About Me

My Photo
BUNUH POLITIK JAHAT ANWAR

ANWAR PENGKHIANAT

ANWAR PENGKHIANAT

Vote For BN

Vote For BN

Iklan Berbayar

Iklan Berbayar
MEMBELILAH SECARA ONLINE. JIMAT DAN MURAH.

KAMI SEDIA MEMBANTU

Jika ada sebarang berita atau sebarang maklumat yang ingin diketengahkan boleh dihantar ke email infotokguru@gmail.com



Tuesday, June 30, 2009

a men call Anu-war

.

Sinopsis dari filem terhangat JANGAN PANDANG BELAKANG PUNGGUNG.

Anu-war pemuda yang mengamalkan seks luar tabie. Semasa muda, Anu-war merupakan seorang mahasiswa yang petah berpidato. Namun di sebalik kepetahannya, Anu-war sering mengambil peluang untuk mencari publisiti murahan. Anu-war menggunakan kepetahannya untuk memperdayakan rakan-rakannya agar berdemonstrasi di jalan dan membuat huru-hura.
Dalam kesibukan membuat huru-hara, Anu-war masih sempat untuk melempiaskan nafsunya yang tidak berwaras. Dia memilih pasangannya tidak kira lelaki atau perempuan. Meskipun telah ditakdirkan bertemu jodoh dengan Ajijah, perangai luar tabie Anu-war semakin kuat.
Selepas dilantik menjadi pemimpin, Anu-war menggunakan paltform ini untuk melempiaskan nafsunya tak kira pada isteri orang, jejaka Indon, budak pembancuh kopi bahkan dengan haiwan pun Anu-war melepaskan nafsunya.
Namun begitu, kelebihan Anu-war ialah pandai mempergunakan ayat-ayat Quran dan berlagak alim. Bahkan Anu-war sanggup menjadi imam dan menyampaikan khutbah Jumaat semata-mata ingin menutup belangnya dari diketahui umum.
Pada masa yang sama Anu-war berjumpa dengan Tok Guru Ajis tau lebih glemer dengan panggilan Abe Nik. Abe Nik merupakan seorang yang nyanyuk namun tidak mendengar cakap org kecuali Anu-war sahaja. Anu-war telah beberapa kali di dakwa dan dipenjarakan kerana tuduhan namun Anu-war tidak pernah serik.
Semasa Anu-war diperhujung usia, nafsunya tidak pernah puas. Tambah-tambah lagi tindakan Anu-war sering dipertahankan oleh Abe Nik. Kadang-kala masyarakat sering terpedaya dengan mainan kata-kata mereka berdua yang bertopengkan agama.
Di penghujung cerita, Anu-war sekali lagi di dakwa kerana meliwat seorang anak muda. Anu-war telah memperdaya anak muda ini dengan limpahan Dollar US. Namun lama-kelamaan, anak muda ini sudah tidak tahan menjadi mangsa kerakusan nafsu Anu-war dan membuat laporan polis.
Tanpa rasa bersalah, Anu-war menyatakan itu semua hanya konspirasi itu menjatuhkannya dan Abe Nik seperti biasa akan mempertahankan Anu-war. Anak muda yang menjadi mangsa kerakusan Anu-war telah bersumpah laknat dan mencabar Anu-war agar bersumpah juga. Anu-war tidak bersumpah bahkan sampai kiamat pun Anu-war tidak akan bersumpah.
Di akhir cerita tanggal 8 Julai 2009 yang merupakan tarikh keramat ini, Anu-war sekali lagi telah dikenakan hukuman penjara akibat kesalahan meliwat kaum sejenis. Semasa dalam penjara, Anu-war telah dilaknati Allah dan dihinggapi penyakit misteri.
Selepas dibebaskan, Anwar menjadi kurang siuman dan duduk ditepi jalan di Cherok Tok Kun sambil merasakan dirinya merupakan seorang Perdana Menteri.
~the end~

PM TOLAK DEBAT

Tok sangat bersetuju apabila Dato' Seri Najib Tun Razak menolak cabaran debat oleh Nik Aziz.
Tok rasa sangat rugi jika debat ini terjadi kerana Cina dan India akan bergembira melihat pertelagahan antara pemimpin Melayu.
Tok memetik kata-kata Dato' Seri Najib berkenaan debat tersebut "Soal masa depan umat Islam dan negara tidak boleh diselesaikan melalui debat. Jalan terbaik bukan debat tapi forum bermusyawarah dan mengadakan perbincangan secara ikhlas untuk membincangkan masa depan umat Islam dan negara".

