About Me

My Photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

ANWAR PENGKHIANAT

ANWAR PENGKHIANAT

Vote For BN

Vote For BN

Iklan Berbayar

Iklan Berbayar
MEMBELILAH SECARA ONLINE. JIMAT DAN MURAH.

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Tuesday, July 31, 2012

Tahniah Pulau Pinang!! Sambutan Ramdhan AlMubarak Dengan Replika Botol Arak!!


Hari ini dalam sejarah di Pulau Pinang. Di bawah pentadbiran Rejim DAP Komunis, sebuah replika arak yang begitu besar telah dibina di bandar George Town. Atas tujuan apa replika ini dibangunkan pada bulan Ramadhan? Adakah ini mesej bahawa di Pulau Pinang Islam tidak lagi berkuasa? Kristian DAP lebih berhak mencorak negeri Pulau Pinang.

Kes ini gua tidak salahkan orang Melayu. Penyatuan Melayu masih kuat di Pulau Pinang. Jika tidak mahukan UMNO masih menang hampir keseluruhan kerusi DUN pada PRU 12. Namun apakan daya kerana Pulau Pinang majoritinya adalah orang cina.

Apapun ini mungkin satu pengajaran dan signal awal kepada orang Melayu dan Islam negara Malaysia. Jangan kita biarkan DAP berjaya memerintah negara Malaysia. Tetapi realitinya, PAS lebih gemar jika mereka terus bersama DAP. Apakah PAS masih lagi buta tentang hal ini. Sedar atau tidak pemimpin PAS bahawa selama ini PAS hanya kuda kepada DAP. Apapun kuasa ditangan kita sebagai rakyat biasa.

Jangan sampai suatu hari nanti, replika masjid di Terengganu bertukar menjadi replika tokong seluruh dunia bila DAP memerintah Malaysia. Fikir-fikirkankah.

Monday, July 30, 2012

@abby_abadi112 Makin Sesat?


Perjuangkan agama Allah biar jemaah PAS menjadi saksi? Hermm.. Abby ni bertwitter pakai akal ke tidak? Main sedap jer tulis. Apapun gua cuba bersangka baik yang bukan Abby yang update twitter tersebut. Mungkin Lim Guan Eng admin kepada twitter beliau.

Dalil mana agaknya dia guna dengan berkata jemaah PAS saksi kepada pejuang Islam? Apakah Allah akan merujuk kepada juak PAS untuk tentukan syurga ataupun neraka kepada Abby. Kalau ilmu cetek, jangan cuba menduga laut yang dalam. Bodoh mengaku jer kita ni bodoh.

Panas!! Dr Asri Hentam PAS Melalui Twitter!! Hambek Ko!!


Apa citer kohilal PAS? Sudah lama isu ini tersebar di laman sosial. Ramai yang tertanya, apa sudah jadi dengan kohilal PAS. Apakah berlaku audit dengan kohilal ini? Atau ianya hanya di audit oleh Mat Sabu dan Husam Musa?

PAS juga menipu dalam soal duit. Rakyat yang kelabu mata dek kerana pemakaian serban dan jubah orang PAS mudah tertipu. Kadang-kadang, kita juga perlu berfikir mana perginya duit-duit yang didermakan sewaktu ceramah umum PAS. Katanya derma untuk baik pulih masjid, bina sekolah agama rakyat. Cuba kita kira berapa banyak masjid yang PAS sudah baik pulih dan berapa banyak PAS bina sekolah agama rakyat? Jawapanya, PAS hanya membohong rakyat.

Pembongkaran Rahsia Antara Anwar Ibrahim Dan Lajim Beufort!!

