peserta. Tanah tidak dimiliki oleh peserta. Peserta hanya makan komisyen RM200.00 sebulan. FELDA jauh lebih baik kerana rakyat sendiri urus dan hasil boleh cecah angka ribu ringgit dan tanah menjadi milik kekal peneroka.

5. Sehingga kini masih ramai peserta Ladang Rakyat belum dapat rasa komisyen RM200.00. Sebaliknya syarikat cina yang mengurus makan untung berlipat kali ganda dan ada segelintir politikus PAS dapat komisyen dari syarikat tersebut bagi tujuan politik.

6. Kerana tidak ikhlas untuk bantu rakyat, maka projek Ladang Rakyat PAS ini gagal. Rakyat ditipu dan digula-gulakam oleh pemimpin PAS. Pemimpin PAS kenyang makan komisyen hasil balak yang dikeluarkan oleh Cina Singapore.

7. Kalaulah hasil petroleum diuruskan oleh kerajaan negeri PAS, apakah perkara yang sama akan berlaku. Sebelum rakyat Kelantan bangkit nak tuntut royalti minyak, baik kita tanya Husam Musa.. Mana pergi duit hasil hutan iaitu balak?


Angkatan Tentera Malaysia Belot? Inikah Duri Dalam Daging? Bahaya!!


Maaf.. Posting ini tidak ada kena mengena dengan isu kakitangan kerajaan yang Pro Anwar belot terhadap kerajaan memerintah. Ianya juga tidak ada kaitan dengan dokumen rasmi kerajaan yang didedahkan oleh penjawat awam dan sebagainya.

Gambar di atas hanya sekadar hiburan di siang hari. Menjelang perlawanan akhir Piala Malaysia antara ATM menentang TRW ada dikalangan ATM sendiri yang menyokong penuh TRW. Ini perkara biasa dalam bola sepak.

Semoga perlawanan malam ini berlansung dengan jayanya tanpa ada unsur provokasi melampau dikalangan penyokong. Kepada pemain kedua-dua pasukan, mainlah dengan semangat kesukanan.

Aku sokong mana? Hehehe.. Go more Klate Go More...