Dato' Seri Najib sewaktu melawat Nik Aziz yang terlantar sakit.

Isu debat ini berlaku selepas Nik Aziz menyamakan UMNO sebagai komunis dan ajaran sesat seperti Ayah Pin. Debat atau dalam Bahasa Arab 'Mujadalah', yakni perdebatan dengan musuh yang dibuat dikhalayak ramai.
Mujadalah pernah berlaku antara Nabi Musa a.s dengan Firaun, Nabi Ibrahim a.s dengan Namrud dan Rasulullah s.a.w dengan Abu Jahal. TAPI wajarkah mujadalah antara Nik Aziz dengan Najib?
Maaflah kalau tok cuba nak ingatkan Nik Aziz, barangkali Nik Aziz telah lupa bahawa mujadalah yang berlaku setelah rundingan secara muzakarah tidak dapat dilaksanakan.
Sedangkan Dato' Seri Najib pernah mempelawa Nik Aziz untuk melakukan sebarang rundingan demi kebaikan agama Islam dan bangsa Melayu.
Tapi tok rasa Nik Aziz hanya boleh 'bermusyawarah' dengan Lee Kuan Yew je kut.
.

PAKATAN PEMBANGKANG BERTELAGAH LAGI

Berita terbaru yang tok dapat, Kerajaan Pulau Pinang melucutkan jawatan wakil Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP), Johari Kassim.
Perlucutan ini berkuat kuasa Jumaat lepas berikutan tindakannya mengetuai usaha memulaukan upacara pelantikan Yang Dipertua MPSP, Mokhtar Mohd. Jait pada 4 Jun lalu.
Tok difahamkan perlucutan ini dibuat setelah mesyuarat Exco & ini bererti wakil PKR dalam kerajaan negeri, YB Mansor Othman 'merestui' perlucutan Johari.
Yang peliknnya pulak, PKR Pulau Pinang membantah perlucutan ini & meminta Lim Guan Eng menarik balik keputusan tersebut.
Nape ek bleh jadi macam ni? Anwar pulak takkan duduk diam je tgk anak buah bertelagah? Tok rasa mesti Anwar duk pening memikirkan nasibnya yang akan dihumban ke dalam penjara pada 8 Julai nanti.
.

Monday, June 29, 2009

JOM PAKAT SOKONG...

.

Bersama kita pakat pergi sokong Saiful. Insya'Allah kebenaran akan terbukti jua.
.
Kita lenyapkan PENGLIWAT dari bumi Tanah Melayu yg berdaulat ini.

JELAS LAGI TERBUKTI!

.

.

NIK AZIZ DAPAT SUNTIKAN BARU...

Nik Aziz cabar PM debat
.

Tok dengar cerita,

Mursyidul Am ajak PM kite berdebat pasal perpaduan Melayu?

ishkkkkk ishkkkkkk ishkkkkkk..

Tuan guru kita ni, kalau ke arah kebaikan buat apanya nak berdebat!Tok rasa la kalau debat ini diteruskan, mesti membuka pekung kedua-dua pihak. Nanti yang rugi siapa? Mestilah bangsa Melayu sendiri.Tok rasa tak elok la kalau debat ini diteruskan jugak..Baik la kalau duduk semeja berbincang baik-baik. Nape lak Nik Aziz jadi seorang yang emosional skrg ni ek? Nak kata dapat isteri baru, tak jugak. ni mesti Nik Aziz telah mendapat suntikan baru...

ooooOoooo ya... baru tok ingat Nik Aziz telah berjumpa dengan kawan lamanya baru-baru ini. Patut la Nik Aziz garang semacam je nak ajak orang berdebat.

JEJAK KASIH...
Setelah lama berpisah, akhirnya ketemu jua 2 rakan seperjuangan.
.
Tok sekali lagi hairan sama Nik Aziz. Tok dengar cerita, Nik Aziz menyamakan UMNO seperti kumpulan ajaran sesat Ayah Pin dan juga Komunis...
Waduh abg Nik, bukan ke org UMNO pun sebangsa dan seagama dengan kamu?
Kalau dengan Lee Kuan Yew, ko buleh bergurau senda sampai tak ingat dunia. Ni mesti Nik Aziz telah berjaya dipengaruhi oleh 'tangan-tangan ajaib' yang berada di belakang Nik Aziz ni.
Tok ingin berpesan kepada Nik Aziz la ni, cepat-cepat la kembali ke pangkal jalan. Kau tu dah tua, nanti kesilapan yang kau lakukan akan ditanggung oleh anak cucu kita pada masa akan datang. Bersatulah demi kepentingan Islam dan Melayu. Hentikan saja perangai 'gedebe' ko tu, usah la berdebat.
Bukan rundingan tu lebih baik dari berdebat?