Petualang Agama, Bangsa dan Negara

 Jentayu Abaka – Hari ini, DSP Lajim Ukin (Lajim) dijangka akan mencatat satu lagi sejarah politik dalam hidupnya, juga kepada politik Sabah. Saya tidaklah asing kepada Lajim kerana beberapa kali bertemu beliau di Parlimen dan di tempat-tempat lain, malahan pegawai-pegawai kanan beliau saya kenali rapat.
Pada 11 November 2010, semasa penubuhan NGO pendidikan iaitu Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (GAGASAN) telah ditubuhkan di Kuala Lumpur. Presidennya Datuk Hassan Malik sementara Datuk Lajim Ukin Timbalan Presiden. Saya pula menjadi Yang Dipertua GAGASAN Kota Kinabalu, sebenarnya saya lebih suka menjadi YDP GAGASAN Tawau atau Kalabakan kerana saya lahir di Tawau. Namun, saya menerimanya juga atas dasar persahabatan, perjuangan dan menghormati permintaan pihak Lajim. Lagipun GAGASAN Tawau belum ditubuhkan.
Berbalik kepada kisah Lajim, sebenarnya pertelagahan beliau bukan kepada UMNO atau Perdana Menteri DS Najib Tun Razak. Masalah utama Lajim ialah perselisihan beliau dengan kepimpinan UMNO Negeri Sabah. Perselisihan itu semua orang tahu, antaranya apabila peranan beliau di Bahagian Beoufort dibayangi sepanjang masa oleh seteru beliau iaitu Datuk Azizah Mohd Dun. Dalam hal ini, Datuk Musa Aman khabarnya berpihak kepada Datuk Azizah, maka membesarlah perselisihan itu kepada Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Sabah.
Ayah kepada Datuk Azizah sangat berjasa kepada Negeri Sabah. Selain pernah menjadi DO di Beoufort jika saya tak silap, ayah Datuk Azizah merupakan salah seorang pemimpin USNO yang meminta UMNO dibawa masuk ke Sabah pada tahun 1976 dan seterusnya pada tahun 1986 dahulu.
Kemudiannya, perselisihan faham itu berlanjutan kepada perseteruan yang semakin membesar. Lajim semakin geram apabila projek-projek pembangunan di kawasan Beoufort katanya ditahan. Begitu juga, katanya projek-projek dari persekutuan juga tertahan. Khabarnya juga Majlis Daerah Beoufort (MDB) ketiadaan Dana tambahan untuk membangunkan Daerah Beoufort. Khabarnya juga, Lajim berusaha mengatasi semua masalah tersebut dengan bertemu Perdana Menteri. Dalam hal ini, Perdana Menteri telah memberikan bantuan yang bukan sedikit, maka apakah sebenarnya yang berlaku? Saya bertanya lagi, dan saya dapati ianya adalah kerana masalah di peringkat negeri. Saya tidak boleh mengulas lebih jauh, kerana saya belum bertemu Datuk Musa Aman untuk mengesahkan perkara ini.
Akhirnya semalam, Lajim meletak jawatan sebagai Ketua Bahagian UMNO Beoufort, Pengerusi BN Beoufort tetapi mengekalkan keahlian UMNO dan Timbalan Menteri Perumahan & Kerajaan Tempatan. Dalam hal ini, biasanya akan ada dua tindakan susulan, iaitu Majlis Tertinggi UMNO akan bermesyuarat dan memecat keahlian Lajim. Kenapa Lajim tidak keluar UMNO sahaja? Jawapannya mudah, Lajim masih sayangkan UMNO! Dan Lajim tahu selepas ini, karier politiknya akan menjunam. Saya tidak yakin Lajim boleh menang di Parlimen Beoufort jika dia bertanding atas tiket Sabah Reform Front (SRF).
Sebenarnya Lajim sudah berbulan-bulan bersedia untuk semua yang telah dilakukannya hari ini. Bendera-bendera SRF dan sebagainya sudah lama disediakan di rumahnya. Lajim sudah tahu apa akan berlaku dalam karier politiknya, sebab itulah Lajim sudah bersedia awal.
Saya menghubungi pula beberapa tokoh politik di peringkat pusat, jawapannya mudah kepada mereka, biarkanlah dia. Maknanya tidak perlu pujuk Lajim, dia bukan budak-budak. Itu pilihannya, terserah. Maknanya kepimpinan Pusat tidak berasa apa-apa malah tidak takut malah tidak perlu melayan kerenah Lajim itu. Di peringkat negeri, jawapan yang hampir sama juga. Maknanya, saya fikir selepas ini politik Lajim di Sabah akan menjunam. Saya tidak terkejut jika Lajim tewas di Parlimen Beoufort dan DUN nanti.
Di Sabah, jika DSP Pairin keluar dari gabungan BN, barulah Lajim akan menang! Tetapi jika Datuk Osu Sukam atau Lajim yang keluar BN dan bertanding atas tiket parti lain, kemungkinan besar mereka menang adalah sukar. Dalam hal ini juga, kenapa Datuk Wilfred Bumburing yang keluar bukan DSP Pairin? Anda kena ingat, semasa pemerintahan DSP Pairin dan PBS, beliau tidak dapat melupakan bagaimana DS Anwar menumbangkan kerajaannya dengan cara tidak demokratik, dengan cara rakus membeli wakil-wakil rakyatnya, dan DSP Pairin tidak boleh melupakan bagaimana Anwar ketika berkuasa tidak memenuhi permintaan kerajaan PBS dalam banyak hal seperti permintaan sebuah Universiti di Sabah di mana Anwar menjawab katanya Sabah tidak memerlukan Universiti.
Pada hari ini (29/7/2012), khabarnya Datuk Wilfred Bumburing akan membuat pengumuman rasmi kira-kira 1.00 petang, manakala Lajim akan membuat pengumuman yang sama pada pukul 8.40 malam di rumahnya di Beoufort. Jemputan kepada DS Anwar kerana mereka sudah mempunyai hubungan semasa kejatuhan Kerajaan PBS Sabah pada tahun 1994 dahulu. Semua orang tahu kisahnya.
Komen seseorang dalam peti mesej saya, biarlah Lajim seorang keluar dengan masalahnya, yang penting rakyat Sabah majoritinya masih bersama BN. Dalam hal ini, saya setuju dengan keyakinan DSP Musa Aman, beliau telah membuktikan dua kali PRU di mana BN Sabah mencatat kemenangan 99%.
Saya yakin, DSP Musa Aman masih boleh mengekalkan Sabah kepada BN.
Maka, mengapa perlu bimbang?
 Sumber: AIDC

Sunday, July 29, 2012

Terkini!! Nizar Jamaluddin Mantan MB Perak Dilanggar Lori.


Kelihatan sebuah lori telah melanggar Nizar Jamaluddin yang sedang berdoa dalam billboard kempen PRU. Turut bersama Nizar adalah Nik Aziz Nik Mat MB Kelantan yang juga sedang berdoa agar YAB Datuk Najib Razak cepat pecah perut. Apapun itu hanyalah sebuah billboard yang terpampang wajah mereka berdua.

Apakah ini petanda bahawa kejatuhan PAS akan berlaku di Bukit Gantang kerana insiden ini berlaku di Bukit Gantang Perak iaitu kawasan taklukan Nizar Jamaluddin. Apapun mungkin ini hanyalah satu kebetulan. Tapi kalau Nizar betul-betul kena langgar pun gua tidak kisah, kerana paling tidak dia tidak lagi gadai tanah milik orang melayu selama 999 tahun.

Friday, July 27, 2012

Thursday, July 26, 2012

Alexa Ranking Top Blog. @TokGuru86 Ketinggalan 2 Dari Belakang @PasBeruk


Sumber dari KLXpress.

@TokGuru86 Menjemput Anda Semua!!! Jom Semua.



Salam to all and Salam Ramadhan Al-Mubarak...


I4TT diamanahkan untuk menjemput sahabat-sahabat BELIAWANIS (perempuan sahaja) yang mana dari negeri Perak terutama yang berhampiran dengan daerah Hilir Perak untuk sama-sama kita berjemaah dalam Majlis Berbuka Puasa dan Qiamullail Ramadhan yang dianjurkan oleh Beliawanis Gerakan Belia 4B Kawasan Parlimen Teluk Intan, Perak.


Kalau yang luar negeri Perak, sila hubungi dulu nombor telefon yang disediakan diakhir entri ini nanti kalau berminat nak join sama.