Friday, June 26, 2009

FILEM TERBARU ARAHAN ANWAR



Cerita yang mengisarkan seorang lelaki tua yang kecewa apabila dibuang keluarga dan mencari kemewahan hidup ini berlandaskan kepada kisah benar yang berlaku di Cherok Tok Kun. Cerita ini telah dilakonkan oleh pengarahnya sendiri iaitu Anwar. Anwar seorang yang sukakan kepada kehidupan yang songsang sehinggalah perkara tersebut dapat diketahui oleh keluarga beliau. Anwar tidak pernah merasakan hidupnya selesa sehinggalah bertemu dengan pasangan yang betul memahami beliau iaitu Saiful. Anwar begitu bahagia bersama dengan Saiful sehingga mengabaikan keluarga yang tercinta. Cerita ini begitu menyanyatkan hati para penonton yang bakal ditontonkan pada 8 Julai 2009. Rakyat Malaysia harus menonton sendiri untuk membuat penilaian.

Thursday, June 25, 2009

PRESIDEN YANG TIDAK BERKUASA



Salam Perjuangan Islam..

Tok sekarang berasa amat sedih apabila mendapati ada orang Melayu kita sanggup membuat tipu helah dan bercakap bohong semata-mata ingin menjadikan mereka orang yang disanjungi oleh rakyat. Kenapa perlu wujud seseorang yang bergelar melayu Islam yang sanggup bercakap bohong terhadap rakyat yang telah mengamanatkan beliau sebagai pemimpin. Tidakkah rasa berdosa akan perbuatan yang telah dilakukan mereka ini. Haji Hadi, semasa Muktamar PAS yang baru-baru ini kamu yang bersungguh-sungguh bercakap tentang kerajaan perpaduan, tetapi sekarang mengapa kamu menunding jari ke arah UMNO yang selama ini membela nasib orang Melayu seperti kamu.
.
Namun begitu, Tok tidak suka untuk menyalahkan Haji Hadi semata-mata. Mungkin Haji Hadi tersepit dalam BULAN yang semakin kesamaran. Bila arahan diberikan oleh seseorang yang dianggap Tok Guru supaya tidak meneruskan perpaduan, Haji Hadi ibarat ditelan mati PAS, diluah mati PR. Tetapi jika telan pun tidak, luah pun tidak, jelas ianya memberi keuntungan kepada DAP durjana. DAP bersorakan seakan dapat memerintah tanah melayu bila Melayu semakin hebat berpecah. Tahniah buat Anwar dan Husam kerana berjaya jatuhkan karier Nasha seterusnya menggadaikan maruah bangsa Melayu Islam kamu sendiri.
.
Buat Haji Hadi, Tok ingin katakan yang kamu harus berfikir dengan lebih bijak bagaimana kuasa kamu sebagai presiden PAS. Adakah kamu rasai dhargai apabila idea kamu ditentang oleh puak kamu sendiri? Fikirkanlah. Selamat.
.





Tuesday, June 23, 2009

Malang si Hadi

.
Hj. Hadi dengan mimik yg bengang melihat kemesraan Anwar & Kit Siang
.
Hasrat murni Hj. Hadi utk mewujudkan kerajaan perpaduan nampaknya tidak kesampaian. Anwar berjaya mempengaruhi Nik Aziz agar tidak bersependapat dengan Hj. Hadi..
.
Nampaknya Anwar merupakan Mursyidul Am kepada Mursyidul Am PAS.
.
Anwar & Nik Aziz kini dapat lena kerana sillahturahim mereka dengan Lim Kit Siang & Karpal Singh kekal utuh dan teguh..
.
Cadangan Tok Limbong la
Apa kata kalau Hj. Hadi lompat parti masuk UMNO.
Insya'Allah hasrat murni Hj. Hadi akan bersinar kembali.. Hj. Hadi pun dah serik jadi 'kuda tunggangan' PKR dan DAP
.


.


Nik Aziz manusia maksum???

huhuhu... tok dengar gambar Haji Hadi tiada di Manek Urai!



gambar Nik Aziz pula dikatakan 'bernilai komersil tinggi'

tok dengar cite lepas ni Nik Aziz akan menjadi model iklan minyak rambut cap tok guru.

yang syoknya lagi ada pulak cerita "seorang imam di masjid mukim Manek Urai menganggap seolah-olah mendapat pahala apabila memandang poster Nik Aziz".

taubat la weh, nik aziz tu manusia biasa. tak lari dari buat dosa. dari kalau pandang gambar nik aziz dapat pahala, gantung la byk2 kat rumah.

tidakkah memuja manusia itu syirik di sisi Islam?

Wednesday, June 17, 2009

BILA DENDAM MENGUASAI IMAN.




Sudah masa untuk pengikut PAS berfikir sejenak, adakah adil bila seorang ulama' yang selama ini disanjung menolak bulat-bulat kerajaan perpaduan yang cuba dilaksanakan oleh Presiden dan Timb. Presiden PAS. Tidakkah terlalu kasar teguran Nik Aziz yang mengatakan kerajaan perpaduan yang tujuan untuk menyatukan bangsa melayu beragama islam dilabelkan sebagai sampah?

Inilah yang berlaku apabila dendam seorang ulama' telah mengatasi iman. Sesuatu langkah yang baik pon dia akan kata sampah. Tidak sepatutnya Nik Aziz yang sudah nyanyuk barangkali mengatakan Timb. Presiden PAS sebagai Boneka kepada UMNO. Sedarkah Nik Aziz bahawa dialah sebenarnya dijadikan boneka yang buruk oleh DAP dan PKR untuk memecahkan orang melayu yang beragama islam.

Oh Nik Aziz, buang je serban sarunglah jacket untuk menjadikan anda seorang yang profesional seterusnya menguasai ERDOGEN. Nik Aziz, tok rasa adalah baik kamu hormat sikit Presiden dan Timb. Presiden PAS yang telah diamanatkan oleh pengikut kamu. Jangan fikir usia kamu yang lanjut, kamu seorang yang hebat. (baca sini). Banyakkan bersabar tok katakan pada Nasharuddin. Sekian...

.



Sunday, June 14, 2009

Wajarkah dimaafkan CHIN PENG?

nie lah wajah pengkhianat negara.

Angkara Chin Peng, berapa banyak isteri-isteri menjadi balu dan anak-anak kehilangan bapa.

Wajarkah Chin Peng dibenarkan pulang ke Tanah Melayu? Tidak terguris hati ahli keluarga pejuang tanah air yang menjadi mangsa kekejaman Chin Peng.

Tidakkah tindakan membenarkan Cin Peng kembali ke Tanah Melayu seolah-oleh mengiktiraf Chin Peng sebagai pejuang merdeka?

tapi mengapa ada pula Melayu bodoh yang bersetuju agar Chin Peng balik ke Tanah Melayu? Anwar nie sudah gila agaknya, mungkinkah Anwar nie buta sejarah?

dah kalau Anwar nie bodoh dan gila, maka orang-orang yang ikut Anwar nie pun bodoh dan gila jugak la...

Friday, June 12, 2009

TELAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR....

TELAJAK KATA YANG DIKELUARKAN MULUT SENDIRI JAWAB...

Tok baca banyak kali juga pasal isu SIS ni untuk betul-betul memahami. Sepetang Tok bermain ditepi persisir pantai dan Tok terfikir kenapa pulak PAS nak tarik balik tentang pengharaman SIS ni? Betulkah semua pucuk pimpinan dalam PAS setuju nak tarik balik perkataan "haramkan SIS" atau hanya beberapa kerat saje yang bercadang tarik balik? Tok tidak menolak sebarang kemungkinan yang ingin menarik balik "haramkan" itu hanya beberapa kerat je dalam PAS yang bimbang akan sokongan mereka semakin tergugat. Kalau dilihat dalam Malaysiakini pon PAS erdogen yang bersemangat dalam memberi penjelasan tentang penarikan tersebut. Tarik jangan tak tarik. Tarik sampai putus pon ok. baca sini


TAHNIAH ATAS PERLETAKAN JAWATAN!!!




Perletakan jawatan Tan Beng Huat menimbulkan seribu persoalan dalam kepala Tok Limbong la. Betulkah kerana kes rasuah yang telah dikaitkan menyebabkan surat perletakan jawatan dikeluarkan oleh beliau, atau ianya sebagai satu sandiwara untuk menunjukkan yang DAP juga tegas dalam membanteras isu rasuah? Namun begitu jika Tang Beng Huat ni ikhlas nak keluar dari DAP, Tok boleh rasa yang beliau dah sedar akan perpecahan bangsa Malaysia yang merupakan agenda di bawa oleh DAP dan Pakatan Pembangkang. Mungkin UMNO akan menerima Tan sebagai ahli bagi memuhibbahkan rakyat Malaysia. TAHNIAH TAN!!! baca sini

Thursday, June 11, 2009

SIAPA BERJUANG DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA?