Butiran program seperti berikut :


Tarikh : 28hb Julai 2012 - 29hb Julai 2012
Masa : 5.30 petang (28hb) [pendaftaran bermula]
Lokasi : Masjid Batak Rabit, Teluk Intan (peserta akan bermalam disana)


Tentatif program :

28hb Julai 2012

5.30 ptg
- Pendaftaran
- Berbuka Puasa
- Solat Maghrib dan Isyak berjemaah
- Tarawih
- Tadarus
- Tidur

29hb Julai 2012

3.30 pagi
- Qiamullail
- Sahur
- Solat subuh berjemaah

7 pagi
- Bersurai

Program keagamaan 'Qiamullail Ramadhan' sempena bulan mulia, Ramadhan Al Mubarak.

Pelbagai aktiviti kerohanian yang diterapkan seperti Tahlil, Solat berjemaah, Tarawikh, Tadarus, Bacaan Yasin, Tazkirah, Qiamullail yang akan diketuai oleh Ustazah pilihan.

Jamuan berbuka, minum malam serta bersahur akan disediakan.

Diminta para beliawanis yang berminat untuk sertai program ni bolehlah hubungi Cik Lyeza di talian 012-2214357 atau Puan Suhaila di talian 012-5982752.
Beliawanis BERGERAK !!!




Wednesday, July 25, 2012

Panas!! Lagi Video Sulit Memalukan Pemimpin Pembangkang!!

Hiasan.

Tajuk nak kena hangat baru la u all nak klik gua punya blog. Tetapi niat gua baik sebab nak ajak kita semua tengok video, bagaimana Seorang Ustaz bercakap bohong. Ini pastinya memalukan seluruh juak pembangkang. Gua pun turut malu dengan kejadian ini, kerana sudah pasti orang bukan Islam cakap, muslim suka berbohong. Kalau seorang yang bergelar Ustaz boleh bercakap fasikh dan menipu, inikan muslim lain yang bukan seorang Ustaz. 



Sangat memalukan dan menjengkelkan apabila seorang Ustaz yang mempunyai pengaruh tersendiri bercakap bohong demi sebuah kuasa dunia. Ingatkah dia kepada mati? Tahukah dia tentang hukum Allah terhadap golongan yang fasikh. Pastinya dia lebih arif tentang hukum hakam tersebut. Mengapa beliau terus menipu walaupun tahu tentang hukum dan hakam? Iblis yang bernama Azazil bersumpah, dia akan sesatkan keturunan Adam a.s sampai bila-bila. Gua tidak kata Nasaruddin sesat, tetapi biarlah video yang dibawah ini pula berbicara.


Hadirin sekalian, sempena bulan yang mulia ini apakata kita renung sejenak tentang 5 perkara ini. Muda sebelum Tua, Lapang sebelum sempit, Sihat sebelum Sakit, Kaya sebelum Miskin, Hidup sebelum Mati. Apakah waktu-waktu itu kita mahu mengisi dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah. Apakah kita ini seorang manusia yang lagi hebat dari kuasa Allah. Kenapa perlu kita ego kononya kita lah hebat segala-galanya. Jangan sampai saat kita mati, syaitan yang paling hampir dengan kita. Wasalam.



Gempar!!! @abby_abadi112 Ada Persamaan Dengan Ustaz Azhar Idrus.


Semalam gua ada keluarkan artikel berkaitan dengan Ustazah ekspress Abby Abadi yang gagal menjawab soalan yang ditanya oleh rakan twitter beliau. Hal berikut memalukan dan mencalar imej Abby selaku ustazah upahan PAS. Artikel tersebut mendapat kunjungan hampir 4,000 pengunjung semalam. Baca sini. Gua tidak ada niat untuk mengaibkan si Abby, namun kadang-kadang keadaan memaksa kita.

Terkini, Azhar Idrus iaitu penceramah bebas PAS pula patut malu bila gagal menjawab pertanyaan rakan facebooker beliau dengan baik. Azhar Idrus yang terkenal dengan lawak santai telah ditanya oleh peminat beliau berhubung dengan hukum makan sahur ketika azan subuh berkumandang. Lihat gambar di bawah. 


Azhar Idrus Jawab Tanpa Dalil Sahih

Lihatlah dunia, hari ini syaitan mampu bertopengkan manusia untuk menyesatkan kaum bani Adam a.s. Tetapi kadang-kadang manusia mudah tertipu hanya kerana pemakaian serta mulut manis seseorang. Gua tidak mahu menghukum dengan mengatakan Azhar Idrus dan Abby sesat, tetapi mari kita fikir bersama.

Gua pernah juga mengunjungi ceramah yang disampaikan oleh UAI, dan kadang-kadang gua terfikir, kenapa UAI tidak gemar untuk buka ruang kepada pendengar supaya bertanya melalui "verbal"/komunikasi mulut. Tahu-tahu soalan sudah ada ditangan beliau secara bertulis. Bukan gua kata soalan itu beliau tulis sendiri, tetapi terfikir juga kenapa tidak bagi ruang untuk kami bertanya secara komunikasi mulut?

Abby Kantoi Melalui Laman Twitter

Nampaknya kedua-dua penceramah terlaris PAS kecundang melalui laman maya. Inilah persamaan antara mereka yang gua maksudkan. Lantang di atas pentas ceramah tetapi terkantoi dalam dunia maya. 2 hari pakai tudung, terus dapat tauliah sebagai seorang ustazah. Orang lain, mengaji di Mesir bertahun-tahun, kadang-kadang masih tidak yakin untuk bagi ceramah agama di khalayak umum.

-Kantoi Sudah!!!-




Tuesday, July 24, 2012

Foto @abby_abadi112 Yang Menggemparkan Malaysia Hari Ini!!


Mana mungkin seorang Ustazah asuhan YB PAS memperlekehkan hukum hakam agama Islam. Abby cuba memperlekehkan hukum hakam Agama berhubung dengan isu wanita mencukur kening. Dalam twitter beliau Abby seolah tidak ambil peduli dengan perbuatan mencukur kening sebagai muslim sejati.

Inikah nilai seorang ustazah PAS yang siang malam subuh senja menyampaikan ceramah kepada masyarakat umum? Betul kata ustaz Kazim Elias, baru pakai tudung 2 hari dah pandai bagi ceramah agama. Al-Quran pun belum khatam, dah diangkat menjadi Ustazah.

Perlukah Kita Sebagai Umat Islam Bunuh Betina Sialan Ini?


Semakin menjadi-jadi pemilik akaun twitter @queen_mutia menghina Allah tuhan bagi umat Islam. Kenapa perlu bersikap kurang ajar sedemikian rupa? Apakah perlu kita sebagai umat Islam isytihar perang kepada betina sundal ini?


Panas!! @abby_abadi112 Kena Tanya Soalan Maut Oleh Rakan Online!!


Abby Abadi gagal untuk respon soalan yang ditanya oleh peminat beliau melaui laman twitter. Soalan yang begitu mudah Abby gagal memberi jawapan. Dimana kehebatan Abby sebenarnya hingga PAS menjadikan beliau sebagai penceramah agama terulung abad ini menjelang PRU13?

Peminat Abby bertanyakan kepada Abby apakah hukumnya mencukurkan bulu kening. Pastinya Abby akan terkedu. Kalau jawab haram, dia pun cukur kening, dijawab halal, pastinya orang akan cakap dia sesat. Adalah lebih baik berdiam diri. Terkena batang hidung Abby Abadi.

Monday, July 23, 2012

Breaking Video!! Fitnah Terbaru Pembangkang Terhadap Datin Rosmah. Ini Jawapanya.

Gempar terbaru apabila lidah fitnah pembangkang mula menjaja fitnah di bulan yang penuh barakah ini terhadap isteri YAB Perdana Menteri kita. Laman blog milik pembangkang cuba mengaitkan pembaca berita RTM1 pernah berkahwin dengan Datin Sri Rosmah Mansor. Benarkah mereka ini pernah mendirikan rumah tangga dan bercerai?

Pertama sekali, kalau benar mereka ini pernah berkahwin, apa yang menjadi masalah? Bukankah kahwin ini halal di sisi Islam. Kalau benar mereka bercerai selepas kahwin, apa yang menjadi masalah? Di luar sana berapa ramai pasangan yang bercerai berai selepas kahwin. Bukankah kita perlu percaya kepada takdir Allah? Jodoh temuan, ajal maut semuanya ketentuan Allah.

Namun, semua ini tidak pernah berlaku antara Farid Ismeth dan Rosmah Mansor. Mereka tidak pernah berkahwin, inikan mahu bercerai. Bulan puasa sepatutnya kita meningkatkan amal ibadah, tetapi media pembangkang lagi aktif mereka fitnah keji. Ikuti perbualan antara zamzarina dengan mangsa fitnah dalam video di bawah.







Nik Aziz Patut Malu Dengan Kazim Elias. Slogan Pembohongan PAS.

 
Islam adalah agama suci Allah SWT, manakala PAS hanyalah parti politik ciptaan manusia itu sendiri. Pasti wujud perbedaan yang amat jauh antara PAS dan Islam. PAS sama sahaja dengan parti yang lain, baik UMNO, DAP atau PKR. Matlamat sebuah parti di Malaysia ini hanya satu iaitu untuk menang setiap kali PRU 13.

Tetapi bila bercakap soal PAS, sudah pasti pengikut tegar mereka akan kata, hanya PAS yang mampu menjadikan Malaysia ini negara Islam. Tetapi itu dulu, sekarang PAS sudah tukar kepada negara kebajikan. Siapa yang menjaga kebajikan rakyat selama 55 tahun merdeka? Mungkin anda mampu berfikir sendiri.

Kalau benar hari ini PAS masih konsisiten untuk wujudkan negara Islam, apakah mereka mempunyai kemampuan selagi bernaung di bawah DAP anti Islam? Mustahil dan amat ajaib sama sekali PAS mampu menegakkan negara Islam bersama DAP yang secara total menolak Islam. PAS juga pasti akan gagal untuk mewujudkan dasar negara Islam jika berdiri sendirian kerana PAS akan bertanding hanya 60 kerusi sahaja pada PRU yang akan datang, sedangkan untuk menjadi pemerintah negara Malaysia memerlukan kemenangan 112 kerusi parlimen.

PAS Jadi Kuda

PAS terus membohongi rakyat dan pengikut yang selama ini menganggap PAS adalah parti yang diturunkan oleh Allah. Dalil al-Quran selalu diguna pakai oleh pemimpin PAS sewaktu di atas pentas ceramah yang bertujuan untuk mengaburi mata rakyat kononya mereka ini Islam yang sejati.  PAS hanya parti biasa dan bukanya agama. Ustaz Kazim Elias ada mengulas lanjut tentang slogan PAS "Sokong Islam Anda Selamat".


Terbaik Ustaz Kazim Elias. Paling tidak pengikut tegar PAS dapat berfikir dua kali untuk PRU13 nanti. Kalau benar mereka sayangkan agama Allah iaitu Islam, pilihlah pemerintah yang benar-benar berani menjaga Islam bukanya pemimpin yang melihat di mana ada untung mereka sanggup lacurkan agama suci Allah. Sekali lagi gua ulang, PAS hanya parti dan Islam adalah agama Allah.

-Allah Bersama Pejuang UMNO-




Sunday, July 22, 2012

Breaking News!! Perempuan Hina Nabi Muhammad SAW.

Melalui laman twitternya yang menggunakan nama akaun Mutia Dewi, telah mengeluarkan kata-kata yang boleh menyinggung perasaan umat Islam seluruh dunia. Pihak bertanggungjawab harus menyiasat perkara ini sebelum kejadian yang tidak diingini berlaku.

Nampaknya hari ini Islam semakin di ancam kiri dan kanan. Pelbagai medium telah digunakan oleh pihak yang membenci Islam untuk memburukkan imej agama Islam. Apapun, umat Islam harus kuat dan bersabar terutama dalam bulan yang penuh barakah ini.