BANGSAKU BERMARUAH… DIMULIA DAN DIHORAMATI.

RAKYAT HIDUP MUHIBAH…SEMUA KAUM BERSATU HATI.

PARLIMEN BERDIRI MEGAH…TANDA SUBURNYA DEMOKRASI.

KERAJAAN YANG MEMERINTAH…BERWAWASAN DAN BERINOVASI.


Saya suka untuk membawa pembaca memahami akan sepotong lirik lagu yang diambil dari sebuah lagu. Melayu, haruslah kita mengenangkan kembali akan sejarah pemerintahan melayu di zaman kegemilangan Melaka. Pernahkah Melayu terfikir kenapa selepas kejayan demi kejayaan yang telah muncul sepanjang 110 tahun ketika zaman kesultanan Melaka namun akhirnya kita jatuh ke tangan Portugis pada tahun 1511 dimana dengan tujuan utama iaitu 3K (Keagamaan,Kekayaan,Kekuasaan).

Mungkinkah ketika itu jumlah tentera Melaka tidak mampu menentang bala Portugis? Tetapi haruslah kita mengetahui bahawa tentera Melaka adalah lebih ramai jika ingin dibandingkan dengan bala Portugis. Mungkin secara rasionalnya, jika 1000 orang menentang 10 orang kemenangan lebih berpihak pada kumpulan yang ramai. Tetapi sebaliknya yang berlaku kepada Melaka pada ketika itu hingga menyebabkan Melaka dijajah oleh portugis sehingga Melayu terpaksa menjadi hamba di bumi sendiri. Adakah tentera Portugis begitu kuat dan hebat dalam mengatur strategi perperangan? Atau mungkihkah terdapat jarum di dalam kelompok melayu itu sendiri yang mementingkan diri sendiri hinggakan sanggup menggadaikan bangsa dan tanah air?

Wahai bangsaku yang bergelar Melayu, mahukah kita perkara yang sama berlaku kepada Malaysia tanah air tercinta? Jika dahulu empayar Melaka yang telah diratah oleh orang asing, sanggupkah kita Putrajaya menjadi taruhan untuk kali kedua? Jika dahulu Singapura terpaksa kita pisahkan dari tanah melayu, mahukah kita Pulau Mutiara digadai oleh orang tertentu? Perkara yang sama tidak mustahil akan berlaku kepada Malaysia jika dilihat dengan keadaan politik yang semakin hebat. Walaupun terdapat pelbagai dasar yang telah dilakukan oleh kerajaan yang memimpin sekarang bagi mempastikan keadilan terus dirasai oleh semua kaum, namun ada sesetengah pihak yang cuba untuk menjatuhkan sesuatu bangsa. Melayu Islam!! Bangkitlah dari lamunan. Melayu Islam!! Buka mata renunglah nasib. Maruah kita tidak lagi dijaga, hak kita sudah banyak dipersoalkan, Agama kita sudah ramai yang berani mempermainkan. Mungkin dahulu kita selalu berprinsip diam tidak bermakna kita tidak bertindak, tetapi disebabkan prinsip itulah bangsa dan agama kita telah dipijak oleh bangsa lain yang dahulunya adalah pendatang ke tanah kita.

Melayu, betapa perit orang-orang tua dahulu memperjuangkan kemerdekaan untuk tanah melayu. Betapa pedihnya moyang kita menjungjung senjata untuk mempertahankan tanah air kita. Mungkin kita terlampau selesa hidup pada zaman ini, tetapi dari mana datangnya keselesaan kalau bukan dari keperitan yang ditanggung oleh orang terdahulu dari kita yang juga bergelar melayu. Hebatkah Melayu kalau berjuang untuk kepentingan diri sendiri? Hebatkah melayu kalau berbohong demi menjaga hati pengundi? Janganlah melayu kalau memilih pemimpin yang hanya petah berbicara tetapi sekadar menanam tebu dibibir. Melayu Islam!!! Mungkin untuk memperolehi kemerdekaan adalah mudah bagi almarhum Tunku Abdul Rahman, tetapi begitu hebat cabaran yang ditempuh oleh pemimpin sekarang untuk mempertahankan kemerdekaan.

“BANGKIT MELAYU, JANGAN LAGI KITA BERDIAM DIRI DEMI MENJAGA AGAMA, BANGSA, DAN NEGARA”


PEMIMPIN PAS YANG BERPENGALAM CETEK ILMU PENGETAHUAN? TOK BERASA HAIRAN JUGA, BEGITU LAMA PAS BOLEH MEMERINTAH NEGERI TANAH RENDAH SEKEBUN BUNGA, RUPA-RUPA PEMIMPIN YANG KURANG ILMU PENGETAHUAN. BETUL KER? HABIS SIAPA YANG BERILMU YER? ATAU SAJA PUAK ERDOGEN UNTUK MERAIH SIMPATI DARI ORANG TUA? BACA SINI


Betulkah orang tua pas tengah merajuk? Tak molek kalau orang tengok, tua-tua pon nak lagi merajuk. Kenapa merajuk yer Marsyidul Am PAS? Tok Guru oh Tok Guru! (baca sini)

Wednesday, June 10, 2009

Salam perjuangan buat semua.
Apa yang berlaku sekarang dalam pakatan pembangkang yer?
Tok berasa hairan la jugak. Dulu disanjung, sekarang rabak.


Tuesday, June 9, 2009

FIKIRKAN-FIKIRKAN, DAN RENUNG-RENUNGKAN...


BEGINIKAH YANG KITA MAHUKAN?

INIKAH YANG KITA PERJUANGKAN?


BEGINIKAH YANG KITA LAUNGKAN?

ATAU PERPADUAN SEBEGINI YANG KITA IMPIKAN?

TEKA-TEKI PATRIOTIK


1 Malaysia vs Malaysian Malaysia

Tukang masak hendak membuat kek an adunanya adalah seperti berikut :

Kek 1 Malaysia = 1 kg tepung, 50 gram garam, 500 gram gula, 5 cawan air dan 5 biji telur.

Kek Malaysian Malaysia = 1 kg tepung, 1 kg garam, 1 kg gula, 1 kg air dan 1 kg telur.

Tok nak tny korang semua la. Bila siap kek ni di masak, KEK MANA PALING SEDAP DI MAKAN?



1 MALAYSIA
Salam perjuangan tok ingin ucapkan kepada seluruh rakyat yang bergelar “1 MALAYSIA”. Bebanyak terima kasih tok ingin katakan kepada semua yang telah sudi melawat akan blog tok yang tidak seberapa hebatnya. Tetap ianya sekadar untuk berkongsi maklumat yang berasaskan fakta dan semestinya bukan auta sebagaimana puak pakatan pembangkang yang telah banyak meracuni peminat cyber dengan segala tipu helah belaka. Fakta yang ingin dikongsikan ini ikhlas tok sampaikan khas buat ummah yang berjuang atas landasan yan sama dengan tok.




Tok Limbong bukanlah hebat sangat pon kalau nak menyentuh tentang 1 Malaysia, tetapi perkara ini menarik minat tok untuk berkongsi dengan pembaca blog terutama tentang nilai yang ke tujuh iaitu “KESETIAAN”. Sememangnya 1 Malaysia selari dengan rukun Negara yang ke dua iaitu kesetiaan kepada Raja dan Negara yang mana seluruh rakyat Malaysia haruslah mempraktikanya bukan hanya sekadar melaungkanya setiap kali perhimpunan sekolah mahupun perhimpunan penjawat awam.

Walaubagaimanapun, tok juga berasa sedih apabila ada seglintir rakyat Malaysia tidak lagi berpegang kepada rukun Negara yang kedua tersebut sehingga sanggup menderhaka akan sultan. Fenomena inilah yang telah berlaku di bumi Utara baru-baru ini seterusnya menimbulkan masalah dalam perlaksanaan dasar-dasar Negara. SIAPA YANG TOK MAKSUDKAN? Mungkin pembaca lebih arif lagi bijaksana tentang isu tersebut. Dan disebabkan hilangnya kesetiaan kepada agama dan bangsalah Anuar Ibrahim yang menjadi sanjungan Pakatan Pembangkang telah mengamalkan “ Matlamat Menghalalkan Cara” untuk kepentingan dirinya dan kroni-kroni.