Orang lain tidak akan kutuk atau keji agama kita jika agama mereka itu betul. Ini bermaksud mereka yang bukan beragama Islam itu lebih menyesatkan. Tidak ada agama lain yang diterima Allah melainkan Islam. Allahuakhbar!!!!!



Gempar!! Bekas Ketua Wanita UMNO Mati Dibunuh.


Keluarga arwah


Dari blog Kamaluddin's;

ALOR SETAR: Bekas Ketua Wanita Umno cawangan Bukit Hangus, Halimah Yunus, 66, ditemui mati berlumuran darah di rumahnya di kampung Bukit Hangus, Jeneri, Sik, Jumaat malam.

Ketua Polis Daerah Sik DSP Mohd Ismail Ibrahim berkata mangsa ditemui dengan kesan kelar di leher kiri, oleh suaminya, Mee Hashim, 63, dalam sebuah bilik di tingkat bawah rumah mereka kira-kira 9.20 malam.

Beliau berkata polis masih menyiasat motif pembunuhan itu kerana tiada barang berharga yang hilang ketika kejadian. Senjata yang digunakan juga masih belum ditemui.

Katanya, ketika kejadian mangsa berseorangan di rumah manakala rumah jiran yang terdekat terletak kira-kira 200 meter daripada tempat kejadian.

Sementara itu, Mee berkata beliau menemui isterinya dalam keadaan berlumuran darah semasa pulang ke rumah selepas menunaikan solat Tarawih di surau.

“Waktu tu arwah penuh darah tapi boleh bercakap lagi, dia bagi tau ada seorang lelaki tikam dia. Kemudian saya minta tolong jiran bawa arwah ke hospital Sik,” katanya ketika ditemui di rumah mayat Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, Sabtu.

Katanya, dia dan arwah hanya mempunyai seorang anak perempuan berusia 46 tahun yang telah berkahwin dan tinggal bersama suami di Sungai Petani.

Mee berkata terdapat kesan pecah masuk di pintu belakang rumahnya namun tiada barang berharga yang hilang termasuk barang kemas yang dipakai arwah isterinya.

Menurut Mee, isterinya seorang yang sangat mengambil berat tentang hal masyarakat dan mempunyai hubungan yang baik dengan orang-orang kampung.

“Arwah tinggal seorang diri di rumah waktu saya pergi sembahyang tarawih malam tadi sebab dia tak sihat sejak kena sakit penat (asma) beberapa tahun lepas,” katanya.

Al-Fatihah buat arwah.




Saturday, July 21, 2012

Wooww!! Majlis Media Sosial 1 Malaysia Ditubuhkan!! Jom Daftar!!



Majlis Media Sosial 1 Malaysia telah ditubuhkan hasil daripada siri jelajah Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia yang dilaksanakan seluruh negara Malaysia baru-baru ini. Gua pun tidak pasti apa tujuanya majlis ini ditubuhkan. Walaubagaimanapun, mungkin ini satu kerja yang baik dan gua telah mendaftarkan diri sebagai ahli dalam majlis ini. 

Majlis ini mungkin terbuka kepada sesiapa sahaja penggemar media sosial samada facebooker, twitter, blogger dan sebagainya. Bagaimana anda nak daftar? Klik sini. Apa lagi yang anda tunggu? Daftar sekarang.





Haiyak!! 2 Hari Pakai Tudung Dapat Title Ustazah. Ustaz Kazim Elias Tembak @abby_abadi112!!



Kesian aku dengan Ustazah Abby Abadi ni. PAS telah mempergunakan Abby sebagai "crowd puller" setiap kali ceramah umum diadakan. Sebagai mukadimah setiap kali ceramah, maka Abby Abadi dilacurkan sekitar 20 hingga 30 minit untuk berucap supaya yang hadir berpuas hati. Peluang itu digunakan sebaiknya oleh Abby untuk mengutuk dan mengeji kerajaan Barisan Nasional.

Terkini Abby telah umumkan berdaftar sebagai ahli PAS seumur hidup. RM100.00 Abby bayar untuk nilai taubat nasuha beliau. Cukup ke ilmu di dada Abby untuk menyampaikan ilmu kepada orang ramai. 2 hari masuk PAS dah dapat tauliah ker untuk mendidik anak bangsa Melayu Islam? Kesian sama lu Abby.

Sepatutnya Abby kena sedar siapa diri beliau selama ini. Apakah selama ini pihak kerajaan pernah mengeji beliau atau mengutuk beliau ketika beliau hanyut dengan dunia hiburan? Pihak PAS ada ler mengeji dan menghina kehidupan seorang artis. Tetapi bila 2 hari pakai tudung, Abby mula bercakap yang orang lain semuanya tidak betul. Harkk Tuiihh!!

Gua lansung tidak kisah Abby nak berubah ke arah yang baik, bahkan gua menyokong penuh dengan perubahan itu. Tetapi janganlah hanya berubah secara fizikal hakikatnya rohani beliau semakin busuk dan keji dengan membenci orang lain kerana sedikit dendam.


Jangan Hipokrit

Gempak!! Filem Insiden Berdarah 13 Mei 1969 Bikin Lim Kit Siang Gila!!




Filem Tanda Putera yang digarap baik oleh Suhaimi Baba ini bakal ditayangkan tidak lama lagi. Membawa cerita sejarah hitam negara Malaysia iaitu insiden 13 Mei 1969 bukanya satu kerja mudah bagi pengarah yang berpengalaman ini. Mungkin filem ini bakal menyentuh sedikit sebanyak hati dan perasaan mana-mana pihak. Namun menjadi satu tanggungjawab untuk rakyat Malaysia tahu apa sebenar yang berlaku pada 13 Mei 1969.

Hari ini anak muda amat payah untuk mendalami sejarah sesebuah negara sendiri. Kebanyakkan Anak muda lebih gemar mencari hiburan berbanding membaca bahan ilmiah samada sejarah mahupun sains. Langkah bijak Suhaimi Baba kombinasi hiburan dan sejarah paling tidak mungkin mampu menarik golongan muda untuk mengikuti sejarah 13 Mei 1969.