Pembaca juga perlu melihat nilai kesetian dari aspek ekonomi yang telah banyak membantu pembangunan di negara Malaysia tercinta. Jika dilihat pada zaman kepimpinan Almarhum Tun Abdul Razak iaitu PM yang ke-2, beliau mampu melaksanakan satu dasar baru yang telah banyak memberi perubahan kepada ekonomi negara Malaysia pada tahun 1971. Tidak perlu untuk tok jelaskan dengan lebih lanjut tentang Dasar Ekonomi Baru (DEB). Dasar tersebut mendapat sokongan yang begitu kuat oleh pengikut beliau pada ketika itu mahupun di peringkat rakyat atau pemimpin atasan yang begitu setia kepada Almarhum Tun Abdul Razak. Hal ini telah membolehkan segenap lapisan bangsa menikmati sumber yang terdapat dalam negara Malaysia dengan seadil-adilnya. Terdapat beberapa spekulasi yang mengatakan (DEB) lebih memihak kepada kaum majoriti di bumi Malaysia iaitu melayu namun begitu, statistik kadar kemiskinan sudah cukup membuktikan bahawa (DEB) yang telah dilaksanakan menjaga kebajikan seluruh rakyat Malaysia. Pada tahun 1970 kadar kemiskinan 3 bangsa iaitu Melayu, Cina dan India berada pada tahap yang tinggi iaitu masing-masing 64.8%, 26% dan 39%. Namun selepas (DEB) dilaksanakan kadar kemiskinan menunjukkan penurunan yang begitu ketara pada tahun 1990 iaitu masing-masing kepada 20.8%, 5.7% dan 8%. Mungkin masih belum terlewat untuk tok ucapkan tahniah pada Almarhum Tun Abdul Razak atas kejayaan beliau. Namun kesetiaan tersebut tiada lagi di Pulau Mutiara apabila (DEB) telah dihapuskan oleh DAP yang juga merupakan pakatan kepada PAS dan PKR.

Sememangya tok merasakan yang kesetiaan perlu hadir dalam diri setiap insan samada ianya bergelar Wong Chun Han, Muthusamy ataupun Aminah bagi membolehkan 1 Malaysia menjadi realiti pada masa akan datang.

“TAAT DAN SETIALAH KITA PADA ALLAH YANG PENYAYANG”
“TAAT DAN SETIALAH KITA PADA RASULLULAH S.A.W”
“TAAT DAN SETIALAH KITA PADA RAJA DAN PERLEMBAGAAN”




Maksud : “Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu pada Raullulah dan kepada “Ulul-Amrin” ( Orang-orang yang berkuasa ) dari kalangan kamu, kemudian, jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengambilkanya kepada (kitab) Allah (al-Quran) dan (as-Sunnah) Rasulnya jika kamu beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu) dan lebih elok pula kesudahanya”

(surah an-nisa’, ayat 59)

1 MALAYSIA SATU REALITI
8 NILAI
1. KETABAHAN
2. PENERIMAAN
3. PENDIDIKAN
4. INTEGRITI
5. MERITOKRASI
6. RENDAH HATI
7. KESETIAAN
8. BUDAYA KECEMERLANGAN

Monday, June 8, 2009

BULAN OH BULAN,
KENAPA KELAM KABUT?,
HUSAM OH HUSAM,
LEBIH BAIK KAMU CABOT!!!!



PANTUN NI JE LA YANG MAMPU TOK UNGKAPKAN KEPADA HUSAM BIN ANUAR IBRAHIM YANG SEMANGAT MEMPERTAHANKAN ERDOGEN AL-JUBURI.. HARAP-HARAP HUSAM MEMBELI PANTUN TOK NI YER...


Ucapan Presiden PAS, sebarang bentuk rundingan ke arah kerajaan perpaduan masih boleh dilaksanakan kerana pendamaian dan kesepakatan merupakan tuntutan dalam islam. Haji. Hadi juga menjelaskan PAS perlu kenal dengan "musuh rekaan" dan berhati-hati dengan mereka. Jangan terlalu berhati-hati dengan "musuh sebenar" sahaja. Siapakah yang dimaksudkan oleh Haji Hadi sebagai musuh rekaan dalam kepada PAS? Ucapan Presiden PAS dibuat semasa Ucapan pergulungan Presiden semasa Muktamar yang baru sahaja melabuhkan tirai. Mungkinkah musuh rekaan yang dimaksudkan Haji Hadi merupakan puak Erdogen yang diketuai oleh Husam Musa?
Kekalahan Husam dalam pemilihan Timbalan Presiden nyata memberi kesan yang memalukan kepada beliau sehingga cuba meraih publisiti murahan dengan menghentam Haron Din, dimana Haron mendakwa terdapat "musuh dalam selimut" di dalam PAS. Mungkinkah cara begitu membolehkan husam meraih simpati dan mengalih perhatian orang lain kepada isu lain. HUSAM OH HUSAM..LEBIH BAIK KAU CABUT... ANUAR IBRAHIM TENGAN MENANTI KEDATANGAN KAU... Pada masa yang sama, Nik Aziz mendakwa "kerajaan perpaduan" merupakan perkara yang mengarutkan kerana UMNO merupakan "telur-telur panjajah". Mengapa sampai begitu keras dakwaan Nik Aziz terhadap saudara seagama denganya dengan hanya berlainan ideologi politik sahaja. Beginikah ungkapan seseorang yang bergelar Tok Guru?
Jelas lagi sahih terdapat percanggahan pendapat dan fahaman antara Presiden PAS dan Mursyidul Am PAS walaupun masing-masing bergelar TOK GURU. mungkinkah ini boleh dilabelkan kerana kepentingan politik sehingga sanggup mengadaikan agama, bangsa dan negara. BULAN OH BULAN...



Sunday, June 7, 2009



HUSAM BUAT HAL BILA DAH KALAH..


mat sabu duk diam-diam..








Tok dah agak, bila dah ulama dengan profesional bertanding macam-macamlah boleh berlaku. kau kata aku, aku pulak kutuk kau. Hem.. macam drama la pulak peristiwa yang berlaku antara ulama dengan erdogan ni. Husam oh Husam!!! dah kalah terima je lah hakikat yer.. Bulan oh bulan, kenapa dah huru hara? macamaner tak huru-hara erdogan Anuar Ibrahim bertopengkan Husam nak makan aku..




MUSUH DALAM SELIMUT..


Siapa musuh? Siapa pulak selimut?


Datuk Husam Musa memohon penjelasan daripada Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din memberi penjelasan berhubung ucapannya mengenai "musuh dalam selimut" parti itu.Husam, yang gagal dalam percubaan merebut jawatan timbalan presiden semalam, berkata penjelasan ungkapan tersebut "mustahak"."Saya minta Dr Haron menjelaskan ungkapan itu dalam kertas kerja tersebut," katanya, sewaktu menyampaikan ucapan penggulungan sebagai mantan naib presiden PAS hari ini di muktamar PAS di Stadium Malawati, Shah Alam."Penjelasan (ungkapan) mustahak."Dua minggu sebelum persidangan, Dr Haron berkata PAS harus berhati-hati terhadap musuh parti, termasuk tajaan Umno atau negara asing, yang bakal menguasai pucuk pimpinan parti.Ketika bercakap di seminar kepemimpinan ulama 23 Mei lalu, tokoh ulama PAS itu berkata musuh-musuh parti berpeluang menaikkan pemimpin tertentu melalui liputan meluas di media."Faktor kemenangan dalam pemilihan parti ialah kekerapan liputan dalam akhbar seperti (organ rasmi) Harakah dan (mingguan politik) Siasah atau media-media lain. "Justeru itu, musuh berpeluang besar mempromosikan individu-individu tajaan mereka bagi mendapatkan kemenangan dalam pertandingan parti," katanya, seperti dalam satu teks ucapan di Markaz Tarbiyah PAS di Gombak."(Keahlian terbuka PAS) ini akan membuka peluang besar kepada Umno dan musuh luar negara untuk meramaikan ahli PAS bagi tujuan mempengaruhi pemilihan PAS atau memenangkan musuh Islam yang sedang berada di dalam. "Sehingga kini kita tidak mempunyai mekanisme khusus bagi dijadikan perisai menghadapi musuh kerana strategi ini dilakukan oleh Amerika Syarikat di dalam organisasi Islam di peringkat dunia."Menjawab pertanyaan Husam, pengamal perubatan alternatif itu bagaimanapun menafikan ucapannya ditujukan kepada pihak tertentu, sebaliknya menyatakan ia dibuat secara umum.Dr Haron juga berkata "Husam tidak pernah cakap dengan saya secara peribadi" tentang perkara tersebut."Saya ingat, tidak ada saya sebut ("musuh dalam selimut"). Saya tidak kata dalam PAS ada musang berbulu ayam. Dan saya tidak kata ada musuh dalam selimut."Tetapi saya sebut, musuh sentiasa ada, mungkin sebutan itu orang mengulas dan menambah," jelasnya, sambil meminta maaf jika ucapannya itu disalahfaham.Bekas pensyarah agama Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu juga mengingatkan penyokong PAS supaya berhati-hati dengan laporan media "selain Harakah dan Siasah" yang belum dapat dipastikan kesahihan laporan mereka.Mengulas lanjut isu "musuh dalam selimut", Dr Haron hari ini berkata, dengan keahlian parti mencecah jutaan orang, sudah tentu musuh besar seperti Amerika Syarikat dan Israel merancang menggendalakan agenda Islam yang ingin dibawa PAS.Dr Haron sebelumnya mengkritik sikap tidak patuh kepada pemimpin dan "lawan taukeh" yang disifatkannya sebagai "penyakit parti politik tidak Islam" agar tidak berjangkit ke dalam PAS.Tidak jelas sama ada ungkapan ini ditujukan kepada Husam atau pemimpin lain yang menolak saranan kerajaan perpaduan seperti anjuran Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.