Bukan satu kerja yang mudah untuk kita menceritakan semula pergaduhan kaum yang pernah berlaku di negara Malaysia. Namun, mahu tidak mahu ianya perlu dipertontonkan kembali agar kita tidak mengulanginya untuk kali kedua. Bagaimana pada 13 Mei 1969, Cina bunuh Melayu dan Melayu bunuh Cina akan diceritakan dalam filem Tanda Putera ini.

Lim Kit Siang Pencetus 13 Mei 1969

Friday, July 20, 2012

Sebarkan!!! Posting Ini Hanya Untuk Umat Islam.


Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak. Semoga Ramadhan ini memberi erti kepada semua umat Islam yang beriman kepadaNya.

Berita Terkini!! Lagi Himpunan Secara Aman Oleh NGO Di Kuala Kangsar Perak.

NGO Cintakan Keamanan Negara


Kuala Kangsar Perak, 12/07/2012 pada jam 11.00 pagi. Sekumpulan Badan Bukan Kerajaan sekitar Kuala Kangsar telah berhimpun secara aman untuk menyatakan kesanggupan mereka untuk terus menyokong pemerintahan Barisan Nasional ketika ini. Tujuan perhimpunan tersebut adalah untuk memberi penjelasan kepada umum hakikatnya barisan NGO ini menolak sepenuhnya himpunan jalanan seperti BERSIH 3.0, OREN yang jelas memberi kesan yang tidak baik kepada negara Malaysia.
Pada himpunan tersebut, kira-kira 60 orang yang turun untuk mewakili NGO masing-masing seperti Gagasan Melayu Perak, PERKASA, Majlis Belia dan juga Parti Progresif Penduduk Kuala Kangsar. Mereka ini telah memegang sepanduk dan kain rentang yang tertera “Kami Cintakan Keamanan” dan “Kami Tolak Demonstrasi Jalanan” serta “Kami Menyokong Barisan Nasional.

Anda Mahu Komen Untuk Kartun Komedi Ini? Silakan!!



Bahaya!!! PAS Taksub Ala Tarzan!! Mesti Tengok.


Foto ini gua curi dari blog theunspinner. Siapa pemilik seluar dalam tersebut pasti terkejut beruk bila aset utama dia keluar dalam blog. Apapun inilah bukti betapa kreatifnya ahli PAS untuk berkempen. Kenapa pada seluar dalam pun ada bendera PAS?

Mungkin PAS berkempen sehingga ke bilik tidur ataupun rumah pelacuran. Bila buka seluar nak main ngan bini, bini tengok ada bendera PAS. Bini terus sokong PAS bila kena batang si suami. Apakah ini juga berlaku di rumah pelacuran Selangor? Hehehehe..

Apapun tahniah buat pemilik seluar dalam tersebut. Anda telah buktikan pada Nik Aziz bahawa dengan seluar dalam itu bakal membawa anda ke syurga. Taksubnya anda melebihi tahap tarzan. Tarzan zaman moden pun dah pakai tuxedo kot. Apapun, gua senyum pagi ni bila baca blog theunspinner yang masukkan gambar ni.

Selamat Menyambut Bulan Ramdhan Kepada Pengikut Blog TokGuru86. Wasalam.

Thursday, July 19, 2012

SMS Punca PAS Bakal Tumbang Di Kelantan.


Kebodohan Husam Musa makin terserlah apabila penipuan dan korupsi beliau dalam kerajaan negeri Kelantan mula tersebar. Husam Musa yang dikatakan bakal menjadi pengganti kepada Nik Aziz sebagai Menteri Besar Kelantan mula menggelabah apabila satu persatu keburukan dan kejahatan beliau mula didedahkan.

Jika difikir balik, mana mungkin maklumat yang terperinci dengan kejahatan Husam boleh tersebar jika tidak ada sumber dari orang yang paling hampir dengan Husam Musa. Apakah ini salah satu usaha musuh dalam selimut Husam musa yang unya kerja. Pernah angin bertiup yang mana ada dalam kepimpinan PAS Kelantan yang cuba menjatuhkan kredibiliti Husam Musa agar cita-cita Beliau untuk menjadi MB Kelantan gagal.

Husam yang sebelum ini dikatakan bersih dari segala korupsi akhirnya tersungkur apabila isu Dinar Emas yang ada unsur penipuan mula terbongkar. Begitu banyak isu-isu yang melibatkan Husam Musa dan ianya gagal untuk Husam menafikanya. Allah maha adil, selama ini Husam yang banyak mengutuk serta mengeji UMNO dengan masalah rasuah dan sebagainya, telah memakan diri beliau. Pergi mampos la kau Husam.

Wednesday, July 18, 2012

Doa Bala PAS Makan Diri. Cerita Disebalik Ribut Selama Perak.


Ulamak PAS memang terkenal dengan mendoakan supaya bala Allah turun kepada musuh politik mereka. PAS tidak kira samada musuh politik mereka itu orang islam ataupun kafir, doa supaya Allah turunkan bala kepada musuh mereka ini sentiasa bermain di bibir mereka.

Pernah suatu ketika Nik Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan selepas solat jumaat berdoa supaya Najib Razak YAB Perdana Menteri pecah perut. Tetapi selepas insiden doa tersebut, Nik Aziz dikejarkan ke hospital kerana masalah jantung.

Pagar Zink Ditiup Angin

12 Julai 2012, Selama Perak mengalami ribut yang amat dasyat apabila 172 buah rumah mengalami masalah kerosakan termasuk bumbung diterbangkan angin yang kuat. Ribut berlaku sejurus majlis Timbalan Perdana Menteri merasmikan RTC Zon Utara di Sungai Siputeh.

Majlis perasmian RTC tersebut berakhir pada jam 3.00 petang dan kemudianya YAB TPM berangkat ke Taiping menaiki helikopter untuk ke program seterusnya. Selesai sahaja program YAB TPM di Taiping pada jam 4.00 petang, berita buruk yang kami terima apabila kawasan Majlis Perasmian RTC di Selama dilanda ribut yang amat ngeri. Rupa-rupanya....

11 Julai 2012, di Surau SK Toh Ratna Sakti Sungai Bayor, PAS Selama telah menjalankan satu majlis solat hajat. Hasil dari sumber yang boleh dipercayai, dalam solat hajat tersebut, mereka telah berdoa agar Allah menurunkan bala ribut di Selama agar Majlis Perasmian RTC oleh YAB TPM tidak berjaya dijalankan.

Allah maha berkuasa. Majlis yang dihadiri oleh TPM berjaya dijalankan tanpa sebarang masalah bahkan begitu ramai yang hadir untuk bersama TPM. Hasil solat hajat puak PAS akhirnya termakbul dan 172 buah rumah yang mengalami kerosakkan akibat ribut tersebut kebanyakkan rumah itu milik ahli PAS. Sekolah dimana PAS buat majlis solat hajat juga mengalami kerosakkan yang amat dasyat.

Mungkin ini satu pengajaran buat puak PAS supaya jangan terlampau busuk perut dengan orang lain. UMNO tidak pernah walau sekali untuk berdoa atau bersolat hajat supaya pemimpin mereka dijatuhkan bala, bahkan kita lagi mengajak mereka untuk berbaik-baik. Sesal dahulu pendapatan sesal kemudia lu jawab sendiri la PAS.

-Allah Bersama UMNO-


Media Sosial Buka Jawatan Kosong. Siapa Berminat Sila Join.



Peraktoday.com menawarkan peluang pekerjaan untuk mengisi jawatan wartawan dan videographer sepenuh masa.

Taraf pendidikan sekurangnya-kurangnya diploma untuk mengisi jawatan wartawan dan pengalaman bekerja dalam bidang berkaitan satu kelebihan kepada calon.

Bagi calon yang berminat, sila emailkan resume anda kepada
editor@peraktoday.com dengan secepat mungkin.

Hanya calon yang disenarai pendek akan dipanggil untuk temuduga.

Monday, July 16, 2012

Panas!! Video Anggota Polis Bertindak Kejam? Malaysiakini Akan Spin.



Memang sempoi abang polis dalam video ni. Gua memang tabik spring la bang. Biarpun pihak pembangkang kata PDRM kejam, tapi gua akan terus menyokong usaha baik PDRM menjaga keamanan negara.

Sunday, July 15, 2012

Hattan Antara Artis Yang Menyokong Kepimpinan YAB Datuk Seri Najib Razak. #1M4U

 





-We Love PM-

Bukti Himpunan Oren Bukan Warga FELDA Terlibat.


Himpunan Oren dikatakan bertujuan untuk menyuarakan ketidakpuashatian warga felda terhadap kerajaan Malaysia sebenarnya satu pembohongan. Tidak ada warga felda yang terlibat dalam himpunan tersebut kecuali sikitol yang juga menerima durian runtuh kerajaan umumkan. Bukti surat yang dikeluarkan oleh PAS Pusat, jelas bahawa yang berhimpun semalam adalah juak PAS yang bukanya warga felda. Semalam merupakan anjing upahan yang sama sewaktu rusuhan bersih 3.0.

Tahniah warga Felda yang begitu perihatin terhadap keharmonian negara dan mengambil keputusan untuk berada di rumah sahaja. Felda teraju kemajuan bangsa Melayu. Jangan bagi peluang kepada orang bukan Melayu hancurkan Felda yang datuk nenek moyang kita usahakan selama ini.

Thursday, July 12, 2012

Anak Derhaka Berpunca Dari Anwar Ibrahim?



'Anak saya rosak kerana pengaruh pembangkang'

REMBAU 9 Julai - ''Saya tidak pernah mengajar anak berlaku biadab kepada sultan, raja mahupun orang Melayu."

Itulah luahan seorang bapa, Kamarudin Mahmod, 58 yang kesal dengan pengaruh pembangkang sehingga anaknya, Setiausaha Media Solodariti Mahasiswa Melayu (SMM), Ahmad Shukri, 22 sanggup menghina Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dan rakyat Johor.

''Parti pembangkang yang telah merosakkan masa hadapan anak Melayu, termasuk anak saya sendiri. Saya kesal dan tidak akan memaafkan mereka sampai hari akhirat.

''Anak saya ada potensi kerana kakak dan adiknya berjaya, tetapi pembangkang telah merosakkan masa hadapan anak saya," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di rumahnya di sini hari ini.

Akhbar hari ini melaporkan Pertubuhan Penyatuan Pembelaan Melayu Malaysia (PPPMM) membuat laporan polis ke atas Ahmad Shukri berikutan tulisannya dalam Facebook dan Twitter di www.facebook.com/ahmadshukri.kamarudin dan twitter.com/ shukri_rembau yang menghina Sultan Johor.

Sehubungan itu, Kamarudin yang merupakan pendidik dan isterinya, Rosidah Alias, 55 memohon maaf kepada Sultan Johor dan rakyat Johor di atas kebiadapan anaknya itu.

Katanya lagi, Ahmad Shukri mula berubah selepas memasuki sebuah kolej universiti di Selangor dan ia menjadi pemimpin pelajar di situ.

''Masa itulah anak saya sudah belajar melakukan demonstrasi, kononnya menegakkan kebenaran. Dia menghasut rakan-rakannya dan selalu hadir dalam seminar yang dianjurkan pembangkang," ujarnya.

Kamarudin yang kini menerima rawatan kemurungan, manakala isterinya menghidap sakit jantung meminta orang ramai mendoakan Ahmad Shukri berubah.

''Anak saya tidak sedar selama ini kerajaan Barisan Nasional (BN) yang telah banyak membantu pelajaran kami sekeluarga termasuklah saya dan isteri. Saya tidak akan menyokong pembangkang sebaliknya akan membalas budi baik kerajaan BN.

''Saya tidak pernah mengajar anak murid, mahupun anak sendiri untuk menderhaka kepada kerajaan, raja, sultan, rakyat, bapa mahupun emak," tegasnya.

Katanya lagi, difahamkan Ahmad Shukri kini berkhidmat dengan parti pembangkang di Selangor dan dijadikan 'kambing hitam' untuk melakukan kerja yang tidak bermanfaat itu.

''Hancur harapan saya dan isteri kerana pembangkang. Anak saya tidak habis belajar, sekarang pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) pun saya yang bayar," ujar Kamarudin.

Sumber: Utusan

Tahniah Pakatan Pembangkang. Kejayaan anda menghasut anak muda untuk menjadi ekstrem amat baik sekali. Seorang mahasiswa yang mempunyai kaum keluarga lebih mendengar arahan parti berbanding pesanan ibu bapa. Teruskan kerja anda wahai pembangkang untuk meranapkan masa depan anak Melayu.


Wednesday, July 11, 2012

POLIS SEMPURNAKAN JENAZAH BLOGGER. SIAPA SAUDARA ARWAH?


TAKE BEER!! TAKE BEER!!! SERANG!!!





ANDA BERANI UNTUK BERPERANG?

ANDA BERANI MENGAKU IMAM MAHDI?

ANDA MEMANG STEADY!!

AL-FATIHAH BUAT MANGSA...

SEMOGA PERKARA YANG SAMA TIDAK BERULANG KEMBALI!!!

Tuesday, July 10, 2012

Pengacara TV Al-Hijrah Serang Abby Ababi. Hambek Kau!!

Pengacara TV Al-Hijrah Finaz Yunus

"Bagi saya simple jer, kalau Abby Abadi taknak terus diserang, dihina org.. Dia pun kena STOP serang,hina,keji org lain atau STOP keji org UMNO... Sudah bertudung labuh,masuk Parti Islam bukan LESEN utk MENGHINA org lain.. Tak boleh ke BERCERAMAH POLITIK TANPA MENGHINA ORAG?!!! Tolonglah, nampak sgt menyimpang niat dlm hati tu".

 

 


Video Ekslusif!! Blogger MiloSuam Terlibat Dalam Kes Serangan Lelaki Pedang Samurai DI Kompleks JPM?



Tahniah kepada Waris Amp yang telah menghasilkan video yang sangat hebat ini. Mungkin benar mungkin juga kebetulan teori yang wujud dalam video ini. Apapun, mungkin pihak PDRM boleh mengheret blogger MiloSuam untuk turut membantu siasatan kes tersebut.

Tetapi pelik juga, kenapa MiloSuam orang pertama yang boleh ada video asal dan upload dalam youtube menggunakan akaun dia? Apapun gua fikir positif, mungkin blogger MiloSuam ada hal nak jumpa YAB PM masa tu. Kenapa pula arwah menjadikan MiloSuam antara ikon yang beliau gemari? Jawapan dia, mungkin MiloSuam antara blogger yang terhebat di atas muka bumi ini.

Tetapi teori tetap teori. Untuk mendapatkan kesahihanya, hanya blogger MiloSuam sahaja yang boleh beri jawapanya. Jika benar ada konspirasi antara MiloSuam dengan si arwah yang mengamuk, tindakan susulan amat diperlukan supaya perkara ini tidak lagi berlaku untuk kali kedua dan seterusnya.


Video Serangan Lelaki Pedang Samurai Di Komplek JPM.


Monday, July 9, 2012

Breaking News!!! Mahu Gulingkan Kerajaan. Pasangan Serang JPM Guna Pedang Samurai.

 


PUTRAJAYA - Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri di sini kecoh apabila seorang lelaki dan wanita cuba menceroboh bangunan tersebut sambil membawa pedang samurai.

Lelaki bertubuh sasa dan tidak berbaju itu bersama pasangannya yang berhijab hitam kelihatan masuk di pondok pengawal keselamatan pada pukul 2.30 petang.

Bagi mengelak kejadian tidak diingini pasangan tersebut diminta masuk ke perkarangan bangunan.

Bagaimanapun, kedua-duanya bertindak ganas memecahkan sebuah Perodua Kancil dan dua Proton Waja di tempat letak kereta tidak jauh dari bangunan B1 yang menempatkan Biro Pengaduan Awam.

Anggota polis yang tiba di tempat kejadian cuba memujuk pasangan tersebut bagaimanapun gagal memaksa tembakan dilepaskan.

Suspek lelaki yang berseluar jeans cedera di tangan kanan, manakala pasangannya di paha kiri. Kedua-dua dibawa ke Hospital Putrajaya untuk rawatan lanjut.

Kedua-dua suspek dikatakan memberitahu mahu menggulingkan kerajaan dan melaungkan perkataan takbir beberapa kali. - UTUSAN

Gempak!! 14 Julai 2012, Apa Yang Bakal Berlaku Di Kuala Lumpur?



Sila buat pra-daftar butiran diri seperti berikut melalui email; Nama penuh: No K/P: No Telefon: FB/Twitter/Blog: Size baju: Dan hantarkan ke email :daftarkms1m.wpkl@gmail.com


Sunday, July 8, 2012

Promosi Penjualan Arak Sempena Ramadhan. Apa Sudah Jadi Selangor?


Tahniah buat kerajaan Pakatan Pembangkang Selangor. Kini penjualan arak semakin hebat di Selangor. Inilah negara kebajikan yang PAS laungkan selama ini. Para ulamak dan orang berilmu dicampak keluar kini PAS lebih bangga dengan kemunculan artis murahan di atas pentas ceramah mereka.

Media Pembangkang Kutuk Sukma Pahang.


Hahaha. Gua tergelak derr bila baca propaganda bodoh juak pembangkang yang mengutuk upacara perasmian SUKMA Pahang semalam yang menggunakan pembakaran obor. Media pembangkang kata itu adalah ajaran puak Majusi. Masa isu Nizar pegang lilin bertafakur untuk kemayian Teoh Beng Hock, juak pembangkang kata itu adalah harus hingga mereka mengutuk pula Mufti Perak yang keluarkan fatwa haram ke atas Nizar.